سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خوزستان/

خريد 60 هزار تن خرما از نخلدران خوزستاني

60 هزار تن خرما از آغاز فصل خرید تاکنون از نخلدارن خوزستان خریداری شده است . این میزان خرما از نخلداران استان در شهرهای اهواز ، شادگان ، ماهشهر ، آبادان و خرمشهر خریداری شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران؛خرید خرما از نخلداران خوزستان از شهریور تا دی و برداشت از مرداد تا شهریور است. معاون اتحادیه خشکبار ایران در خوزستان گفت : این میزان خرما که از نوع استعمران و زاهدی است با بیش از 216 میلیارد ریال از نخلداران خریداری شده و تا کنون بابت آن 77 میلیارد ریال به نخلداران پرداخت شده است.

  میرهاشمی ، نرخ خرید تضمینی خرمای امسال را 450 تومان اعلام کرد و افزود : از این میزان خرمای خریداری شده تاکنون معادل 25 درصد آن به خارج از کشور صادر شده است.

این میزان صادرات که 10 میلیون دلار ارز آوری برای کشور داشت به کشورهای از جمله استرالیا ، کانادا ، انگلیس ،آفریقای جنوبی ، کشورهای آسیای میانه ، اوکراین ، تاجیکستان و مالزی صادر شد .

امسال 175 هزار تن خرما در استان تولید شد که با احتساب 30 درصد ضایعات و اختصاص 50 درصد خرمای تولید شده برای صادرات ، بقیه برای مصرف استان خوزستان و سایر استانهای کشور خریداری می شود.

امسال 60 کارگاه در شهرهای اهواز ، شادگان ، ماهشهر ، آبادان و خرمشهر کار خرید خرما را برعهده دارند./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.