سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

كرمانشاه//

صادرات کرمانشاه می‌تواند به مرز 4 میلیارد دلار برسد

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه گفت: با توجه به امکاناتی که در استان داریم صادرات ما می‌تواند سالانه به مرز چهار میلیارد دلار برسد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران؛کیوان کاشفیديروز در کارگاه آموزشی صندوق ضمانت صادرات ایران که در سالن جلسات اتاق بازرگانی و صنایع و معادن استان برگزار شد، با بیان اینکه کشورهای اطراف ما می‌توانند بازار صادراتی خوبی برای ایران باشند، اظهار کرد: وجود تمام فشارها و تحریم‌ها نتوانسته بر روند رو به رشد و پیشرفت صادرات در کشور تاثیر منفی بگذارد‌.
وی با اشاره به اینکه حتی هدفمندی یارانه‌ها نتوانست بر این روند تاثیر‌گذار باشد، اضافه کرد: با هدفمندی یارانه‌ها انتظار می‌رفت رکود و یا ثبات در بخش صادرات به وجود آید.
رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه تصریح کرد‌: کرمانشاه در مقایسه با سال گذشته 18 درصد افزایش صادرات داشته که این امر نشان دهنده این است که هیچ مسئله‌ای نتوانسته بر صادرات تاثیر‌گذار باشد.
کاشفی با بیان اینکه از برنامه چشم‌انداز و سند جلوتر هستیم، افزود‌: امکانات صادراتی ما در استان می‌تواند صادرات استان را به مرز چهار میلیارد دلار برساند و در این راستا نیازمند تقویت کارکردها و زیرساخت‌ها هستیم.
وی خاطرنشان کرد: آشنایی با وظایف صندوق ضمانت صادرات و نقش آن‌ می‌تواند کمکی به صادرات غیر نفتی استان باشد.
کاشفی با اشاره به فعالیت‌های صندوق ضمانت صادرات گفت: این صندوق باید از صادرات حمایت کند.
رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه با بیان اینکه حمایت از صادرات فلسفه شکل‌گیری صندوق ضمانت است‌، ادامه داد‌: سابقه کار این صندوق نقاط مثبت و خوبی دارد‌.
وی افزود: بی‌اطلاعی تجار و بازرگانان از خدمات صندوق و ما به عنوان کارگزار که بیمه‌نامه و خدمات اعتبار‌سنجی ارائه می‌دهیم، نقایصی است که در صورت برطرف شدن به صادرات کشور کمک می‌کند.
کاشفی اضافه کرد: هر چقدر در این زمینه تلاش کرده‌ و کیفیت را تقویت کنیم ثمرات مثبتی در زمینه صادرات خواهیم داشت‌.
رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه با ابراز خرسندی از حرکات رو به رشد و پیشرفت در استان کرمانشاه اظهار کرد‌: کرمانشاه استانی صادراتی است با اینکه تاریخچه خیلی قدیمی در این زمینه ندارد.
وی با بیان اینکه در بحث صادرات با مشکل کمبود نقدینگی رو‌به‌رو هستیم، تصریح کرد: این کمبود نقدینگی با فشارهای مضاعف بانکی همراه بوده است‌.
کاشفی با انتقاد از عدم همکاری‌ بانک‌ها در نقش واقعی خود اضافه کرد‌: کمک بانک‌ها در استان حدود چهار درصد بوده که این‌ مبلغ خیلی ناچیز است‌.
رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه اضافه کرد‌: باید تلاش کنیم از یکسری اهرم‌ها برای کم کردن این فشار استفاده کنیم.
وی گفت: صادرات به عراق دارای ریسک بالایی است‌ و باید اقدام اساسی و منطقی در این زمینه داشته باشیم.
کاشفی خاطرنشان کرد: در صادرات به‌ کشور عراق رتبه اول تا ‌سوم را داریم و باید برنامه‌ریزی برای سهولت این کار انجام دهیم.
رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه افزود: صادرات به کشور عراق با‌ید با حساسیت بیشتری پیگیری شود‌ چرا که برای استان ما از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. 
وی به روند طولانی‌ صدور بیمه‌نامه‌ها اشاره کرد و ادامه داد‌: برگزاری چنین کارگاه‌هایی‌ روند کار را آسان می‌کند‌.
کاشفی در پایان گفت: آمادگی‌ داریم‌ به جای کارگزاری در استان‌ افتتاح شعبه کنیم چرا که این افتتاح رونقی برای صندوق است‌./س
 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.