سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در مقایسه شش هفته دور رفت و برگشت؛

رابطه مارهای بوآ با تیم های لیگ برتری فوتبال

در کتاب ها آمده است مارهای بوآ شکارشان را درسته قورت می دهند بی آنکه آن را بجوند بعد دیگر نمی توانند از جا بجنبند و تمام شش ماهی را که هضمش طول می کشد در خواب به سر می برد این مقدمه را گفتیم تا عنوان کنیم تیم های لیگ برتری فوتبال نیز شرایطی مشابه این مارها دارند وقتی 2 تیم در ابتدای فصل و نیم فصل در فرصت محدودی ابزار مورد نیاز یک دوره مسابقات را به بدنه تیم ملحق می کنند و در طول دوران آن فصل به استفاده از آنچه جذب کرده بودند می پردازند رابطه مارهای بوآ با تیم های لیگ برتری بیش از پیش مشخص می شود.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران، شش هفته از نیم فصل نخست رقابت ها گذشته است و تنها 11 هفته دیگر به پایان رقابت های لیگ یازدهم باقی مانده است تیم های حاضر در مسابقات پس از تعطیلات نیم فصل در سه گروه جای گرفتند دسته اول تیم هایی هستند که نسبت به نیم فصل رقابت ها رشد چشم گیری داشته اند و دسته دوم تیم هایيند که عملکردشان نسبت به دور رفت و نیم فصل اول بدتر بوده است و روند نزولی داشته اند دسته سوم نیز تیم هایی هستند که در مجموع و به صورت کلی روند تقریباً ثابتی داشته اند و موقعیت کلی خود را حفظ کرده اند در بررسی وضعیت تیم های حاضر در لیگ به تحلیل هر تیم در شش مسابقه ابتدای نیم فصل اول و دوم می پردازیم.


*استقلال و افت 5/16 درصدی اش در 6 هفته نخست
تیم استقلال تهران که در پایان هفته ششم نیم فصل دوم (هفته بیست و سوم لیگ) در صدر جدول قرار در نخستین مسابقه خود در این لیگ در نیم فصل اول مقابل تیم سپاهان اصفهان به تساوی 1-1 دست یافت، در دور برگشت نیز همین نتیجه تکرار شد در بازی دوم استقلالی ها در دور رفت موفق شدند داماش را با نتیجه 0-1 شکست دهند و در دور برگشت نیز همین نتیجه تکرار شد.
در بازی سوم استقلال با نتیجه 1-2 مس کرمان را شکست ولی دور برگشت صحنه اتفاقات عجیبی بود مسی ها توانستند با یک گل آبی پوشات پایتخت را شکست دهند.
هفته چهارم دیدار استقلال و فجر با نتیجه 2 بر صفر به نفع آبی پوشان به پایان رسید در دور برگشت نیز فجری ها با نتیجه 1-2 استقلال را مغلوب کردند.
دیدار پنجم رویارویی 2 تیم استقلال و فولاد خوزستان بود که فولادی ها در خانه خودشان با نتیجه 4-1 مغلوب استقلال شدند در دور برگشت نیز دوباره فولاد بانتیجه دو بر یک مقابل استقلال شکست خورد، هفته ششم نیز مصاف استقلال و تراکتور سازی تبریز بود که در دور رفت شاگردان قلعه نوعی با نتیجه 3-2 استقلال را شکست دادند ولی در دور برگشت استقلالی ها توانستند با دو گل تراکتور را درخانه خودش مغلوب کنند.
استقلال در دور رفت در شش بازی به چهار برد، تساوی و باخت رسید و در دور برگشت نیز به سه برد، یک تساوی و دو باخت دست پیدا کرد که این حکایت از افت آبی پوشان در نیم فصل دوم دارد استقلالی ها در نیم فصل اول 72.22% امتیازات را بدست آورده اند و درنیم فصل دوم 55.55% و بنابر این آبی پوشان پایتخت افت 16.5 درصدی در شش هفته نخست نیم فصل دوم نسبت به اول داشته اند.


