سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آيت الله جنتي در خطبه هاي نماز جمعه تهران؛

جاسوس آمريكايي طعمه بسيار خوبي است که در اختيار ما است

دبير شوراي نگهبان ،دستگيري جاسوس سازمان سيا توسط سربازان گمنام امام زمان(عج) را به وزارت اطلاعات و مردم تبريک گفت و افزود:‌ اين فرد رذالت هاي زيادي انجام داده و طعمه بسيار خوبي است که در اختيار ماست. آمريکائي ها از دستگيري اين فرد بسيار ناراحت هستند چرا که عامل مهمي را از دست داده اند.

به گزارش خبرنگار حوزه سياسي  باشگاه خبرنگاران، آيت الله احمد جنتي، در خطبه اول نماز جمعه اين هفته تهران با پيش کشيدن بحث جهاد اسلامي، فلسفه جهاد و نقش جهاد در اعتلاي کلمه حق گفت: خداوند متعال آنچه که در زمين و آسمان است و تمام نعمات خود را براي استفاده انسان قرار داده و در مقابل از او مي خواهد که خداپرست بوده و براي خدا شريکي قائل نشود.

وي ادامه داد: خداوند فرموده: پس از زندگي اين دنيا، مرگ در انتظار انسان است و با توجه به عبادت و معصيت انجام شده توسط انسان، بهشت يا جهنم نصيب او خواهد شد.

آيت الله جنتي گفت: عواملي وجود دارد که بشر را از خدا دور مي کند و اين عوامل کم نيستند. از جمله اين عوامل نفس اماره و شهواتي چون شهوت جاه و مقام، شهوت مال و شهوت جنسي است و اينها غير از شيطان است که قسم خورده تا بندگان خدا را گمراه کند.

امام جمعه اين هفته تهران، با طرح اين سوال که آيا خدا مي پسندد که انسان از نعمت هاي او به ضرر خود استفاده کرده و به جهنم برود، خاطر نشان کرد:‌ براي اينکه چنين اتفاقي نيافتد، خداوند پيامبر(ص) و وحي را براي هدايت و نجات انسان قرار داد تا انسان اسير شيطان نشود.

وي، انذار و تبشير را از وظايف انبياء برشمرد و اظهار داشت: عده اي که فطرت پاک و قلبي صاف داشته و غرق گناه نيستند، سخن پيامبران را مي پذيرند که البته اين عده هميشه در اقليت قرار دارند.

آيت الله جنتي ادامه داد: عده اي که در اکثريت هستند دو قسمت اند؛ برخي از آنها که حق را نپذيرفته اند به کار کسي کاري ندارند، اما بخشي ديگر از اين اکثريت علي رغم نپذيرفتن حق به مقابله با پيامبر و راه او مي پردازند، لذا در چنين شرايطي پيامبر دست روي دست نمي گذارد و پيش خود نمي گويد که من به وظيفه خود که ابلاغ وحي بوده، عمل کرده ام.

دبير شوراي نگهبان، گفت: در اينجاست که خدا مي گويد قدرت و توان خود را افزايش داده و سپس در مقابل دشمن قيام مسلحانه کنيد، جواب شمشير را با شمشير بدهيد تا دين باقي بماند و اينجاست که مسئله جهاد پيش مي آيد.

امام جمعه موقت تهران، جهاد را شامل دو بخش دانست و افزود: يک نوع جهاد، جهاد دفاعي است که در آن دشمن هجوم مي آورد و مسلمانان بايد به دفاع از خود بپردازند که عمده جنگ هاي اسلامي جهاد دفاعي بوده است.

وي، اکثر قريب به اتفاق جنگ هاي زمان پيامبر اکرم(ص) را به عنوان جهاد دفاعي معرفي کرده و خاطر نشان کرد:‌ بايد صداي توحيد را به گوش همه بندگان خدا رساند و بندگاني که خدا خلق کرده بايد پيام خدا را دريافت کنند.

آيت الله جنتي، در توضيح قسم دوم جهاد گفت: وقتي که مردم قيام خدا را دريافت کردند، آنجا ديگر اجباري در کار نيست و حق و باطل از هم جدا شده است. در اين شرايط مردم آزادند که ايمان بياورند يا ايمان نياورند.

دبير شوراي نگهبان، با طرح اين سئوال که اگر عده اي مانع از شنيدن کلام حق شدند، چه بايد کرد؟، افزود:‌ عده اي مرعوب فرهنگ غرب شدند و گفتند اسلام با شمشير پيش رفت و تبليغات زيادي عليه اسلام انجام دادند. درکنار اين عده برخي ديگر در جامعه اسلامي خودمان مرعوب شده و گفتند همه جنگ هاي اسلام دفاعي بوده و اسلام جنگ ابتدايي ندارد.

