سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زاهدان/

نرخ بهره های بانكی در مناطق آزاد باید كمتر از سرزمین اصلی باشد

مدیرعامل سازمان تجاری صنعتی منطقه آزاد چابهار با بیان اینكه در سیاستهای پولی و مالی هیچ كشوری سراغ نداریم كه نرخ بهره های بانكی مناطق آزاد از سرزمین اصلی بیشتر باشد، خواستار كاهش نرخ بهره های بانكی در مناطق آزاد شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، شهباز یزدانی روز چهارشنبه در دومین اجلاس مدیران منطقه پنج سازمان امورمالیاتی كشور گفت: هم اكنون نرخ بهره های بانكی در مناطق آزاد به میزان شش درصد بیشتر از سرزمین اصلی است كه مشكلات عدیده ای برای سرمایه گذاری در بخش تولید و ایجاد اشتغال در مناطق آزاد ایجاد كرده است.
وی با تاكید بر اینكه یك سوم 'ترنوبر' دنیا روی صنعت گردشگری می چرخد، افزود: با توجه به قابلیت شهرستان بندری چابهار واقع در ساحل دریای عمان كه تنها بندر اقیانوسی ایران است،
مدیر عامل منطقه آزاد چابهار با اشاره به این فرموده مقام معظم رهبری كه 'چابهار؛ كلید توسعه پایدار شرق كشور است' گفت: اگر قابلیتهای سرمایه گذاری در چابهار شناخته می شد ، هم اندازه درآمد نفت برای كشور درآمدزایی داشت.
یزدانی افزود: چابهار بهترین راه دسترسی به كریدور شمال به جنوب است و با توجه به حاصلخیزی اراضی و اقلیم مناسب ، در صورت راه اندازی خطوط ریلی و توجهات بیشتر ، چابهار را می توان شایسته نامش ساخت و آباد كرد.
همچنین فرماندار چابهار نیز در این اجلاس گفت: موقعیت آب و هوایی چابهار این شهرستان را با سایر نقاط كشور متمایز كرده و همچون نگینی در استان سیستان و بلوچستان می درخشد.
ایرج حیدری' افزود: در حالی كه برای تولید محصولات خارج فصل در سایر شهرستانها باید هزینه های زیادی صرف كرد، اماشهرستان چابهار با داشتن چهارفصل بطور همزمان ، گلخانه طبیعی كشور است به گونه ای كه درختان این خطه از سرسبزی زیاد خسته شده اند.
وی اظهارداشت: در حالی كه در فصل زمستان اكثر نقاط كشور پوشیده از برف و دارای سرماست، اما در این خطه انواع و اقسام میوه ها و محصولات خارج فصل تولید و به سایر نقاط كشور ارسال می شود.
وی گفت: چابهار باوجود زمستانهای گرم و تابستانهای خنك ، داشتن مردمانی بسیار مهربان و مهمان نواز ، اراضی حاصلخیز، بنادر و اسكله های متعدد برای پهلوگیری كشتی های پهن پیكر و امكانات فرودگاه و راه زمینی و نیز ایجاد زیرساخت های مناسب قابلیت سرمایه گذاری جهت تولید ، اشتغالزایی و نیز صادرات به كشورهای مختلف را دارد. /س
 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.