* سپاهان و رشد 27.5 درصدی اش در شش هفته نخست نیم فصل دوم

سپاهان در پایان هفته ششم نیم فصل دوم با 43 امتیاز تیم دوم جدول است، سپاهان در دور رفت و در نخستین مسابقه به مصاف استقلال رفت و به نتیجه 1-1 رضایت داد و دور برگشت را نیز با همین نتيجه به پایان رساند.
در مسابقه دوم سپاهان به مصاف صبای قم رفت و در دور رفت نتیجه صفر- صفر و در دور برگشت نیز با نتیجه 2-1 مغلوب صبایی ها شد.
مسابقه سوم مصاف سپاهان و صنعت نفت آبادان بود که سپاهان در دور رفت با نتیجه 2-1 صنعت نفت را شکست داد و در دور برگشت نیز با نتیجه پر گل 4 بر صفر این تیم را شکست داد.
مصاف چهارم سپاهان، رویارویی این تیم با شهرداری تبریز بود که در دور برگشت با 2 گل مغلوب راه آهن شد.
در ديدار دوم ذوب آهن به مصاف تراكتور رفت و با يك گل بازي را در دور رفت باخت و در دور برگشت نيز با نتيجه 2 بر يك ديدار را واگذار كرد.
در ديدار سوم،‌ذوب آهن به مصاف سايپا رفت و با يك گل بازي را برد و در دور برگشت با 3 گل مغلوب اين تيم شد.
در ديدار چهارم ذوب آهن با مصاف فولاد رفت و با يك گل بازي را برد و در دور برگشت نيز اين نتيجه تكرار شد ، در ديدار پنجم ذوب آهن به مصاف ملوان رفت و به تساوي 3- 3 رسيد و در دور برگشت به تساوي صفر-صفر رسيد ، در ديدار ششم ذوب آهن به مصاف پرسپوليس رفت و در دور رفت به تساوي 2-2 رسيد و در دور برگشت نيز به تساوي صفر-صفر رسيد.
با اين حساب ذوب آهن در دور رفت در شش ديدار اول به 2 برد، 3 تساوي، يك باخت رسيد و در دور برگشت به 1 برد ، 2 تساوي و 3 باخت دست يافت تا در دور رفت موفق به 50 درصد امتيازات و در دور برگشت به 77/27 درصد امتيازات رسد تا افت 23/22 درصدي داشته باشد.


*ملوان و رشد 78/27 درصدي اش در 6 هفته نخست نيم فصل دوم
تيم ملوان در رتبه يازدهم جدول قرار دارد .
ملوان در ديدار نخست به مصاف پرسپوليس رفت و در دور رفت به تساوي يك -يك رسيد و در دور برگشت به برد 2 بر صفر رسيد ، ملوان در ديدار دوم به مصاف راه آهن رفت و دور رفت به تساوي صفر به صفر رسيد و در دور برگشت به برد يك بر صفر مقابل اين تيم رسيد ، در ديدار سوم ملوان به مصاف مس سرچشمه رفت و در دور رفت به برد چهار بر صفر رسيد و در دور برگشت به تساوي صفر-صفر دست يافت، در ديدار چهارم ملوان به مصاف شاهين رفت و در دور رفت به تساوي صفر-صفر رسيد و در دور برگشت نيز تساوي صفر-صفر تكرار شد.
در ديدار پنجم ملوان به مصاف ذوب آهن رفت و در دور رفت به تساوي 3 -3 رسيد و در دور برگشت نيز به تساوي صفر-صفر رسيدند ، در ديدار ششم ملوان به مصاف صباي قم رفت و در دور رفت با يك گل مغلوب صبا شد و در دور برگشت با يك گل اين تيم را برد.
با اين حساب ملوان در شش هفته اول دور رفت به يك برد،‌4 تساوي و يك باخت رسيد و در دور برگشت نيز 3 برد و 3 تساوي بدست آوردند و در دور رفت به 88/38 درصد امتيازات رسيد و در دور برگشت به 66/66 درصد امتيازات رسيد و رشد 78/27 درصدي داشته است.


*داماش و افت 55/5 درصدي اش در 6 هفته نخست نيم فصل دوم
داماش در رتبه دوازدهم جدول قرار دارد .

داماش در هفته نخست به مصاف صنعت نفت ابادان رفت و در دور رفت به تساوي صفر-صفر رسيد و در دور برگشت با 2 گل بازي را باخت ، اين تيم در هفته دوم به مصاف استقلال رفت و در دور رفت با يك گل بازي را باخت و در دور برگشت نيز اين نتيجه تكرار شد.
داماش در هفته سوم به مصاف فجر رفت و در دور رفت با يك گل بازي را برد و در دور برگشت نيز با اين گل بازي را برد ، داماش در هفته چهارم به مصاف تراكتور رفت و با نتيجه 3 بر 2 بازي را باخت و در دور برگشت نيز با نتيجه 3 بر يك بازي را واگذار كرد ، در هفته پنجم نيز داماش به مصاف سايپا رفت و با سه گل مغلوب اين تيم شد و در دور برگشت نيز اين نتيجه تكرار شد.
در هفته ششم نيز داماش مقابل مس كرمان در دور رفت به تساوي 1-1 و در دور برگشت نيز به تساوي 2-2 رسيدند.
با اين حساب داماش در شش ديدار نخست نيم فصل اول به يك برد،‌2 تساوي و 3 باخت رسيد و در نيم فصل دو به يك برد، يك تساوي و چهار باخت رسيد و در دور رفت به 77/27 درصد امتيازات رسيد و در دور برگشت به 22/22 درصد امتيازات رسيد و به افت 55/5 درصد رسيد.