امام جمعه موقت تهران، گفت: آيه «لا اکراه في الدين» که معناي آن اين است که اکراهي در دين نيست، به معناي نجنگيدن نيست و اين يک اشتباه بزرگ است که اگر بخواهيم آن را اينگونه تعبير کنيم، بلکه به معناي اين است که نمي توان به زور در قلب کسي ايمان را وارد کرد.

وي، با اشاره به جنگ هايي از پيامبر اسلام(ص) که به منظور معرفي دين و عرضه قرآن به مردم و ديگر نقاط صورت گرفت، خاطر نشان کرد: پيامبر(ص) مي جنگد و سلاطين را از تخت قدرت به زير مي کشد و با دليل و منطق سخن گفته و قرآن را عرضه مي کند. اينجاست که مردم آزادانه دين را خواهند پذيرفت، مگر آنها که تمايلات شيطاني دارند و اينجاست که گفته مي شود »قد تبين الرشد من الغي».

آيت الله جنتي، تاکيد کرد: امام علي(ع) در جنگ ها شروع کننده نبودند و به دشمنان خود مهلت مي دادند تا شايد به حق بپيوندند، لذا مسئله جنگيدن نيست و تا آنجائي که مي‌شود بايد مردم را هدايت کرد، ولي در جايي که دشمن دست بردار نيست، جنگ اجتناب ناپذير است.

دبير شوراي نگهبان، در خطبه دوم نماز، مناسبت هاي گوناگون را مورد اشاره قرار داد و ضمن تسليت شهادت امام سجاد(ع) خاطر نشان کرد: توصيه مي کنم تا مي توانيد از صحيفه سجاديه که بهترين يادگار ائمه(ع) است، غفلت نکنيد، از جمله دعاي 48 اين صحيفه که امام سجاد(ع) آن را در روزهاي جمعه و عيد قربان مي خواندند و سپس هزار مرتبه صلوات مي فرستادند.

وي به در پيش بودن سالروز ميلاد حضرت عيسي مسيح اشاره کرد و با تبريک اين روز به مسيحيان افزود: حضرت عيسي پيامبري مظلوم، پاک و باصفا بود، اما امروزه برخي افراد که خود را به اين پيامبر منتسب مي کنند، به انواع جنايات دست مي زنند.

امام جمعه موقت تهران، در ادامه سخنان خود با اشاره به سالگرد دستور امام راحل مبني بر حفاظت از فرودگاه ها و تأمين امنيت پرواز، گفت:‌ نيروهاي سپاه در جهت برقراري امنيت پروازها در هواپيماها حضور پيدا کردند و ديگر کسي جرأت دست زدن به هواپيماربايي را پيدا نکرد و اگر هم کسي به اين اقدام مبادرت کرد، سرکوب شد.

آيت الله جنتي، همچنين دستگيري جاسوس سازمان سيا توسط سربازان گمنام امام زمان(عج) را به وزارت اطلاعات و مردم  تبريک گفت و افزود:‌ اين فرد رذالت هاي زيادي انجام داده و طعمه بسيار خوبي است که در اختيار ماست. آمريکائي ها از دستگيري اين فرد بسيار ناراحت هستند چرا که عامل مهمي را از دست داده اند.

دبير شوراي نگهبان، مسئله هدفمندي يارانه ها را در ادامه مورد توجه قرار داد و گفت: به دولت براي انجام طرح هدفمندي يارانه ها تبريک مي گويم و اين طرح هر چند اشکالاتي هم داشت، اما پس از گذشت يکسال به خوبي اجرا شد.

وي، در ادامه بررسي مناسبت ها به سالگرد بيداري اسلامي اشاره و خاطر نشان کرد:‌ بيداري اسلامي برکات بسيار خوبي را به همراه داشت و باعث شد که در مدتي کوتاه شر چندين ديکتاتور از سر مردم کم شود، البته ديکتاتورهاي مناطق ديگري مثل يمن و بحرين نيز در سراشيبي سقوط قرار دارند که اميدوارم مردم اين کشورها موفق شده و حکومتي مردمي تشکيل دهند.

امام جمعه موقت تهران، همچنين به موضوع عقب نشيني آمريکائي ها از عراق پرداخت و تصريح کرد: آمريکائي ها علاوه بر اينکه صدها هزار نفر از مردم عراق را کشته و زخمي کردند و ويراني هايي به بار ‌آوردند، با دادن هزاران کشته و ده ها هزار مجروح مجبور به خروج از عراق شدند.

دبير شوراي نگهبان، با تبريک اين پيروزي به ملت و دولت عراق تاکيد کرد: جز رسوايي و محکوميت براي آمريکائي ها چيزي باقي نماند.

آيت الله جنتي، با اشاره به شهادت شهيد مفتح و نامگذاري 27 آذر به عنوان روز وحدت حوزه و دانشگاه ‌تصريح کرد: اگر اين وحدت برقرار شود که البته تا حدودي نيز اين امر تحقق يافته، مي تواند زمينه ساز تحول در علوم انساني شود.

