سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزير اقتصاد خواستار شد:

همكاري رسانه ها ي گروهي براي اطلاع رساني از نحوه پرداخت ارز مسافري

وزير امور اقتصادي و دارايي از رسانه هاي گروهي خواست از طريق اطلاع رساني بيشتر در خصوص نحوه پرداخت ارز به مسافران از طريق بانك ها در كاهش زمان ارائه خدمات ارزي به مسافران و انجام مطلوب اين طرح و رضايتمندي مردم به دولت كمك كنند.


  به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از  شبكه اخبار اقتصادي و دارايي (شادا)، دكتر سيد شمس الدين حسيني شب گذشته با حضور در فرودگاه امام خميني (ره) از نحوه ارائه ارز به مسافران در اين فرودگاه بازديد و توصيه هاي لازم را به مسوولان ذي ربط يادآور شد.

وي گفت: از اين پس، ارز مسافرتي به صورت الكترونيكي به مسافران ارائه خواهد شد.

وزير اقتصاد در خصوص نحوه پرداخت ارز مسافرتي، اظهار داشت: مسافراني كه عازم كشورهاي خارجي هستند به هنگام خروج از كشور با ارائه فيش پرداختي ريالي خود در فرودگاه، ارز دريافت خواهند كرد .

دكتر حسيني تصريح كرد: مقدار ارز مسافرتي هم اكنون هزار دلار در سال است كه پس از بررسي هاي كارشناسي، احتمال افزايش يا پرداخت به طور مكرر در طول سال نيز وجود دارد.

وزير اقتصاد افزود: افرادي كه از كشور خارج مي شوند از طريق سيستم شتاب داخل شهر يا در فرودگاه، هزينه را پرداخت و به هنگام خروج، ارز خود را دريافت و از كشور خارج خواهند شد.

وي با بيان اينكه كساني كه وارد كشور مي شوند مجاز هستند تا پنج هزار دلار به همراه خود داشته باشند، تصريح كرد: در صورتيكه ارز همراه مسافران ورودي بيش از پنج هزار دلار باشد بايستي باقي مانده ارز خود را با گشايش حساب ارزي و ارائه اظهارنامه اعلام نمايند و در صورت خروج مجدد از كشور ارز اظهار شده به وي عودت داده مي شود.

وزير امور اقتصادي و دارايي در خصوص ارز تخصيصي به دانشجويان خارج از كشور نيز اظهار داشت: ارز اختصاص يافته به آنان در حال حاضر مبلغ مشخصي است اما با بررسي هاي كارشناسي كارگروه هايي در وزارت امور اقتصادي و دارايي و وزارت علوم ، تحقيقات و فناوري احتمال تغيير در ميزان ارز دانشجويان وجود دارد.

وي همچنين در رابطه با ميزان ارز تخصيصي به افراد بيمار براي خريد دارو نيز گفت: مسئول تاييد اسناد و مدارك براي خريد دارو براي اين افراد وزارت بهداشت است و پس از تاييد اين وزارتخانه مشكلي براي پرداخت ارز وجود نخواهد داشت.
 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.