سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در حاشیه کنگره سالانه تازه های مرکز تحقیقات چشم عنوان شد؛

کاشت موفقیت آمیز سلول های اندوتلیال قرنیه

مرکز تحقیقات چشم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و پژوهشگاه ملی ژنتیک ایران با همکاری هم موفق به کشت موفقیت آمیز سلول های اندوتلیال قرنیه شدند.

دکتر فیضی، استاد یار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و فوق تخصص پیوند قرنیه در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: حدود یک سال است که مرکز تحقیقات چشم دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و پژوهشگاه ملی ژنتیک ایران بر روی طرح تحقیقاتی کشت سلول های اندوتلیال قرنیه انسان کار می کنند که توانسته اند این سول ها را در آزمایشگاه کشت دهند.
وی با بیان سابقه این طرح كه تا به حال در کشور انجام نشده است گفت: فاز بعدی آن روی حیوان انجام می شود که بعد از نتایج آن امیدواریم كه فاز 3 آن را روی انسان انجام دهیم.
دکتر فیضی عنوان کرد: در ضربات شدید وارد به چشم و سوختگی های شیمیایی باید فرد مورد پیوند قرنیه قرار گیرد، اما اگر این طرح تحقیقاتی روی فاز انسانی جواب دهد این افراد می توانند بدون پیوند و فقط با تزریق سلول های اندوتلیال بینایی خود را انجام دهد.
این فوق تخصص قرنیه خاطر نشان کرد: مشابه این طرح آزمایشگاهی در آمریکا انجام شده ولی در حد فاز آزمایشگاهی صورت گرفته است./ح


 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.