سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زاهدان/

خریداری بیش از800 تن دانه روغنی در سیستان و بلوچستان

مدیر كل تعاون روستایی سیستان و بلوچستان گفت: طی 10 ماه نخست امسال 853 تن دانه روغنی كلزا، گلرنگ و آفتابگردان به ارزش چهار میلیارد ریال توسط ادارات تعاون روستایی از كشاورزان این استان به نرخ تضمینی معین شده از سوی دولت خریداری شد.

 به گزارش باشگاه خبرنگاران، علی آبده در جمع خبرنگاران افزود: همچنین طی این مدت سازمان تعاون روستایی چهار هزار تن از محصولات كشاورزی نظیر خرما، گندم، چای ترش، برگ حنا، پیاز و هندوانه را از تولیدكنندگان سیستان و بلوچستان در قالب نرخ توافقی خریداری كرد.
وی بیان كرد: امسال سازمان تعاون روستایی برای تامین نان روستائیان سیستان و بلوچستان 16 هزار تن آرد را به ارزش 70 میلیارد ریال خریداری و در سطح روستاهای استان توزیع كرد.
وی اظهار داشت: همچنین طی 10 ماه نخست امسال نمایندگیهای تعاون روستایی سیستان و بلوچستان 120 هزار لیتر انواع فرآورده نفتی شامل نفت سفید، گازوئیل و بنزین به ارزش 20 هزار میلیارد ریال خریداری و بین روستاییان توزیع كرد.
وی با بیان اینكه برای نگهداری تولیدات كشاورزان سیستان و بلوچستان ظرفیتی در شبكه تعاون روستایی استان وجود ندارد، گفت: از این رو سردخانه های دومداره با ظرفیت سه هزار تن و امكان تامین دو دمای بالای صفر برای نگهداری محصولات كشاورزی و زیر صفر برای نگهداری مواد پروتئینی در استان ایجاد شد.
آبده ادامه داد: همچنین شبكه تعاون روستایی برای ایجاد فرصت به منظور فروش محصولات كشاورزی توسط تولیدكنندگان، ایجاد فروشگاههای عرضه محصولات را در دستور كار قرار داد و تاكنون سه هزار و 500 متر مربع فضای فروشگاهی با اعتبار چهار میلیارد ریال در استان ایجاد شده است و در آینده توسعه می یابد.
وی با بیان اینكه امسال عملیات اجرایی احداث هشت جایگاه عرضه سوخت در سیستان و بلوچستان آغاز شد، گفت: پراكندگی روستاها ضرورت توسعه جایگاههای عرضه سوخت را بیشتر كرده است و این اقدام در وقت و هزینه های روستائیان صرفه جویی می كند.
مدیر كل تعاون روستایی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: با هدف فرآوری محصولات كشاورزی این اداره یك مركز رنگ آوری موز با اعتبار چهار میلیارد و 500 میلیون ریال ایجاد كرده است.
آبده در ادامه تشكیل نظام صنفی كشاورزی شهرستانهای 14 گانه سیستان و بلوچستان را از دستاوردهای بخش كشاورزی طی سال جاری برشمرد و گفت: همچنین یك نظام صنفی كشاورزی استانی متشكل از نمایندگان شهرستانی شكل گرفت تا فرد منتخب این تشكل به عنوان نماینده استان عضو نظام صنفی كشوری شود.
وی اظهار داشت: برای توانمندسازی زنان روستایی نیز سه تعاونی روستایی در سیستان و بلوچستان تشكیل شد تا با ارایه كمكهای بلاعوض به زنان موجبات اشتغال آنان را فراهم كند و تاكنون برخی زنان روستایی فعالیت های ثمربخشی را در بخش تولید قارچ و پرورش محصولات گلخانه ای داشته اند./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.