سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آيت الله آملي لاريجاني:

مجامع بين المللي ابزار دست آمريكا شده است

رئيس قوه قضاييه گفت: صدور قطعنامه مجمع عمومي سازمان ملل نشان دهنده آن است كه اعضاي مجامع بين المللي ابزار دست آمريكا شده است.

به گزارش حوزه حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران به نقل از مدير كل روابط عمومي قوه قضائيه آيت الله آملي لاريجاني در نشست هفتگي خود با مسئولان عالي قضائي گفت: اقدامات اخير آمريكا عليه ايران چه در سناريوي اخير و يا ارسال هواپيما جاسوسي و دريافتن جاسوسان آمريكايي در كشور كه با قدرت جوانان ايراني دستگير و به اهدافشان نرسيده اند منتهي به شكست شده است.
وي در ادامه افزود : همه اينها نشان دهنده اين است كه امريكا دچار مشكل شده و كساني كه براي ايران تلاش مي كنند مجال عرض اندام به امريكاييها نخواهند داد.
آيت الله آملي لاريجاني با بيان اينكه روحيه قلدري امريكا باعث مي شود تا اگر تجاوزي به كشوري كند براي آنكه كشور را حريفي براي خود نمي داند گفت:امريكا با تحرم يكك جانبه ضد ايران فكر مي كند مي تواند ايران را به زانو درآورد.
وي در ادامه افزود: ملت ايران امتحانات زيادي را پس از سي سال نشان داده اند كه تحريم هاي امريكا عليه ملت ايران هيچ فايده اي ندارد و ممكن است در اين ماه به زحمت نيز بيافتند چرا كه هر كس بخواهد به نتيجه برسد بايد زحمت نيز بكشد و ملت نشان داده اند كه مشكلي براي تلاش ندارند.
رئيس قوه قضائيه در ادامه تصريح كرد: مجامع بين المللي امروز ابزار دست امريكايي هايي شده اند و اين امور در بي اعتباري آنان موثر است ، ملت ها و وجدان هاي بيدار با مقايسه با مطالعه و بررسي روش ها و در مجمع عمومي سازمان ملل از 193 كشور 89 راي مثبت ، 39 راي منفي ضد ايراني آنان عمده حقوق بشر در ايران نگراني كشورها رابيان مي كند .
آيت الله آملي لاريجاني با بيان اينكه به سايت ها اعتمادي ندارم متن ضد حقوق بشري را خوانده ام و بخشي از اين بيانيه راجع تفكيك  جنسيتي و خشونت عليه زنان ، مجازات شلاق و قطع عضو ، افزايش مجازات اعدام و پاره اي ديگر از جرائم همچون صدور حكم اعدام براي سنين پايين مي باشد.