وي، در ادامه سخنان خود با پرداختن به حماسه 9 دي و بيان اينکه 9 دي روزي ماندني در تاريخ و ايام الله است، تصريح کرد: مدت زيادي در خارج از کشور نقشه هايي براي شکست نظام جمهوري اسلامي طراحي شد و افرادي که در کشورهاي ديگر با طرح مسئله تقلب در انتخابات دست به اقداماتي زده بودند، آن کشورها را به آشوب کشيده بودند، فکر مي کردند در ايران نيز مي توانند دست به چنين اقدامي بزنند.

امام جمعه موقت تهران، در ادامه افزود: عده اي که در کشور ابزار دست دشمنان شده بودند يا آگاهانه و يا از روي ناآگاهي فتنه برپا کردند و وضعيت فوق العاده اي در کشور برقرار شد که دوستان ما را در خارج از کشور نگران کرد.

دبير شوراي نگهبان، با بي سابقه دانستن فتنه 88 در تاريخ انقلاب گفت: ما قصد داشتيم که جواب فتنه گران را نه با توسل به زور و خشونت، بلکه با حضور و حمايت مردم از نظام بدهيم.

آيت الله جنتي، با اشاره به روزه خواري علني فتنه گران در روز قدس و هتک حرمت عاشورا خاطر نشان کرد: مردم که تا آن زمان آشوب هاي فتنه گران را تحمل کرده بودند، وقتي ديدند اساس دين شان زير سئوال رفته است در 9 دي به همراه همه جريان ها به حرکت درآمده و در حمايت از ولايت و نظام شعار سردادند.

وي، با بيان اينکه در 9 دي ظرف چند ساعت آتش هاي فتنه خاموش شد، تصريح کرد: خدا کمک کرد، امام حسين(ع) به داد ما رسيد و عاشقان امام حسين(ع)‌ به ميدان آمدند تا اينکه وضعيت کشور آرام شد.

امام جمعه موقت تهران، در تشريح پيام‌هاي 9 دي گفت: وفاداري همه مردم از هر قشر به اسلام، نظام و ولايت ، بيزاري مردم از فتنه‌گران،‌ حضور هميشگي مردم در صحنه، هوشياري مردم و اقتدار نظام از جمله پيام‌هاي 9 دي به شمار مي‌رود.
وي افزود: نظام اسلامي ضعيف نيست که بخواهد با يک آشوب و حرکت خياباني و يا جار و جنجال از پا دربيايد، اين نظام 32 سال است که همه دشمنان را نااميد کرده است.
آيت‌الله جنتي بابيان اينکه در 9 دي صف مردم از خواص بي‌بصيرت و فتنه‌گران جدا شد،‌تصريح کرد: مردم از خواص بي‌بصيرت،‌ ساکتين و آنهايي که دوپهلو حرف‌ مي‌زنند در 9 دي راه خود را جدا کرده‌اندو هر هجمه‌اي که به اصول انقلاب صورت گيرد با قدرت دشمنان را عقب‌ مي‌رانند.
دبير شوراي نگهبان حضور در صحنه مردم را باعث بيمه شدن انقلاب دانست و افزود: در جريان فتنه غباري به پاخواست و فتنه‌گر خواست به مقصدش برسد اما مردم با بصيرت اين غبارها را فرونشانده و به راه خود ادامه مي‌دهند.
وي در ادامه خطبه‌هاي خود به بحث انتخابات اشاره کرد وگفت: مجلس اهميت فوق‌العاده‌اي دارد چرا که محل قانون‌گذاري است و نمايندگان مردم که به مجلس راه پيدا مي‌کنند پيام مردم را در دل داشته و واسطه بين نظام و مردم‌اند.
آيت‌الله جنتي تاکيد کرد:‌بايد کساني به مجلس بروند که مسئوليت سنگين نمايندگي را درک مي‌کنند ومجلس بايد همانطوري باشد که آيت‌الله مدرس مي‌خواست يعني نمايندگان بايد علاقه‌مند به ارزشها ، ضداستکبار و مقيد به انجام احکام اسلامي باشند.
امام جمعه موقت تهران، به کساني که قصد ثبت نام در انتخابات را دارند توصيه کرد ابتدا قانون مربوط به انتخابات و ماده 28 را مطالعه و اگر متوجه شدند شرايط لازم را ندارند از ثبت نام خودداري کنند.
دبير شوراي نگهبان، تاکيد کرد: کساني که شرايط لازم را داشته و خدمتگزارند لازم است که در عرصه انتخابات حضور پيدا کنند و حتي افراد حائز شرايط را بايد براي حضور در انتخابات تشويق کرد.
آيت‌الله جنتي در پايان خطبه‌هاي خود با تاکيد بر حضور حداکثري مردم در انتخابات گفت: ا زجمله نقشه‌هاي دشمن تحريم انتخابات است لذا ما بايد آراي بالايي را در صندوق‌ها بريزيم تا مجلسي با آراي زياد تشکيل شود./خ
 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.