سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بيرجند//

برگزاري همايش ملي « زرشک وعناب» قيمت اين دو محصول را افزايش داد

رييس سازمان جهادکشاورزي خراسان جنوبي گفت: بعد از برگزاري همايش ملي « زرشک و عناب» در استان قيمت اين دو محصول افزايش يافت.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران؛غلامرضا هادربادي در مراسم تجليل از برگزارکنندگان اولين همايش ملي زرشک وعناب، گفت: شناخته شدن اهميت و جايگاه دو محصول زرشک و عناب از جمله اهداف برگزاري اين همايش در استان بود.

وي افزود:هدف از برگزاري اولين همايش ملي زرشک وعناب افزايش بهره‌وري و عملکرد و شناخته شدن اهميت و جايگاه دو محصول زرشک و عناب در استان بود.

رييس سازمان جهادکشاورزي خراسان جنوبي ادامه داد: بعد از دستور استاندار خراسان جنوبي در سال گذشته مبني بر برگزاري اين همايش، دبيرخانه همايش در اسفندماه سال گذشته در سازمان تشکيل و 53000 نفر ساعت کار کارشناسي توسط نيروهاي جهاد کشاورزي و با مساعدت‌هاي بخش‌هاي مختلف استان انجام شد و بالاخره اين همايش در 18 و 19 آبان ماه سال جاري در محل سالن اجلاس دانشگاه پيام نور خراسان جنوبي با حضور بيش از 800 ميهمان داخلي و خارجي برگزار شد.

هادربادي اظهارکرد: نخستين بار آموزش را در اين همايش کاربردي کرديم و آن تهيه دو جلد کتابچه راهنماي دو محصول زرشک و عناب بود که به صورت جيبي چاپ و بين باغداران استان توزيع شد.

وي تصريح کرد: در حاشيه اين همايش حدود 200 نفر از کشاورزان و باغداران استان در کارگاه‌هاي آموزشي شرکت و آموزش‌هاي لازم را در رابطه با توليد، بازاريابي و صادرات فرا گرفتند.

رييس جهادکشاورزي خراسان جنوبي گفت: کارگاه‌هاي آموزشي دو محصول زرشک و عناب در تمام استان براي کشاورزان و باغداران نيز برگزار شد که در ارتقاء سطح علمي آنان بسيار موثر بوده است.

هادربادي در رابطه با انعکاس مطلوب اخبار اين همايش، تصريح کرد: به صورت گسترده با 20 شبکه داخلي و خارجي مصاحبه انجام شد.

وي با اشاره به اين که 50 درصد جمعيت استان در بخش کشاورزي و 10 درصد مردم استان در دو محصول زرشک و عناب فعاليت مي‌کنند، اظهارکرد: اين همايش مخصوص بخش کشاورزي نبود بلکه مربوط به اشتغال، صنعت، توريسم، سلامت و به طور کلي مربوط به کل استان بود.

رييس سازمان جهادکشاورزي خراسان جنوبي از ديگر نقاط قوت اين همايش، برگزاري نمايشگاه توانمندي‌هاي بخش کشاورزي استان در 35 غرفه عنوان كرد و گفت: در اين نمايشگاه براي اولين بار شيريني با طعم زرشک در معرض ديد علاقه‌مندان قرار گرفت و توانست باعث ارتباط بين خريداران با توليدکنندگان اين دو محصول استراتژيک استان شود.

هادربادي با اشاره به دائم بودن دبيرخانه اين همايش، خاطرنشان کرد: براي اولين بار از تمبر دو محصول زرشک و عناب، دستگاه سورتنيگ عناب و کتاب اکوتيپ‌هاي عناب ايران با حضور مسوولين استاني و کشوري رونمايي شد.

بيجاري، مديرکل دفتر هماهنگي امور اقتصادي استانداري خراسان جنوبي نيز گفت: يکي از مباحث مهم در بحث اشتغال استان بخش کشاورزي و خصوصا محصولات مزيت‌دار استان مانند زرشک و عناب است.

وي افزود: لازم است روي اين دو محصول در راستاي شناسايي و رفع معضلات و بازاريابي و صادرات آن تلاش شود.

مديرکل دفترهماهنگي امور اقتصادي استانداري خراسان جنوبي خاطرنشان کرد: اين همايش توانست گام مؤثري در راستاي معرفي دو محصول زرشک و عناب بردارد و بخش‌هاي مختلف را با همديگر پيوند دهد./س

 

 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.