رئيس قوه قضائيه در ادامه سخنراني خود در نشست مسئولان عالي قضايي گفت: كشورها نبايد در نسبت دادن به كشورهاي ديگر  عجولانه عمل كنند و نسبت دادن آنها بايد مستند باشد نه آنكه هر چه امريكا و غربي ها در رابطه با انقلاب ها مي گويند، قبول كنند.
وي در ادامه در رابطه با اجراي اعدام ها در ايران گفت: در اجراي اعدام ها خوفي از كسي نداريم چرا كه بعد از چند مرحله رسيدگي حكم صادر مي شود و همه اعدام ها در ملاء عام نيست.
آيت الله آملي لاريجاني در رابطه با اعدام هاي مخفيانه نيز بيان داشت : اعدام هاي مخفيانه و دسته جمعي وجود ندارد ،اگر مواردي بوده كه اعدام دست جمعي مخفيانه صورت گرفته است بايد تحقيق كنيم آيا چنين چيزي وجود دارد يا خير در حالي كه اين امر در كشور ما صحت ندارد و اعدام دسته جمعي خانوادگي بدون اطلاع كسي دروغي بزرگ است ،تمام اعدام ها بايد از سوي دستگاه قضا منعكس شود و تمام اين مطالب تحت فشار و ساير كشورهاي همراهش بوده است.
وي در اين رابطه ادامه داد: اجراي حكم اعدام براي دلخوشي نيست و براساس قانون و دين در برخي از موارد بايد در ملاء عام باشد، به اين شكل بندهاي قطعنامه كل مباني اسلام را زير سوال برده است و اگر كشورهاي اسلامي نسبت به احكام اسلامي تعصب داشته باشند بايد واكنش نشان مي دادند اما مشكل صادركنندگان قطعنامه با اسلام است چراكه در قرآن آمده ، عده اي بايد اعدام ملاء عام را ببينند پس مشكل شما با قرآن و اسلام است .
اعدام هاي ما براساس قانون و مجاري قانوني مانند مجلس و در برخي موارد مجمع تشخيص نظام صورت مي گيرد كه عمده جرائم آن مربوط به مواد مخدر و بخشي از آن راجع به قصاص است كه در اين باره كشور ما خود را سپر بلاي دنيا كرده است، در حاليكه آمريكا مواد مخدر را در افغانستان افزايش داده اما فرياد مي زند جلوي مواد مخدر را بيگيريد جوانان ما در مرزها براي مبارزه با مواد مخدر كشته مي شوند اما آنان ضد ايران قطعنامه صادر مي كنند و اين به گونه اي است كه ما بايد جوانان خود را در مرز از دست بدهيم و هم ضد ما قطعنامه صادر كنند.
وي در ا دامه بيان كرد:اين قطعنامه ها آنقدر بي تدبير صادر شده كه هر وجدان آگاهي آن را تاييد نمي كند .
رييس قضا در مورد اجراي حكم قصاص در ايران گفت: قصاص در ايران بسيار كم است اما قانون ما اين را حق اولياي دم مي داند و اين در حالي است كه در برخي از كشورهاي غربي هم قصاص را قبول دارند و هر كسي جرمي در اعضاي بدن ديگران ايجاد كند بايد قصاص شود و شايد اعدام امنيتي در سال شايد يك نفر هم نباشد عمده آن مواد مخدر است .
وي درباره انتقاد ساير كشورها در قطعنامه در رابطه با تبعيض وسيع جنسيتي در ايران گفت: عمل صالح معيار قربت الي الله است و در بحث قانون گذاري فرق اساسي بين نظام اسلامي و ليبرال وجود دارد در حكومت هاي ليبرال سعادت انسان بر اساس فهم بشري تعريف شده است و بنا به اينكه هر كس چه هدفي دارد بايد راه را خود تعيين كند اما اسلام اينگونه نيست و مصالح بشري را با هم نگاه مي كند.
اسلام تساوي زن و مرد را قبول دارد زيرا اين مسئله بر اساس فطرت انسان است و مطرح كردن اين تبعيض جنسيتي از كجا حاصل مي شود در صورتيكه در كشور ما زنان به دانشگاه مي روند و حق راي دارند و وكيل و وزير زن وجود دارد .
وي با اشاره به تبعيض بين المللي در برخورد با كشورهاي مختلف افزود: در ايران بيش از 30 انتخابات برگزار شده است و مردم آزادانه حق راي داشته اند در حاليكه در كشورهايي مانند عربستان و بحرين اين حق براي زنان وجود ندارد اما آمريكا بر ضد آنان قطعنامه اي صادر نمي كند.
وي با اشاره به سخنان مقام معظم رهبري در رابطه با تنيدگي سياست و ديانت در نظام اسلامي با يكديگر ابراز داشت : در نظام اسلامي دين بايد بر همه اركان انساني خود تاثير گذار باشد و شعار مرحوم مدرس شعار اسلامي و قرآني بوده است كه ( سياست ما ديانت ما ا ست) سند سياسي جمهوري اسلامي محسوب مي شود و برخي درصدد كم رنگ كردن اين شعار بوده اند و بنا به سخنان مقام معظم رهبري بايد مواظب اين مسئله باشيم.
وي در پايان با طرح سوالي مبني بر اينكه آيا سخنان ليبرال ها در كشور آمريكا 99 درصد در مقابل 1 درصد بها دادن به انسان است خاطرنشان كرد: روش ها ي غربي منطبق بر پيش فرض هاست دين در همه اركان بشريت وجود دارد و زندگي ما بايد قرآني باشد./خ

 

 

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.