*راه آهن و رشد 12/11 درصدي اش در شش هفته نخست نيم فصل دوم
راه آهن در رتبه سيزدهم جدول قرار دارد در ديدار اول راه آهن به مصاف ذوب آهن رفت و در دور رفت به تساوي 2-2 رسيد و در ديدار برگشت به برد 2 بر صفر رسيد.
در ديدار دوم راه آهن به مصاف ملوان رفت و در دور رفت به تساوي صفر-صفر و در دور برگشت به ملوان با يك گل باخت، در هفته چهارم راه آهن به مصاف نفت تهران رفت و در دور رفت به تساوي 2-2 رسيد.
رفت و در دور رفت به تساوي صفر-صفر و در دور برگشت به ملوان با يك گل باخت.
در هفته سوم راه آهن به مصاف صبا رفت و با 2 گل مغلوب اين تيم شد و در دور برگشت دوباره بازي را با نتيجه 2-1 باخت ، در هفته چهارم راه آهن به مصاف نفت تهران رفت و در دور رفت به تساوي 2-2 رسيد و در دور برگشت با نتيجه 2-1 بازي را برد.
در هفته پنجم راه آهن مس سرچشمه را در دور رفت با نتيجه 3 بر يك برد و در دور برگشت با نتيجه 2 بر يك به اين تيم باخت ، در هفته ششم نيز راه آهن به مصاف شهرداري تبريز رفت و در دور رفت به تساوي 2-2 رسيد و در دور برگشت نيز با نتيجه 2 بر يك پيروز شد.
با اين حساب راه آهن در 6 ديدار نخست نيم فصل اول به يك برد و 4 تساوي و يك باخت رسيد و در نيم فصل دوم به 3 برد و سه باخت رسيد ، راه آهن در نيم فصل اول به 88/38 درصد امتيازات و در نيم فصل دوم به 50 درصد امتيازات رسيد تا رشد 12/11 درصدي برسد.


*فجر و رشد 56/5 درصدي اش در 6 هفته نخست نيم فصل دوم
فجر در رتبه چهاردهم جدول است ، در اولين ديدار اين تيم مقابل نفت تهران در دور رفت به تساوي صفر -صفر و در دور برگشت با يك گل باخت در دومين ديدار فجر مقابل صنعت نفت آبادان در دور رفت به تساوي 1-1 و در دور برگشت به برد 2 بر صفر رسيد.
در سومين ديدار فجر مقابل داماش در دور رفت به باخت يك بر صفر و در دور برگشت نيز همين نتيجه تكرار شد ، در چهارمين ديدار،‌ فجر مقابل استقلال در دور رفت به باخت 2 بر صفر و در دور برگشت به برد 2 بر يك رسيد ، در پنجمين ديدار فجر مقابل مس كرمان در دور رفت به برد 2 بر يك و در دور برگشت به برد يك بر صفر رسيد ، در ديدار ششم، ‌فجر مقابل سپاهان در دور رفت به پيروزي 3 بر 2 و در دور برگشت به باخت يك بر صفر مقابل سپاهان رسيد.
با اين حساب در شش ديدار فجر در دور رفت به 2 برد،‌2 تساوي و 2 باخت رسيد و در ديدار برگشت به 3 برد و 3 باخت رسيد و در دور رفت به 44/44 درصد امتيازات و در دور برگشت به 50 درصد امتيازات رسيد تا رشد 56/5 درصدي داشته باشد.


*شاهين و افت 50 درصدي اش در 6 هفته نخست نيم فصل دوم
شاهين در رتبه پانزدهم جدول قرار دارد در نخستين ديدار شاهين مقابل فولاد در دور رفت به تساوي صفر-صفر رسيد و در دور برگشت با نتيجه 2-1 باخت و در دومين ديدار شاهين مقابل پرسپوليس در دور رفت به برد 2 بر يك و در دور برگشت به باخت 4 بر يك رسيد.
در سومين ديدار شاهين مقابل تراكتور در دور رفت به باخت يك بر صفر و در دور برگشت به باخت 3 بر صفر رسيد.
در چهارمين ديدار شاهين مقابل ملوان در دور رفت به تساوي صفر -صفر و در دور برگشت نيز همين نتيجه تكرار شد.
در پنجمين ديدار شاهين مقابل صبا در دور رفت به برد 4 بر صفر و در دور برگشت به تساوي 1-1 رسيد، در ششمين ديدار شاهين مقابل مس سرچشمه در دور رفت به باخت يك بر صفر و در دور برگشت به برد يك بر صفر انجاميد.
شاهين در 6 ديدار دور رفت به 3 برد و 2 تساوي و در دور برگشت به 2 تساوي و 4 باخت رسيد.
تا در دور رفت به 11/61 درصد امتياز و در دور برگشت به 11/11 درصد امتيازات برسد تا افت شديد 50 درصدي را نشان دهد.


