سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نصير زاده:

داوري هاي نيم فصل اول خوب بود/ عسگري در ابلاغ داوري ها پارتي بازي كرده است

كارشناس داوري درباره كميته داوران و كيفيت فني داوران در نيم فصل اول اظهار داشت: در نيم فصل ا ول داوري ها خوب بوده اما چيدمان ها براساس سلايق شخصي صورت گرفته است.

هوشنگ نصير زاده در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: منع مصاحبه داوران و رابطه خوب كارشناسان و تشكيلات داوري 2 اتفاق خوب و خوشايندي بود كه در آغاز نيم فصل اول رخ داد لذا 2 اتفاق باعث ارامش و تغيير و توصيف نيك افكار عمومي نسبت به جامعه داوري شد.

وي ادامه داد: در شرايطي كه جامعه داوري آبستن اتفاقات مثبت و خوبي است مصاحبه هاي جنجالي يكي از اعضا و اعمال نظريه شخصي در صدور ابلاغ هاي داوري سبب اتفاقات بد شد كه در نهايت آرامش جامعه ي داوري را بر هم زد.

كارشناس داوري تصريح كرد: در كميته داوران ناهنجاري ها به گونه اي نمود داشت كه يك سال در ورزشگاه آزادي به سعيد مظفري زاده اجازه قضاوت و داوري داده نشد.

نصير زاده خاطر نشان كرد: علاوه بر مظفري زاده كامراني فر نيز از تير اعمال نظريه هاي شخصي كميته داوران در امان نماند و براي وي كمك داوران جوان مي فرستادند كه درباره سخندان چنين تصميمي اتخاذ نكردند.

نصير زاده ادامه داد: كميته داوران بازي هاي پخش زنده را در بيشتر اوقات به تركي، رفيعي و فغاني مي سپرد و هفته هاي طولاني به جهان بازي و بخشي زاده قضاوت نداد.

وي افزود: كميته داوران حتي در معرض افراد و داوران به AFC كنفدراسيون فوتبال آسيا براي دوره هاي مدرسي بدن سازي داوران به جاي رعايت كسوت و اولويت با معرفي كردن فردي فعال به اين دوره ها سبب سوختن يك سهميه ايران شدند.

كارشناس داوري تصريح كرد: چنين پارتي بازي هاي واضح و در قرن 21 كه همه مسائل و معضلات مانيتور و مشخص مي شود واقعا تعجب آور و غير منطقي است.

نصير زاده ادامه داد: در نيم فصل اول هر چند كه دپارتمان داوري بد و غير قابل قبول بود ولي سطح فني داوران خوب بوده است و عملكرد قابل قبولي از داوران شاهد بوديم.

وي ادامه داد: علي رغم قضاوت و سوت هاي خوب داوران برخي از مربيان با بي انصافي كامل به داوران و عملكرد آنها حمله بردند و اعتراضات بسياري را به داوران انجام دادند.

كارشناس داوري تصريح كرد: عسگري نايب رئيس فعلي كميته داوران با وجود اينكه منطقي و عاقل تر از عنايت نايب رئيس سابق كميته نشان داده است اما وي در ابلاغ و معرفي داوران اعمال نظر شخصي داشته است و بدترين پارتي بازي ها و زمان حضور عسگري اتفاق ا فتاده است.

نصير زاده خاطر نشان كرد: پديده پارتي بازي بايد از كميته داوران محو شود اما متاسفانه اعضا تلاش و اصراري براي اصلاح پديده انجام نداده اند

وي ادامه داد: تاج حضور در رياست كميته داوران به عنوان شاهين تراز و فردي بي طرف در كميته داوران به نفع جامعه داوري است و با حضور وي مي توان به آينده روشن داوران اميدوار بود البته به شرط آنكه تاج به صحبت ها و نقدهاي منتقدين توجه بيشتري داشته باشد.

كارشناس داوري تصريح كرد: در نيم فصل سوت و قضامت هاي محسن تركي منطقي تر و با اخطار كمتر همراه بود فغاني همچنان به مانند گذشته خشك و توام با سخت گيري اما قانوني در مقابل بازيكنان رفتار كرد و محمود رفيعي قضاوت هاي با تجربه تري را ارايه داد البته نماي تلويزيون حاكي از اضافه وزن رفيعي مي كند و گويا وي بايد وزن خود را كاهش دهد.

نصير زاده ادامه داد: حضور داوران جوان و اعتماد به آنها اگرچه يك تيم منطقي در سرمايه گذاري براي آينده داوران است لذا تا زماني كه كرمانشاهي- اشكان خورشيدي و جمشيد محمدي و در كل تمام داوران جديدي كه اجازه قضاوت را بدست مي آورند در بخش زنده سوت نزنند پيشرفت نخواهد كرد و انتظاري نيز نبايد داشته باشيم.

نصير زاده افزود: اعضا فعلي كميته داوران بايد در شهامت جسارت عنايت را الگو و سرمشق خود قرار دهند وي شجاعانه بازي هاي پخش زنده را با مسوليت خويش بر عهده داوران جوان و جديد قرار داد.

وي خاطر نشان كرد: هم اكنون ليست بين المللي در اختيار دوراني است كه عنايت آنها را در مقابل تلويزيون به همه نشان داده است و وي باعث شناخته شدن داوران جوان و جديد به جامعه داوري شده ا ست.

كاشناس داوري افزود: سپردن قضاوت بازي پخش زنده به داوراني كه در حال بازنشستگي هستند منفعتي براي جامعه داوري در بر نخواهد داشت و سوت زدن داوران بازنشسته در بازي هاي پخش زنده كمكي براي خود داور است.

نصير زاده ادامه داد: سخنران كمك داور و با تجربه و حرفه اي است ولي شكي وجود ندارد كه كميته داوران در تخريب روحيه كامراني فر به دليل جابه جايي در ليست و فرستادن او براي كمك به داوران تازه كار كار را به آن جا رساند كه با خون ريزي معده در بيمارستان مشهد بستري شد عسگري بايد بداند كه در قرن 21 هستيم و لذا بايد رفتار دپارتمان داوري نسبت به داوران خود متعهدانه تر كند.

كارشناس داوري تصريح كرد: داوري ها در نيم فصل اول خوب بود و جدول براساس لياقت تيم ها بسته شد ولي دپارتمان داوري بد بود و چيدمان ها را براساس سلايق شخصي انجام دادند./ق
 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.