سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رفيق‌دوست:

اسرائيل براي ما يك لقمه كوچك است

محسن رفيق دوست با بيان خاطراتي از انقلاب و امام راحل گفت:‌ اسرائيل براي ما يك لقمه كوچك است و آرزو مي‌كنم خدا نابودي اسرائيل را به دست ما قرار دهد.

به گزارش خبرنگار حوزه دفاعي امنيتي باشگاه خبرنگاران محسن رفيق دوست در برنامه ديشب شبكه دوم سيما با نقل خاطراتي از دوران انقلاب و امام راحل اظهار داشت:‌امام خميني (ره) بعد از رحلت آيت‌الله بروجردي طلبه‌هايي را مامور كرده بودند تا در مساجد معروف تهران مردم را به سوي ايشان فرا بخوانند.

وي با بيان اينكه امام دعوت خود را از بهترين مكان‌ها يعني مساجد،‌حسينيه‌ها وتكايا آغاز كرد افزود:‌ اين دعوت باعث تشكيل هيات هاي موتلفه شد كه من نيز به عضويت آن درآمدم.

رفيق‌دوست به حادثه 15 خرداد 1342 اشاره و خاطرنشان كرد: من يكي از عاملان وقوع 15 خرداد هستم؛ در ساعات ابتدايي اين روز شخصي طي يك تماس تلفني به من خبر دستگيري امام را داد كه من پس از دريافت اين خبر با قرار گرفتن بر روي يك كاميون مردم را از ماجراي دستگيري مرجع تقليدشان مطلع كردم و سپس به همراه آنها از ميدان خراسان در جنوب تهران حركت اعتراضي خود را آغاز كرديم.

وي در بيان تفاوت‌هاي روز پانزدهم خرداد 42 و 22 بهمن 57 گفت: سه عامل در 22 بهمن به طور كامل وجود داشت كه اين سه عامل عبارتند از: مردم،‌ايدئولوژي و رهبري كه 15 خرداد فقط دو عامل مردم و ايدئولوژي را در خود داشت.

رفيق‌دوست در ادامه سخنان خود به حماسه 9 دي اشاره و تصريح كرد: روزي كه امام را دستگير كردند سيزدهم محرم بود و حماسه 9 دي نيز در روز 13 محرم اتفاق افتاد. در اين روز مردم پس از تحمل ناملايماتي در روزهاي قدس و 16 آذر سرانجام به خيابان‌ها ريخته و اعتراض خود را نسبت به بي‌حرمتي‌هاي به محرم و عاشورا ابراز كردند.

در ادامه اين برنامه مجري از رفيق‌دوست سوال كرد: گاهي اوقات در فراز و فرودهاي تاريخ گم مي‌شويد دليل آن چيست؟ كه وي در پاسخ اظهار داشت: من خيلي زود با سياست آشنا شدم و از 12 سالگي به جلسات سخنراني شهيد نواب صفوي مي‌رفتم حتي روزي كه فداييان اسلام را دستگير كردند مرا نيز همراه آنها به شهرباني بردند.

وي اضافه كرد: در ادامه فعاليت‌هاي خود با جبهه ملي و پس از آن با نهضت آزادي آشنا شدم اما بعد از شناخت امام به ايشان پيوستم و آن پيوستگي هنوز قطع نشده است.

رفيق دوست دليل آشنايي خود با مجاهدين را عدم دريافت پاسخ امام راجع به همكاري با اينگونه سازمان‌ها دانست و تصريح كرد: از حدود سال 46 و 47 كه فعاليت موتلفه كم شد از امام پرسيديم كه آيا با سازمان‌هايي كه ادعاي مسلماني و مشي مسلحانه دارند مي‌شود همكاري كرد؟ پاسخ امام منفي بود اما جواب ايشان به ما نرسيد لذا چون احساس مي‌كرديم فعاليت سازماني مانند مجاهدين مي‌تواند مفيد باشد با آن سازمان به همكاري پرداختم اما وقتي كه در سال 53 فهميديم كه اين سازمان از ابتداي كار خود مبنا را بر التقاط و اعتقاد به ماركسيسم بنا نهاده در مقابلش جبهه گرفتم.

در ادامه اين گفتگو مجري دليل حضور كمرنگ رفيق‌دوست را جويا شد كه وي پاسخ داد: من معتقدم هميشه صحنه بايد براي جوان ها باز باشد و امثال من ديدبان انقلاب هستند اگر خداي ناكرده انقلاب امام كه امروز به دست جانشين به حق او اداره مي‌شود بخواهد صدمه‌اي ببيند من در راه دفاع از آن حاضرم اولين شهيد باشم.

وي با بيان اينكه ما حاضريم همه چيز خود را فدا كنيم تا انقلاب باقي بماند گفت:‌در 9 دي 88 براي من ابتهاج بزرگي ايجاد شد، من در اين روز خلاف مسير جمعيت حركت كردم و وقتي ديدم جوانان نسل سوم اكثريت جمعيت را تشكيل مي‌دهند خوشحال شدم.

رفيق دوست تصريح كرد: ما اجازه نخواهيم داد نامحرمان و بي‌لياقتان انقلاب را از ما بربايند.

وي با بيان اينكه امام خميني قطار انقلاب را حركت داد و همه سوار اين قطار شدند افزود:‌ عده اي كه ديدند به مذاقشان خوش نمي‌آيد خلاف مسير حركت قطار شروع به دويدن كردند ونهايتا از قطار پياده شدند؛ من از جمله كساني هستم كه سوار اولين واگن شدند.

