سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مسعود رايگان در آستانه شروع اجراي" شرق شرق است":

تئاتر خوراك معنوي مردم را تامين مي كند

تئاتر بعنوان مادر همه هنرها و تامين كننده خوراك معنوي مردم،بايد از سوي متوليان فرهنگي و دولت در خصوص بودجه حمايت شود.

مسعود رايگان،كارگردان و بازيگر تئاتر ،سينما‌و تلويزيون كه اثر جديدش به نام "شرق شرق است" را از فردا 12 بهمن به صحنه مي برد در رابطه با اين اجرا به خبرنگار بخش تئاتر باشگاه خبرنگاران گفت:"شرق شرق است" قصه يك خانواده آسوري ترك را كه 26 سال است به سوئد مهاجرت كرده اند را بيان مي كند،اين خانواده پدرسالار است و او سعي مي كند خانواده را به فرهنگ شرقي هدايت كند.

رايگان تصريح كرد:هر نمايش براساس استانداردهاي تئاتر و اجرا،يك هفته پس از مشخص شدن نمايشنامه با گروه در طراحي كه براي آن انجام گرفته است تمرين مي شود.

اين كارگردان افزود:متاسفانه به دليل كمبود سالن و اجراهاي گروه هاي نمايشي مختلف و درنتيجه تحويل دير هنگام سالن به گروه بعدي مشكلات زيادي بوجود مي آيد.

رايگان ادامه داد:به نظر من بايد تعقل بيشتري در خصوص مسائل مهمي مانند اين صورت بگيرد تا با مشكلات كمتري روبرو شويم.

وي با اشاره به اينكه ما چيزي به اسم تئاتر خصوصي نداريم،عنوان كرد:من فكر مي كنم اين دولت و متوليان فرهنگي هستند كه بايد به تئاتر به عنوان مادر فرهنگ و هنر بودجه مناسب اختصاص دهند.

اين كارگردان اظهار داشت:تئاتر به نوعي خوراك معنوي مردم را تامين مي كند و به همين خاطر اميدوارم روي مدار درست حركت كند.

گفتني است؛نمايش" شرق شرق است" نويسندگي ايوب خان دين و كارگرداني مسعود رايگان با بازي رويا تيموريان،شبنم مقدمي،‌خسرو احمدي،اميد روحاني،مهدي كوشكي،پگاه اهنگراني،فرزين محدث و عرفان ناصري از فردا 12 بهمن ساعت 20 و سي دقيقه در سالن شماره 1 تماشاخانه ايرانشهر به صحنه مي رود.

همچنين؛ديگر عوامل اين نمايش رويا تيموريان مشاور كارگردان،داريوش فائزي دستيار كارگردان و برنامه ريز،‌درنا مدني مدير توليد،آروند دشت آراي طراح صحنه،شقايق رحيمي راد و ساقي عطايي گروه كارگرداني،اميراسمي و طراح پوستر و بروشور هستند./ه

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.