سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فعال‌سازي ستاد اجرايي برنامه پزشك خانواده و نظام ارجاع

قائم مقام معاونت بهداشت از فعال‌سازي ستاد اجرايي برنامه پزشك خانواده و نظام ارجاع خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ دكتر محمد شريعت، قائم مقام معاونت بهداشت ضمن اعلام اين خبر اظهار داشت:‌ اعضاي اين ستاد، چگونگي اجراي برنامه پزشك خانواده را رصد مي‌كنند چرا كه برنامه پزشك خانواده و نظام ارجاع توسط دو وزارتخانه بهداشت و رفاه اجرايي مي‌شود.
وي افزود: اين ستاد اجرايي به گونه‌اي طراحي شده است كه افراد تاثيرگذار در آن حضور دارند و پس از آغاز اجراي برنامه در استان‌هاي مختلف با اعلام شماره ‌تلفن‌هاي مربوط به هر استان براي رفع مشكلات اين برنامه گوش به زنگ هستند. اگر حل مشكلي نيز از اختيار اين ستاد خارج باشد سريعا موضوع را به ستاد كشوري منتقل مي‌كنند تا در كوتاه‌ترين مدت مشكل مربوطه حل شود.
دكتر شريعتي با اشاره به ميزان پرداخت‌ها به ارائه‌دهندگان خدمات در برنامه پزشك خانواده شهري بر اساس دستورالعمل جديد اين برنامه تاكيد كرد: ميزان پرداخت‌ها از 80 تا 120 درصد قابل تغيير است و كار پزشك ملاك ميزان پرداخت‌هاي صورت گرفته خواهد بود.
رئيس مركز توسعه شبكه و ارتقاي سلامت وزارت بهداشت، در مورد چگونگي ارجاع به سطوح تخصصي بر اساس دستورالعمل جديد برنامه پزشك خانواده گفت: بر اين اساس، پزشك خانواده الزاما پزشك عمومي نيست و متخصص پزشك خانواده، برخي تخصص‌هاي ديگر و پزشك عمومي كه دوره هاي پزشك خانواده را گذرانده باشند، نيز مي توانند در تيم پزشك خانواده فعاليت كنند.
وي ادامه داد: در زمينه ارجاع به سطوح تخصصي، مكانيسم‌هاي تنظيمي و كنترلي دقيقي در نظر گرفته شده است. در مجموع پرونده پزشك خانواده مبتني بر سامانه سلامت ايرانيان راه‌اندازي مي‌شود و اين امكان وجود خواهد داشت تا تمام رفتار ارائه دهندگان خدمات در اين برنامه با استانداردها مقايسه شود و در صورت تخلف احتمالي برخوردهاي قانوني صورت گيرد.
دكتر شريعتي يكي از نقاط ضعف برنامه قبلي پزشك خانواده را عدم اطلاع ‌رساني عمومي براي مردم و پزشكان عنوان كرد و گفت: علاوه بر مردم حتي پزشكان نيز در اين زمينه اطلاعات مناسبي نداشتند و اين درحاليست كه براي اجراي برنامه پزشك خانواده به شدت نيازمند كمك رسانه‌ها هستيم تا بتوانيم مفاهيم را با دقت به استحضار مردم و پزشكان برسانيم./ح
 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.