سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر ارشاد در زاهدان:

با اراده و عزم راسخ ملت ایران در نبرد فرهنگی پیروز خواهیم شد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه برای پیروزی در نبرد فرهنگی،هم اکنون این مهم مستلزم اراده و عزم راسخ آحاد ملت ایران است ،تصریح کرد:نباید به فعالیت های عادی و روزمره بسنده کرد بلکه فعالان فرهنگی و هنری باید اراده و عزم انقلابیون و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس را داشته باشند که قطعا دراین نبرد پیروز و سرنوشت ملت ها را در دنیا عوض خواهیم کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل ازروابط عمومی و امور بین الملل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی؛سید محمد حسینی شامگاه پنجشنبه با بیان این مطلب در جمع مدیران کانون های فرهنگی و هنری و موسسات قرآنی سیستان و بلوچستان و اقشار مختلف مردم در زاهدان افزود: همان طور که تاکنون در مقابل تحریم های فلج کننده و فشارهای اقتصادی و سیاسی دشمن، استوار بوده و از مواضع خود دفاع کرده ایم باید در عرصه فرهنگی نیز با برخورداری از فرهنگی غنی بویژه اسلام ناب محمدی (ص)، در دنیا منشا خیر و برکت باشیم.
 

وی اظهار داشت:هم اکنون نه تنها در کشور به محصولات پرجاذبه با مضامین عمیق فرهنگی نیاز داریم بلکه در مقابل سیل محصولات فرهنگی مخربی که از مرزهای مختلف به داخل کشور سرازیر شده و به آسانی در دسترس جوانان قرار می گیرند، باید به نحوی عمل کرد که جوانان کشش بیشتری به دستاوردهای فرهنگی داخلی داشته باشند.
حسینی با اشاره به اینکه در خارج از ایران نیز نگاهها به سوی کشور ما است، تصریح کرد: در عرصه بیداری اسلامی که در برخی کشورها مانند مصر با تاسی از رهنمودهای امام امت و انقلاب اسلامی ایران، دیکتاتورها نابود شده و جوانان آنها به دنبال طرح موفق برای اداره کشوری اسلامی هستند، باید بتوان با ارایه کار فرهنگی در قالب کتاب، فضای مجازی و سینما، مدیریت انقلاب و توفیقات سه دهه گذشته در ایران را به دیگر کشورها بطور دقیق معرفی و تبیین کرد.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی اضافه کرد: هم اکنون پایگاههای مختلفی در فضای مجازی در سراسر دنیا فعال هستند و دیگر مرزهای جغرافیایی بین کشورها مفهومی ندارد و بعضا افرادی در کشورهای مختلف به جد دنباله رو اعتقادات و باورهای امام امت و اشاعه مکتب اسلام و اعتقادات ائمه اطهار (ع) هستند که باید نیازهای آنان را تامین کرد.
به گفته حسینی ضرورت دارد با توجه به وجود عناصر فرهنگی فعال در سراسر جهان، تابع نیازهای آنان باشیم و از همه ابزارها از جمله سینما، تئاتر، موسیقی، کانون های مساجد، نشر کتاب و مطبوعات برای ارایه کارهای متنوع و جذاب با هدف اشاعه فرهنگ اسلامی و آرمان های انقلاب در سراسر دنیا بهره بگیریم.
عضو کابینه دولت دهم تاکید کرد:هم اکنون همه کشورهای دنیا بویژه کشورهایی که ارتباط سیاسی یا اقتصادی با ایران ندارند، مواضع برحق جمهوری اسلامی ایران و به چالش کشیدن لیبرال دموکراسی غرب را تحسین و از سیاست های دوگانه آمریکا در بخش هسته ای انتقاد می کنند و ایران را به عنوان ام القرای جهان اسلام باور و از آن یاد می کنند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطر نشان کرد: کارنامه ایران طی سه دهه گذشته سرشار از پایداری و مقاومت است و کشتی خود را با سکان داری امام امت و رهبر معظم انقلاب در دریایی متلاطم بدرستی هدایت کرده و به سمت ساحل رستگاری در حرکت است.
حسینی با تاکید بر اینکه همان طور که در عرصه نظامی تاکنون مقتدر عمل کرده و توان مقابله با هر برخورد نظامی را داریم، تصریح کرد : در عرصه فرهنگی نیز باید مقتدرانه و هوشمندانه عمل کنیم و سلاحی قوی برای نابودی دشمن در اختیار بگیریم.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی کانون های فرهنگی و هنری مساجد را بزرگترین و فراگیرترین شبکه فرهنگی و هنری کشور عنوان کرد و گفت:دوازده هزار و 500 کانون فرهنگی وهنری مساجد در کشور فعال است که باید با حمایت دولت، خیرین و مردم به مراکز جذب و فعالیت گسترده جوانان تبدیل شوند.
عضو کابینه دولت دهم خاطر نشان کرد:دولت در بودجه سال 91 نیز سهم نیم درصد از بودجه برای فعالیت های قرآنی را تصویب کرد و در سه ماهه پایانی امسال نیز اعتبارات بخش قرآنی از بودجه سال 90 به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اختصاص می یابد.
به گفته حسینی؛ با وجود تلاش مسوولان در جهت افزایش اعتبارات کانون های فرهنگی و هنری مساجد، برای رسیدن به این هدف که تا پایان برنامه پنجم توسعه باید این کانون ها در 25 درصد مساجد کل کشور فعال شوند.

وی اضافه کرد: این مهم می طلبد برای جذب کمکهای مردمی و خیرین گامهای اساسی در این عرصه برداشته شود.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه تخصیص اعتبارات بخش ساخت و ساز مسجد و توسعه فعالیت کانون های فرهنگی و هنری مناطق مرزی را یکی از اولویت های وزارت ارشاد عنوان کرد که به طور قطع با برنامه ریزی های انجام گرفته اعتبارات آنها نیز افزایش خواهد یافت.
 

حسینی با اشاره به فعالیت 510 کانون فرهنگی و هنری مساجد در سیستان و بلوچستان ،درباره توسعه فضاهای ورزشی در این بخش نیز اظهار داشت: با همکاری وزارت ورزش و جوانان و نیز سایر دستگاههای اجرایی از امکانات ورزشی آنها نیز بهره خواهیم گرفت.
سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شامگاه چهارشنبه در سفری دوروزه به استان سیستان و بلوچستان به منظور شرکت در همایش بزرگ خورشید ولایت در شهرستان ایرانشهر و حضور در چند برنامه فرهنگی و هنری عازم این استان شده است./ه

 

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.