سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدير عامل پالايشگاه امام خميني شازند اراک:

فردا واحد شماره 04 تصفيه نفت سفيد پالايشگاه امام خميني شازند افتتاح مي شود

فردا واحد شماره 04 تصفيه نفت سفيد پالايشگاه امام خميني شازند افتتاح مي شود.

مجيد رجبي، مدير عامل پالايشگاه امام خميني شازند اراک در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، از افتتاح واحد شماره 04 تصفيه نفت سفيد اين پالايشگاه در روز 5 شنبه (13 بهمن)، خبر داد و گفت:‌اين واحد با هدف افزايش کيفيت نفت سفيد افتتاح مي شود و روزانه 4 ميليون و 300 هزار ليتر نفت سفيد را تصفيه مي کند.

وي افزود:‌با افتتاح اين واحد مقدار گوگرد نفت سفيد از 3 هزار و 400 پي پي ام به 20 پی پی ام کاهش مي يابد،‌ همچنين روزانه 141 هزار و 500 لیتر بنزین خام به عنوان محصول جانبی تولید می شود که برای افزایش عدد اکتان به واحد بنزین سازی انتقال می یابد.

به گفته مدير عامل پالايشگاه امام خميني هم اکنون انواع فرآورده هاي نفتي از جمله بنزين، گازوييل، نفت سفيد، گوگرد، نفت کوره و گاز مايع در اين پالايشگاه توليد مي شود که بعيد به نظر مي رسد تا پايان سال جاري به حجم توليد اين فرآورده ها افزوده شود اما با اجرای طرح توسعه در پالایشگاه امام خمینی شازند این پالایشگاه به عنوان نخستین پالایشگاه کشور در زمینه تبدیل 90 درصد از نفت خام ورودی به مواد با ارزش تبدیل می شود.

رجبي اظهار داشت‌:‌ در صورت بهره برداري از طرح هاي توسعه اي به ميزان توليد بنزين اين پالايشگاه افزوده خواهد شد.

وي تصريح کرد:‌فردا علاوه بر واحد تصفيه نفت سفيد، واحد جانبي يوتوليتي، همچنين واحد توليد هيدروژن و واحد تصفیه گاز با آمین و جداکننده آب ترش نيز راه اندازي مي شود.

پروژه بهینه‌سازی و بهبود کیفیت فرآورده‌های نفتی پالایشگاه امام خمینی (ره) شازند بزرگترین پروژه در دست اجرا از سوی شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران است که با بهره برداری کامل از آن، پالایشگاه امام خمینی (ره) شازند در سال جاری به بزرگترین تولیدکننده بنزین پالایشگاهی در کشور تبدیل می شود و بیشترین سهم تولید بنزین کشور را به خود اختصاص می دهد.

افزایش ظرفیت پالایشی پالایشگاه اراک از 170 هزار بشکه در روز به 250 هزار بشکه در روز، تغییر ترکیب خوراک پالایشگاه از 100 درصد نفت خام اهواز ـ آسماری به مخلوط 55 درصد نفت اهواز ـ آسماری و 45 درصد نفت خام سنگین از حوزه های دزفول شمالی، کاهش تولید نفت کوره از روزانه 38 هزار بشکه به روزانه 15 هزار بشکه، تولید محصولات با استاندارد یورو 2004 اروپا و کاهش انتشار مواد آلاینده محیط زیست، از دیگر اهداف اجرای طرح افزایش ظرفیت و بهبود کیفیت فرآورده های نفتی پالایشگاه شازند است./ق2

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.