سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سيمرغ اخلاق،اميد،آگاهي در جشنواره سي ام؛

باشه آهنگر:«ملكه» حرف‌هاي تازه‌اي برای سينماي دفاع مقدس دارد

كارگردان فيلم سينمايي «ملكه» معتقد است تازه‌ترين ساخته‌اش حرف‌هاي تازه‌اي از سينماي دفاع مقدس براي گفتن دارد.

به گزارش

باشگاه خبرنگاران

، محمدعلی باشه‌آهنگر کارگردان فیلم سینمایی «ملکه» در گفت‌وگو با روابط عمومی سی‌امین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر درباره تازه‌ترین ساخته خود به اظهارنظر پرداخت.

وی گفت: ساخت فیلم سینمایی «ملکه» که تمامی آن در آبادان فیلمبرداری شده از اردیبهشت سال 1387 شروع شد.

وي ادامه داد: براي ساخت اين فيلم جلسه‌ای که با دوستان روابط عمومی شرکت ملی پالایش پخش نفت ترتيب داديم و در نهايت یکسال پژوهش اين كار طول کشید. رگ اصلی «ملكه» پژوهش بود و حتما اعتقاد دارید که فیلمنامه خيلي از آثار داستاني و غير داستاني معمولا زمان پژوهش نوشته می‌شود و انتهای پژوهش اضافات تحقیق را در می‌آوریم. در نهايت آنچه که می‌ماند، فیلمنامه كار است و اگر پژوهش به خوبي صورت نگيرد، قطعا فیلمنامه خوبی هم نخواهيم داشت.

كارگردان فيلم «فرزند خاك» همچنين افزود: اسم فیلم قبلا «دیدگاه» بود که با مشورت دوستان به این نتیجه رسیدیم اين اسم ساکن و خنثی است و «ملکه» به دلیل درون‌مایه‌ای که داشت اسم سینمایی‌تری بود. ما در این پروژه بیشتر از بازیگران تئاتر استفاده کردیم و اين كار تعمدي بود و فكر مي‌كنم نتيجه بهتري هم دارد.

باشه آهنگر در ادامه افزود: «ملكه» از آن فيلم‌هايي است كه نسبت به فيلم‌هاي ديگرم بيشتر دوستش دارم. فكر مي‌كنم با اين فيلم كامل شدم، البته قضاوت را بر عهده مخاطب مي‌گذارم و فكر مي‌كنم در مقامي نيستم كه درباره فيلم خودم نظر بدهم.

وي در خصوص سينماي دفاع مقدس عنوان كرد: هيچ وقت به دنبال تحميل نظرم به ديگران نبودم. اما تمام تلاشم را كردم كه در سينماي جنگي حرف تازه‌اي براي گفتن داشته باشم. اگر فيلم‌هاي ديگرم را به ياد آوريد، متوجه مي‌شويد هميشه ‌خواسته‌ام حرفي براي گفتن داشته باشم. «ملكه» را در بدترين شرايط آب و هوايي در آبادان كار كرديم. شايد اين‌ سختي‌ها به چشم نيايد و اهميتي نداشته باشد، اما تمام تلاش‌مان را مي‌كنيم تا مخاطب يك فيلم جنگي ببيند.

باشه آهنگر در مورد تدوين اين فيلم و سپردن آن به حميد باشه آهنگر گفت: به پسرم در تدوين اعتماد داشتم و در كارهاي ديگر از اين اعتماد جواب گرفته بودم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: پایان هر جنگی صلح است و به هر صورت صلح بهتر از جنگ است ما می جنگیم که صلح کنیم اما امیدوارم این صلح پایدار بماند.

ساير عوامل فيلم عبارتند از:

تهيه كننده: سيد ابوالقاسم حسيني، كارگردان: محمدعلي باشه آهنگر، فيلمنامه نويس: محمدرضا گوهري و محمدعلي باشه آهنگر، تدوينگر: حميد باشه آهنگر، فيلمبردار: عليرضا زرين دست، صدابردار: عباس رستگارپور، موسيقي متن: حسن عليزاده، طراح صحنه و لباس: عباس بلوندي، چهره پرداز: سعيد ملكان، بازيگران: ميلاد كي‌مرام، مهدي سلطاني، حسين باشه آهنگر، همايون ارشادي، مصطفي زماني، هومن برق نورد، حميد آذرنگ، حسين باشه آهنگر، جلال حدپور سراج، مجتبي آسوديان.

سي‌امين جشنواره بين‌المللي فيلم فجر از 12 بهمن ماه در تهران و از نیمه بهمن در استان‌ها آغاز خواهد ش./ي2
 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.