رفيق‌دوست در پاسخ به سوال مجري مبني بر دليل عدم كانديداتوري در انتخابات مجلس و رياست جمهوري اظهار داشت:‌ در جامعه ما قحط‌ الرجال نيست بلكه جهل‌الرجال است به من در دوره قبل و حتي در اين دوره پيشنهاد كانديداتوري داده شد اما فكر مي‌كنم آدم‌هاي خوبي هستند كه مي‌توانند بهتر از من وظيفه نمايندگي را انجام دهند.

وي يكي از حسرت‌هاي خود را از دست دادن دوستان شهيدش عنوان و خاطرنشان كرد: چندين بار تا آستانه شهادت پيش رفتم و حتي چند مرتبه ترور شدم اما خواست خدا چيز ديگري بود و شايد هنوز ماموريتم تمام نشده است.

در ادامه اين گفتگو مجري از خريد تسليحات و موشك در زمان تصدي مسئوليت وزارت سپاه از رفيق دوست سوال كرد كه وي با اشاره به سفر خود به ليبي اظهار داشت: در اين سفر سردار صفوي و سردار شهيد حسن تهراني‌مقدم مرا همراهي مي‌كردند و من توانستم با ترفندي از ليبي موشك‌هايي را تهيه كنم.

رفيق دوست به بازديد اخير خود از صنايع نظامي كشور اشاره و خاطرنشان كرد: من هنوز هم يك سپاهي‌ام و امروز با افتخار اعلام مي‌كنم كه امروز ما از نظر دفاعي خودكفا هستيم آن هم نه فقط در مقابل كشورهاي منطقه بلكه مقابل آمريكا و ديگر ابرقدرتها.

وي ادامه داد:‌ جمهوري اسلامي به بركت جوان‌هايي كه هر روز افتخارات بزرگ علمي مي‌آفرينند از نظر دفاعي نسبت به ديگر كشورها پيشرفته تر است. اكنون ما تمام فولادهاي آلياژي لازم براي صنايع نظامي را در ايران توليد مي‌كنيم و از نظر مواد اوليه در توليد تجهيزات نظامي هيچ مشكلي نداريم.

رفيق دوست با بيان اينكه اسرائيل براي ما يك لقمه كوچك است افزود: آرزو مي‌كنم خدا نابودي اسرائيل را به دست ما قرار دهد.

وي در مقابل سخن مجري كه اين نظر را شعاري دانسته بود گفت: وقتي اسرائيل از پس حماس و حزب‌الله بر‌نمي‌آيد چگونه مي‌توانداز پس ما برآيد.

رفيق دوست با اشاره به تاثير صهيونيست ها بر دولتمردان آمريكا تاكيد كرد: آمريكايي‌ها مي‌دانند اسرائيل در مقابل قدرت ما حتي يك ساعت هم نيز نمي‌تواند مقاومت كند و آنها كه ما را تهديد مي‌كنند مي‌دانند كه چه اتفاقي در انتظارشان است.

مجري برنامه سوالي را مبني بر چگونگي انتقال مفاهيم انقلاب و مباني ارزشي به نسل سوم مطرح كرد كه رفيق دوست در پاسخ گفت:‌ نفوذ كلام امام خميني و مقام معظم رهبري به گونه‌اي است كه در جوانان ما به خوبي اثر كرده چرا كه از عمق جان برآمده است. البته در جامعه گله وشكايت‌هايي نيز مطرح مي شود اما هيچ كس را نديده‌ام كه راجع به اصل انقلاب معترض باشد و آمادگي فداكاري براي انقلاب را نداشته باشد.

مجري برنامه در سوال ديگري پرسيد آيا شما عافيت طلب نشده‌ايد و رفيق دوست تاكيد كرد: خير.

وي ادامه داد: زمان جنگ عده‌اي كه چرخ جنگ را به گردش در مي‌آوردند جمعيتي حداكثر سه ميليوني بودند اما ا مروز 10 ميليون بسيجي داريم كه به صورت سازماندهي شده آماده دفاع از كشور هستند.

رفيق دوست با بيان اينكه جوان‌هاي ما امروز نسبت به نسل‌هاي قبل بيدارترند به خاطره‌اي از يك انقلابي مصري اشاره كرد و گفت:‌ من از اين انقلابي مصري دليل شروع ديرهنگام انقلاب در مصر را پرسيدم و وي در حالي كه انقلاب مصر را متاثر از انقلاب اسلامي در ايران مي‌دانست گفت كه ما فكر نمي‌كرديم انقلاب اسلامي در ايران پابرجا بماند آن هم با توجه به فشارهايي كه از سوي قدرتهاي بزرگ به ايران وارد مي‌آمد اما پس از حركت مردم ايران در 9 دي 88 به استحكام انقلاب اسلامي در ايران ايمان‌ آورديم.

رفيق دوست در پاسخ به سوال ديگر مجري مبني بر اينكه انقلابي در يك زمان شروع شده و زمان ديگر به پايان مي‌رسد تصريح كرد: انقلاب زماني تمام مي‌شود كه در مقابل آن دشمني وجود نداشته باشد.

وي همچنين با نقل خاطره اي از سفير شوروي سابق در ايران دليل دشمني آنها با انقلاب ايران را اينگونه عنوان كرد سردمداران شوروي سابق با شعار ضددين سه ميليارد نفر را بي‌خدا كرده بودند اما در نزديكي آنها انقلابي برپايه دين به پيروزي رسيد و باعث شد تمام تلاش‌هاي آنها در راستاي دين‌زدايي به شكست بيانجامد.

رفيق دوست در پايان اين گفتگو با اشاره به خاطرات خود از امام راحل گفت: اين انقلاب بدون ولايت فقيه هيچ ارزش و آينده‌اي ندارد و اين انقلاب انقلابي است كه با ولايت فقيه پيروز شد و با ولايت فقيه انقلاب امام زمان متصل خواهد شد.
/ع2

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.