سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لرستان/ فرماندار پلدختر؛

انتخابات نمایش قدرت و وحدت ملت است

فرماندار شهرستان پلدخترگفت: انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی رزمایش قدرت و نمایش وحدت و انسجام ملت ایران اسلامی است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران؛ فریدون رشیدی درسومین نشست با داوطلبان نمایندگی مجلس، هیات های اجرایی، نظارت و بازرسی و شورای تامین شهرستان پلدختر افزود: وظیفه ما برگزاری انتخاباتی سالم و صیانت از رای مردم است و به هیچ وجه نباید نگاه جانبدارانه‌ای به انتخابات داشته باشیم و برگزاری انتخابات سالم و پرشور با حضور حداكثری مردم نوعی تقویت و جایگاه نظام اسلامی است.

وی به برگزاری نزدیك به 30 انتخابات در جمهوری اسلامی ایران اشاره كرد و گفت: این انتخابات نشان‌دهنده مترقی بودن نظام اسلامی و حضور مردم در انتخابات موجب استحكام پایه‌های آن است و كاندیداها و مردم و دست‌اندركاران انتخابات باید آرامش را حفظ كنند و به انتخابات به شكل ملی نه قومیتی، نگاه كنند.

وی مجلس را عصاره فضائل و تفكرات سازنده ملت دانست و بر لزوم رعایت اخلاق انتخاباتی تاكید كرد و افزود: گذشت بیش از سه دهه از پیروزی انقلاب اسلامی، تجربه های تلخ و شیرینی از انتخابات را بهمراه داشته است كه همه آنها تنها یك چیز را بیان می كنند و آن رعایت قانون برای كامیابی در رسیدن به هدف است.

'رشیدی' تصریح كرد: مسوولان ، مجریان امر انتخابات ، كاندیداها و مردم و رای دهنده ها مثلث آینده ساز انتخابات هستند و رعایت همه جانبه قانون یكی از نشانه های بالندگی اخلاقی و فرهنگی در امر انتخابات است واقدام برای نمایندگی مردم در خانه ملت خدمتگزاری به خلق خدا برای قرب الهی و رضای حق است.

وی به مدیران توصیه كرد به هیچ وجه نباید در دستگاه‌های دولتی له یا علیه كاندیدایی سخنی گفته شود و تبلیغ شود، بلكه باید رعایت بی‌طرفی كامل را در نظر گرفت و آنجا كه صحبت از انجام وظیفه و خدمت به مردم و جامعه با هدف توسعه و آبادانی كشور و برای رضای خدا به میان باشد دعوا، بی اخلاقی، بی حرمتی به دیگران و تلاش برای تخریب دیگری بی معنا خواهد شد.

وی با بیان این كه دستگاههای نظارتی و اجرایی و مسوولان آنها باید امانتدار مردم باشند گفت: برای امانتدار هیچ فرقی نمی كند كه نام چه كسی از صندوق بیرون می آید و داوطلبان از تخریب یكدیگر بپرهیزند، و به جای تخریب رقبای خود نسبت به تبیین برنامه‌های خود اقدام كنند .

'رشیدی' با بیان اینكه كسانی كه صلاحیت آنها تایید شده تصور نكنند همه چیز تمام شده است یادآور شد: ممكن است صلاحیت این افراد در مرحله بعدی رد و صلاحیت كسانی كه رد شده بود تایید شود و یا افرادی كه عدم احراز دریافت كردند در مراحل بعدی با یك‌سری مدارك و مستنداتی كه خودشان ارایه می‌دهند صلاحیت آنها احراز شود.

وی افزود: : شورای نگهبان تا آخرین لحظه داوطلبان را رصد می‌كند و هر زمانی كه مستنداتی پیدا شد درباره نداشتن شرایط برای داوطلب به طور یقین برخورد می‌كند زیرا مرجع تایید صلاحیت شورای نگهبان است و در تایید و رد صلاحیت‌ها باید تابع شورای نگهبان باشیم و نظر شورای نگهبان برای همه باید حجت باشد.

وی از اصحاب رسانه خواست زمینه حضور با شكوه و دشمن شكن مردم در انتخابات را فراهم كنند و چاپ هرگونه بنر، استفاده از بلندگوهای آزار دهنده و سوء استفاده از برخی فرصت‌ها و موقعیت‌ها عملی غیر قانونی دانست.

فرماندار پلدخترگفت:در قانون وظایف و اختیارات انتخابات هم برای مجریان، هم برای كاندیداها و هم طرفداران آنها مشخص شده و ما به جد فعالیت انتخاباتی كاندیداها را رصد می‌كنیم و با همكاری خوبی كه با كمیته پیگیری تخلفات و جرایم انتخابات به ریاست رییس دادگستری شهرستان داریم در اندك مدت به تخلفات انتخاباتی رسیدگی خواهد شد./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.