سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

يک کارشناس تغذيه:

تکه هاي سوخته نان را جدا کرده و مصرف نکنيد

يک کارشناس تغذيه توصيه کرد: غذاي نيم سوخته و سوخته (کباب و جوجه کباب سوخته، نان سوخته، ته ديگ سوخته، پياز داغ سوخته و سيب زميني سرخ کرده سوخته) را مصرف نکنيد.

به گزارش سرويس علمي، پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا؛ يوسف نقيايي، کارشناس تغذيه درباره رعايت نکات تعذيه اي در خصوص پيشگيري از سرطان اظهار داشت: به منظور پيشگيري از بروز سرطان غذاها را به شکل سالم تهيه، نگهداري و مصرف کنيد و غذاهاي فاسد شدني را در يخچال نگهداري کنيد.

مديرگروه تغذيه مرکز بهداشت استان يزد با بيان اين مطلب که از مصرف غذاي پخته شده که مدت زياد مانده باشد خودداري کنيد، گفت: براي حفظ خواص ويتامين هاي موجود در ميوه ها و سبزي ها، آن ها را در يخچال نگهداري کنيد.

وي با اشاره به اين که انواع گوشت را به طور کامل بپزيد توصيه کرد: روش هاي صحيح پخت مثل بخارپز، آب پز و پختن ملايم را جايگزين سرخ كردن عميق، سوزاندن وپخت طولاني مدت، نماييد.

نقيايي با تاکيد بر مصرف غذاهاي کم چرب، كم شيرين و کم نمک، تصريح کرد: از انواع لبنيات کم چرب و کم نمک (شير، ماست و پنير کم چرب و دوغ کم نمک) استفاده کرده و از طرفي مصرف غذاهاي چرب به ويژه با منشا حيواني را محدود کنيد.از روغن هاي گياهي در حد کم و به مقدار نياز روزانه استفاده کنيد و از سوزاندن روغن ها جلوگيري کنيد.

اين کارشناس تغذيه با تاکيد بر اين مطلب که مصرف غذاهاي پرنمک و نمک سفره را محدود کنيد متذکرشد: مقدار نمک را در تهيه غذا کاهش داده و در عوض از انواع ادويه ها و چاشني هاي گياهي براي طعم دار کردن غذاها استفاده کنيد.

اين کارشناس تغديه همچنين با تاکيد بر کاهش مصرف قند و شکر تصفيه شده به منظور پيشيگيري از بروز سرطان گفت: مصرف غذاهاي آماده و کنسرو شده را کاهش دهيد./ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.