سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/ استاندار خراسان رضوي؛

ساز و كار انتخابات در ايران، امكان هرگونه تقلب را سلب مي كند

استاندار خراسان رضوي گفت: ساز و كار انتخابات در نظام جمهوري اسلامي ايران، ضمن سلب وقوع احتمال هرگونه تقلب، برگزاري انتخاباتي سالم را نويد مي دهد.

به گزارش  خبرنگار باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومي استانداري خراسان رضوي، محمود صلاحي در جلسه اعضاي هيات هاي بازرسي شهرستان هاي استان ضمن تبريك فرارسيدن سي و سومين دهه فجر انقلاب اسلامي افزود: وحشت دشمنان از تكرار حماسه مردم ايران در انتخابات سال 88، آنان را به استفاده از تمام توان تبليغاتي براي به زانو درآوردن ملت واداشته است.

وي وارونه جلوه دادن حقايق را شيوه دشمنان از ابتداي پيروزي انقلاب اسلامي تاكنون دانست و تصريح كرد: روي كار آمدن طيف هاي مختلف فكري در رده هاي مختلف عمر نظام، خود بهترين گواه براي پوچ بودن ادعاي عدم آزادي در برگزاري انتخابات ايران است.

استاندار خراسان رضوي ضمن تاكيد بر پرهيز از ورود مديران و مسوولان به عرصه فعاليت هاي انتخاباتي اضافه كرد: تلاش براي جلب مشاركت گسترده مردم در راستاي تقويت قدرت نظام و غلبه بر دشمنان ضروري است.

محمد غفاري رييس ستاد انتخابات خراسان رضوي نيز در اين جلسه، مجلس شوراي اسلامي را به دليل نقش تعيين كننده گفتمان كشور در 10 سال آتي و نيز انتخابات رياست جمهوري آينده حايز اهميت دانست و اظهار داشت: توجه به اين موارد و نيز ضرورت حفظ انسجام ملي در استان از مواردي است كه بايستي از سوي جريان هاي فكري سياسي مد نظر قرار گيرد.

وي ضمن تاكيد بر حفظ شان جايگاه مجلس از سوي نامزدهاي انتخاباتي افزود: عدم وابستگي به جريان هاي قدرت و ثروت، نقد منصفانه، پرهيز از تخريب نظام، قانون گرايي و التزام به اخلاق انتخاباتي بايستي از سوي كانديداها مورد توجه قرار بگيرد.

معاون سياسي امنيتي استانداري خراسان رضوي ضمن تاكيد بر رعايت بي طرفي از سوي مجريان انتخابات اين امر را براي جلب اعتماد و مشاركت مردم ضروري دانست و اظهار داشت: مردم با درك اهميت حضورشان در تحقق حكومت ديني و تاثير مشاركتشان در افزايش قدرت نرم نظام، بايستي در انتخابات حضوري آگاهانه و بابصيرت داشته باشند.

غفاري با اشاره به تلاش دشمنان براي كاهش تاثيرپذيري كشورهاي منطقه از انقلاب اسلامي ايران اظهار داشت: خنثي نمودن تمامي اين اهداف و آمال با برگزاري هرچه پرشورتر و نيز حفظ سلامت انتخاباتي ميسر خواهد شد.

وي تعداد نيروي انساني به كار گرفته شده در امر انتخابات استان را 54 هزار و 161 نفر اعلام و اضافه كرد: از اين تعداد 52 هزار و 547 نفر اعضاي سر صندوق هاي راي هستند كه شامل اعضاي اصلي صندوق، نمايندگان فرمانداران، نمايندگان هيات هاي نظارت و بازرسي و محافظين صندوق مي شوند.

حجت الاسلام و المسلمين شريعتي رييس هيات نظارت بر انتخابات استان نيز در خصوص مولفه هاي اخلاق انتخاباتي گفت: بازرسان بايد پيشگيري از وقوع تخلفات انتخاباتي، اخلاص در عمل، گزارش دقيق و صريح جرايم احتمالي به مافوق و پرهيز از انتشار آن در ميان ساير قشرهاي مردم را از جمله مهم ترين اصول كاري خود قرار دهند.

وي با بيان اينكه مصلحت انديشي و كتمان در بحث ارائه گزارش تخلفات معنا ندارد، اظهار داشت: مستدل بودن گزارش ها، پرهيز از اقدامات التهاب آور در فضاي انتخابات و يادگيري ضوابط و مقررات نيز بايستي از سوي بازرسان انتخاباتي مدنظر قرار گيرد.

محمدعلي جعفري رييس هيات بازرسي انتخابات خراسان رضوي نيز در اين همايش گفت: در نظام اسلامي پس از اتكا به خداوند و صبغه الهي نظام هيچ نقطه اتكايي جز رضايتمندي مردم وجود ندارد.

وي از انتخابات به عنوان مجراي تحقق مردم سالاري ديني ياد و اضافه كرد: صيانت از آراي مردم، اطمينان خاطر مجريان انتخابات از حضور بازرسان و نيز اطمينان قلبي نامزدهاي انتخاباتي از نتايج انتخابات، مهم ترين ثمره فعاليت مطلوب بازرسان است.

جعفري تصريح كرد: بازرسان انتخاباتي بايستي با وقوف كامل بر حيطه وظايف شان از ورود به حوزه اجرايي در انتخابات پرهيز كنند /س

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.