* مس كرمان و رشد 11/11 درصدي اش در 6 هفته نخست نيم فصل دوم
مس كرمان در رتبه 16 جدول قرار دارد، اين تيم در اولين ديدار خود مقابل شهرداري تبريز در دور رفت به تساوي 1-1 و در دور برگشت به برد يك بر صفر رسيد ، در دومين ديدار مس مقابل نفت تهران در دور رفت به باخت 3 بر 2 و در دور برگشت به باخت يك بر صفر رسيد.
در سومين ديدار مس مقابل استقلال در دور رفت به باخت 2 بر يك در دور برگشت به برد يك بر صفر رسيد ، در چهارمين ديدار مس مقابل نفت آبادان در دور رفت به باخت يك بر صفر و در دور برگشت به تساوي 2-2 رسيد در پنجمين ديدار مس مقابل فجر در دور رفت به باخت 2 بر يك و در دور برگشت به باخت يك بر صفر رسيد،در ششمين ديدار مس مقابل داماش در دور رفت به تساوي 1-1 و در دور برگشت به تساوي 2-2 رسيد.
با اين حساب مس در شش ديدار دور رفت به 2 تساوي و 4 باخت و در 6 ديدار دور برگشت به 2 برد، 2 تساوي و 2 باخت رسيد تا در دور رفت به 11/11 درصد امتيازات و در دور برگشت به 22/22درصد امتيازات برسد تا رشد 11/11 درصدي داشته باشد.


* شهرداري تبريز و افت 11/11 درصدي اش در 6 هفته نخست نيم فصل دوم
شهرداري تبريز در رتبه هفدهم جدول قرار دارد.
شهرداري در ديدار اول مقابل مس كرمان در دور رفت به تساوي 1-1 رسيد و در دور برگشت به باخت يك بر صفر رسيد در ديدار دوم مقابل سايپا در دور رفت به تساوي 1-1 و در دور برگشت به برد 2 بر يك رسيد ، در ديدار سوم مقابل پرسپوليس در دور رفت به برد 2 بر يك و در دور برگشت به تساوي 2-2 دست يافت، در ديدار چهارم شهرداري مقابل سپاهان در دور رفت به باخت 2 بر صفر رسيد و در دور برگشت به باخت يك بر صفر رضايت داد ، در ديدار پنجم شهرداري مقابل تراكتور در دور رفت با باخت 1-5 تن در داد و در دور برگشت با نتيجه 1 بر صفر باخت.
در ديدار ششم شهرداري مقابل راه آهن در دور رفت به تساوي 2-2 رسيد و در دور برگشت به باخت 2 بر يك رضايت داد.
با اين حساب شهرداري در شش ديدار دور رفت به يك برد، 3 تساوي و دو باخت رسيد و در دور برگشت به يك برد، يك تساوي و 4 باخت رسيد تا در دور رفت به 33/33 درصد امتيازات و در دور برگشت به 22/22 درصد امتيازات برسد تا افت 11/11 درصدي داشته باشد.


* مس سرچشمه و رشد 55/5 درصدي اش در 6 هفته نخست نيم فصل دوم
مس سرچشمه در رتبه هجدهم جدول قرار دارد ، اين تيم در ديدار اول مقابل سايپا در دور رفت به باخت 3 بر يك رضايت داد و در دور برگشت به تساوي صفر- صفر رسيد.
در ديدار دوم مس سرچشمه مقابل فولاد به باخت يك بر صفر و در دور برگشت به باخت 4 بر صفر رضايت داد، در ديدار سوم مس سرچشمه مقابل ملوان در دور رفت به باخت 4 بر صفر و در دور برگشت به تساوي صفر- صفر رسيد ، در ديدار چهارم مس سرچشمه مقابل پرسپوليس در دور رفت به تساوي 2-2 رسيد و در دور برگشت به باخت 2 بر يك مقابل پرسپوليس رسيد.
در ديدار پنجم مس سرچشمه به مصاف راه آهن رفت و در دور رفت به باخت 3 بر يك و در دور برگشت به برد 2 بر يك رسيد.
در ديدار ششم مس سرچشمه مقابل شاهين بوشهر در دور رفت به برد يك بر صفر رسيد و در ديدار برگشت به باخت يك بر صفر رضايت داد.
با اين حساب مس سرچشمه در 6 ديدار دور رفت به يك برد، يك تساوي و 4 باخت رسيد و در دور برگشت به يك برد، 2 تساوي و 3 باخت رسيد.
با اين حساب مس سرچشمه در دور رفت موفق به كسب 22/22 درصد امتيازات و در دور برگشت به 77/27 درصد امتيازات رسيد تا رشد 55/5 درصدي داشته باشد./ق
 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.