سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برطبق بررسی های اخیر؛

بیماری هیداتیک در کشور به صورت آندمیک وجود دارد

برطبق بررسی های اخیر، بیماری هیداتیک که یک بیماری عفونی و مشکل مهم بهداشتی در اغلب مناطق دنیا است، در کشورمان به صورت آندمیک یا همه گیری بومی و منطقه ای وجود دارد.

موسی رحمانی نژاد، کارشناس ارشد انگل شناسی پزشکی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: بیماری هیداتیک یک بیماری عفونی مهم و از مشکلات بهداشتی شایع و مهم در اغلب نقاط دنیا و ازجمله در ایران است.

وی با بیان اینکه سالانه موارد متعددی از بیماری و کیست هیداتیک در ایران دیده می شود، تأکید کرد: بر طبق بررسی های اخیر، بیماری هیداتیک در کشورمان به صورت آندمیک یا همه گیری بومی و منطقه ای وجود دارد و البته توزیع جغرافیایی این بیماری در کشور متفاوت است.

رحمانی نژاد گفت: شیوع بیماری و کیست هیداتیک در بین زنان و مردان تقریباً برابر است و این بیماری در تمام سنین امکان بروز دارد.

وی یادآور شد: مشکلات ریوی به ویژه سرفه، تنگی نفس، خلط و کاهش صدای تنفس و درد در ناحیه قفسه سینه و همچنین تب از علائم مهم بیماری هیداتیک است.

این کارشناس ارشد انگل شناسی پزشکی خاطرنشان کرد: اغلب مبتلایان به کیست و بیماری هیداتیک با تشخیص به موقع و درمان مناسب و زودرس بیماری (ازجمله روش های جراحی) پس از مدت نسبتاً کوتاهی بهبود می یابند اما ممکن است بیماری آنها پس از گذشت چند سال عود کند./ح
 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.