سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لرستان/

تولید گندم در لرستان 40 هزار تن کاهش یافت/ خسارت خشکسالی و تگرگ

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان با اشاره به خسارات خشکسالی و تگرگ به مزارع گندم استان، گفت: تولید گندم در این استان 40 هزار تن کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران؛اسحاق طاهری مقدم با اشاره به کاهش تولید گندم در این استان، اظهار داشت: میزان تولید گندم لرستان 40 هزار تن کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه در شهرستان کوهدشت بر اثر تگرگ 12 هزار تن از اراضی زیر کشت گندم از بین رفتند، ادامه داد: خشکسالیهای منطقه بروجرد و دلفان نیز موجب از بین رفتن بخشی از گندمهای این دو شهرستان شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان تصریح کرد: رقم حدودی در نظر گرفته شده برای تولیدات گندم در لرستان با توجه به اراضی از دست رفته بروجرد، دلفان و کوهدشت 432 هزار تن است.

طاهری با بیان اینکه امسال 201 هزار و 400 تن خرید دولتی گندم در بخش کشاورزی داشته ایم، افزود: با توجه به کیفیت بالای گندم لرستان، این محصول مشتریان زیادی از کلانشهرهای کشور دارد.

وی با اشاره به اینکه گندم لرستان توسط شهرهایی مثل اصفهان و تهران خریداری می شود، ادامه داد: این تقاضای بالا به علت وجود پروتئین بالا در گندم تولیدی در لرستان است که این مطلب را آزمایشگاههای استاندارد تصدیق می کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان همچنین با اشاره به تولیدات گندم علوفه ای در لرستان اظهار داشت: امسال 125 هزار تن گندم علوفه ای در لرستان تولید شده است.

وی با بیان اینکه این رقم بیان کننده تولید 50 تن گندم علوفه ای در هر هکتار است، تصریح کرد: تولید گندم علوفه ای نسبت به سال گذشته 25 هزار تن افزایش یافته است.

طاهری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه 17 رقم گندم نان و دوروم و هشت رقم جو آبی و دیم توسط مرکز تحقیقاتی لرستان معرفی شده است، ادامه داد: اخیرا دورقم گندم و جو جدید نیز توسط این مرکز معرفی شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان با بیان اینکه رقم جدید گندم "کریم" داری عملکرد سه هزار و 937 کیلو گرم در هکتار است، عنوان کرد: این رقم جدید برای کشت گندم دیم در مناطق گرمسیری و همچنین مناطق نیمه گرمسیری مناسب است./س 

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.