سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارومیه/

بزرگترین موزه كشور در ارومیه دایر می شود

مدیر كل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گرشگری آذربایجان غربی گفت: بزرگترین موزه فرا ملی كشور درپارك جنگلی ارومیه دایر میشود.

كاظم غنی زاده در گفت و گو با خبرنگارباشگاه خبرنگاران افزود: این موزه در 22 هزار مترمربع اعیانی و 26 هزار متر مربع زیربنا احداث و راه اندازی می شود.

وی اظهار كرد: این موزه در نه طبقه و 53 بخش شامل بخشهای پیش از تاریخ ، دوره تاریخی، دوره اسلامی، بخش مردم شناسی، موزه كودكان و مشاهیر استان و بخشهایی شامل كتب خطی، سنگ كتیبه ها و دیگر اشیاء و آثار تاریخی دایر خواهد شد.

غنی زاده افزود: اعتبار پیش بینی شده برای این موزه 200 میلیارد ریال می باشد كه تا كنون سه میلیارد ریال آن تخصیص یافته است.

وی اظهار كرد: كلیه مسائل مربوط به معارضات زمین و اعتبارات استانی و ملی حل شده و عملیات اجرای آن نیز شروع شده كه تا سه سال آینده به اتمام می رسد.

غنی زاده گفت: هم اكنون هفت موزه و دو سایت موزه در استان وجود دارد و 10 سایت تاریخی نیز شامل بناهای تاریخی و محوطه های باستانی اماده بازدید مردم می باشند.

وی افزود: بازدید از كلیه موزه های استان در ایام دهه فجر برای عموم رایگان است و مردم استان می توانند صبح و عصر از این مكان ها فرهنگی و تاریخی بازدید كنند./س

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.