سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اسفند ماه امسال؛

لایحه تامین امنیت زنان و كودكان در مجلس شورای اسلامی بررسی مي‌شود

مسئول امور بانوان و خانواده استانداري اردبيل گفت: بر اساس اعلام مقام های مسوول طرح بیمه زنان خانه دار و لایحه تامین امنیت زنان و كودكان اسفند ماه امسال در مجلس شورای اسلامی بررسی می شود.

به گزارش سرويس استان هاي باشگاه خبرنگاران، به نقل از اداره روابط عمومي و امور بين الملل استانداري اردبيل، مشاور استاندار و مسئول امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل گفت: بر اساس اعلام مقام های مسوول طرح بیمه زنان خانه دار و لایحه تامین امنیت زنان و كودكان اسفند ماه امسال در مجلس شورای اسلامی بررسی می شود.

خدیجه جعفری اصل ر جلسه كارگروه بانوان و خانواده فرمانداری نمین به حمایت های نظام از بانوان در ایران اسلامی اشاره و بیان كرد : میزان باسوادی در دوران قبل از انقلاب در بین بانوان كشور تنها 35 درصد بود و این در حالی است كه این رقم هم اكنون به 19/96 درصد ارتقا یافته است .

وی نقش محوری بانوان در دوران انقلاب ، دفاع مقدس و پس از آن را یادآور شده و افزایش حمایت از بانوان در راستای تحكیم بنیان خانواده و كاهش آسیب های اجتماعی تاكید كرد.

او از ایجاد كمیته بانوان در قالب ستاد برگزاری ایام الله دهه فجر اشاره كرده و بیان كرد : این كمیته در این ایام در سطح استان 100 برنامه در 15 محور اجرا می كند .

مشاور استاندار اردبیل از تشكیل ستاد حجاب و عفاف در راستای تامین حجاب اسلامی در استان هم خبر داد و خواستار توسعه نهادهای مردم نهاد و توجه به تقویت برنامه های بومی و محلی و نیز عنایت ویژه نسبت به توسعه كسب و كار خانگی برای بانوان از سوی فرمانداری و مسئولین محلی شهرستان نمین شد.

سید تقی در یتیم فرماندار نمین هم در این جلسه بر حضور گسترده بانوان در مراسم راهپیمایی 22 بهمن ماه و انتخابات مجلس شورای اسلامی در راستای ناامید كردن دشمنان نظام تاكید كرد .

وی در ادامه با بیان اینكه سهم شهرستان نمین در سال 90 در زمینه اشتغال خانگی 23 میلیارد ریال می باشد از اختصاص 60 درصد این مبلغ برای ایجاد مشاغل خانگی برای بانوان منطقه خبر داد .

سیما افخمی مسئول امور بانوان فرمانداری نمین هم از فعالیتها و عملكرد كمیته بانوان نمین در سال 90 گزارش داده و از آمادگی این كمیته برای اجرای 10 برنامه در طول دهه فجر امسال خبر داد./ر

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.