سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد// توسط شرکت‌کنندگان کنفرانس توریست درمانی؛

تاسیس انجمن گردشگری سلامت کشورهای اسلامی تایید شد

دبیر علمی کنفرانس توریست درمانی از تایید تاسیس انجمن گردشگری سلامت کشورهای اسلامی (ICHTA) توسط شرکت کنندگان در این کنفرانس خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران؛محمدرضا کرباسی در مراسم اختتامیه دومین کنفرانس گردشگری سلامت کشورهای اسلامی که در بیمارستان رضوی مشهد برگزار شد اظهار داشت: شرکت‌کنندگان در این کنفرانس با توجه به تایید تاسیس انجمن گردشگری سلامت کشورهای اسلامی در قطعنامه پایانی هفتمین اجلاس وزرای گردشگری کشورهای اسلامی در تهران و اهمیت چنین ابتکاری عملی در ارتقا و توسعه گردشگری سلامت کشورهای اسلامی حمایت خود را در 21 بند اعلام کردند.
دبیر علمی کنفرانس گردشگری سلامت با ایراد موارد تفاهم نامه بیان داشت: کنفرانس گردشگری سلامت کشورهای اسلامی ضمن تاکید بر معرفی ظرفیت‌های گردشگری سلامت در کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی از کشورهای عضو می‌خواهد تا زمینه‌های مناسب را در این خصوص برای تعامل میان شرکت‌ها و سازمان‌ها فراهم کند.
وی در ادامه افزود: بازار گردشگری سلامت فرصت‌های ممتازی برای کشورهای عضو سازمان فراهم می‌آورد تا در دستیابی به سهم عادلانه حر کت به سمت بازار مشترک اسلامی و تقویت همبستگی جهان اسلام اقدام کند.
کرباسی در ادامه بیان داشت: از شرکت‌ها و مقامات مرتبط با بیمه کشورهای اسلامی درخواست می‌شود تا راه‌ها و نحوه همکاری برای ارائه خدمات بیمه به افراد بیمه‌گذار کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی و همچنین خدمات بیمه‌ای فرا مرزی فی‌مابین این کشورها را مورد بررسی قرار دهند.
وی ادامه داد: در راستای تقویت بیشتر رقابت پذیری گردشگری سلامت در عرصه جهانی از مقامات کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی خواسته می‌شود تا مشوق‌هایی را برای ارتقای خدمات گردشگری سلامت در کشورهای متبوع خود با محوریت اسلامی ان اعمال کنند.
دبیر علمی کنفرانس گردشگری سلامت گفت: صاحبان صنایع کوچک و متوسط که در زمینه گردشگری فعالیت دارند از طریق انجمن گردشگری سلامت کشورهای اسلامی و با همکاری سازمان همکاری‌های اسلامی و موسسات علمی و تحقیقاتی مرتبط با یکدیگر در ارتباط و تعامل باشند.
کرباسی افزود: از آنجا که صدور ویزا مانعی در برابر مسافرت‌های گردشگری سلامت در میان کشورهای اسلامی است کنفرانس حاضر از شورای وزرای امور خارجه و همچنین وزارتخانه‌های گردشگری کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی درخواست کرد در جهت ایجاد راهکارهای حذف این موانع تلاش کنند.
وی در ادامه تاکید کرد: مشوق‌ها و انگیزه‌های ویژه برای افزایش صادرات و واردات تجهیزات پزشکی و انتقال دانش فنی و تکنولوژی باید توسط انجمن گردشگری سلامت کشورهای اسلامی میان کشورهای عضو ایجاد شود.
دبیرعلمی کنفرانس گردشگری سلامت ابراز داشت: انجمن گردشگری سلامت کشورهای اسلامی می بایست در جهت طراحی و توزیع بسته‌های تخفیفی و اختصاصی مسافرتی گردشگری شامل بلیت هزینه بیمارستان ویزا اقامت و غیره میان کشورهای اسلامی تلاش کنند.
وی متذکر شد: موافقتنامه‌های مشابه میان کشورهای کمتر توسعه یافته عضو سازمان همکاری‌های اسلامی و سایر کشورهای عضو باید به امضا برسد تا در تشخیص بیماری سهولت بیشتری ایجاد شود و بیماران بتوانند به کلینیک‌ها و مراکز پیشرفته تر اعزام شوند./س
 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.