سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زنان بیشتر در معرض ابتلا به افسردگی هستند

افسردگی یکی از شایع ترین بیماریهایی است که تاکنون آدمی با آن مواجهه شده است افسردگی می تواند بدون هیچ دلیلی واقعی در یک فرد سالم ظاهر شود و غالبا باتغییر خلق عصبانیت شروع می گردد و در هر فردی ممکن است پدید آید و اکثر خودکشی ها به وسیله افراد مبتلا به افسردگی اولیه صورت می گیرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ،افسردگی در زنان دو برابر مردان است عوامل زیستی، شخصیت فرد و عوامل محیطی در بروز افسردگی دخیل هستند و شیوه زندگی شرایط بیولوژیک و عوامل خاصی مانند تولید مثل، هورمونهای ژنتیک، بارداری، زایمان در افسردگی تاثیر دارند.


زنان به علت حساسیت های بالا، زود رنج بودن، عاطفه شدید و توجه زیاد به جزئیات ، بیشتر در معرض احساسات و هیجانات منفي و بالاخره افسردگی هستند از عواملی که زنان را به سمت افسردگی سوق می دهد استرس و فشارهايی که در بیرون از محیط خانه تحمل می کنند، است.
امروزه به علت هماهنگ نبودن وظایف همدلی با وظایف مادری از یک سو واشتغال زنان از سوی دیگر فشار روحی مضاعفی به آنها وارد می شود، استرس های ناشی از عوامل محیطی، مشکلات اجتماعی و خانوادگی، تعصبات فرهنگی و نبود شرایط تفریحی مناسب از دیگر عوامل تشدید کننده افسردگی زنان و حتی مردان است.

* افسردگی پس از زایمان از رایج ترین افسردگی بین زنان است

حیدری روانشناس در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران در خصوص علت افسردگی زنان گفت: افسردگی پس از زایمان یکی از رایج ترین افسردگی در بین زنان است اختلالات افسردگی، نوسانات خلقی و هیجان های مکرر و استرس آور این دوران کاملا طبیعی و البته موقت است.
وی ادامه داد: افسردگی های فصلی نیز گاهی به صورت غمگین و ناامیدی و درخود فرو رفتگی گروهی از زنان را به خود مبتلا می کند.

* ورزش در درمان افسردگی موثر است

رضوانی روانشناس در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: فرد افسرده غمگین، گرفته درمانده و مایوس است احساس لذت و علاقه اش را از دست می دهد.
وی اظهار داشت: از دیگر نشانه های افسردگی کاهش انرژی، بی قراری، خستگی مفرط، قیافه غمگین، چشمان بی حال، بی علاقگی نسبت به فعالیت های مورد علاقه ، اشکال در تمرکز، یاس و ناامیدی است.
رضوانی تصریح کرد: ورزش می تواند در درمان افسردگی بسیار موثر باشد و در جلوگیری از بازگشت این بیماری نقش بسزایی دارد مهم نیست که افراد افسرده به چه میزان ورزش می کنند مهم این است که به طور مرتب روزانه وقتی را برای این امر اختصاص می دهد و کسانی که دچار افسردگی شدید هستند باید از دارو استفاده کرده و اگر این بیماران هر روز تمرین های بدنی انجام دهند شانس بهبودی آنان بسیار بالاست.

* افراد افسرده با مراجعه به پزشک از گرفتاریهای بعد نجات می یابند

افسردگی علت بسیاری از ناراحتی های جسمانی متعددی است در بسیاری از وارد نیز ناراحتی های جسمانی به شکل افسردگی ظاهر می شوند که رجوع به پزشک و گاه یک معاینه روانی فرد را از گرفتاری های آتی تجات می دهد.
عصبانیت ، داشتن شخصیتی وسواسی ، منظم و جدی، تکامل گر شدیدا وابسته، داشتن سابقه خانوادگی افسردگی، شکست درکار، ازدواج یا روابط با دیگران، مرگ یا فقدان یکی از عزیزان، وجود یک بیماری یا معلولیت عملی می تواند بیماری افسردگی را تشدید کند./ز
 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.