سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سيمرغ اخلاق، اميد، آگاهي در جشنواره سي ام؛

ماني کسرائيان:حمايت مسئولان از هنرمندان بسيار کم رنگ است

حمايت مسئولان در حوزه هاي توليد و اکران از سينماگران بسيار کم رنگ است و شرايط حاکم بر حوزه هاي توليد و نمايش فيلم ها در اين صنعت به وضوح بيانگر اين مسئله است.

ماني کسرائيان بازيگر سينما و تلويزيون به

خبرنگار حوزه سينما باشگاه خبرنگاران

گفت: در سال هاي نه چندان دور سينماي ايران با ظهور کارگرداناني مجرب و با تجربه امثال مسعود کيميايي گام هاي استواري را به سوي دستيابي به سينماي معرف در بيان ابعاد ارزشي اين صنعت به دنيا برداشت.

وي افزود: جشنواره هاي داخلي براي تحقق اهداف بزرگ اين صنعت در ابعاد بين المللي بايد ضعف ها و کمبودهاي آن ها به لحاظ کمي و کيفي را توسط مسئولان سينما برطرف کنند.

اين بازيگر سينما و تلويزيون تصريح کرد: متاسفانه زبان سينماي کشور نسبت به ساير کشورهاي مطرح در عرصه فيلم سازي از ساختاري يکنواخت برخوردار است.

کسرائيان اضافه کرد: مسئولان سينماي کشور بايد الفباي بين المللي را در اين صنعت به شيوه اي اصولي و حرفه اي حروف چيني کنند تا سينما بتواند در جمع بين المللي سينما ظهور پيدا کنند.

اين بازيگر سينما و تلويزيون ادامه داد: گام اول در تقويت پايه هاي بين المللي سينما به روايت خاص و صادقانه موضوعات در قالب فيلم نامه ها و بيان آن ها از طريق تصوير بستگي دارد.

کسرائيان ابراز داشت: حمايت هاي مسئولان در حوزه هاي توليد و اکران از سينماگران بسيار کم رنگ است و شرايط حاکم بر حوزه هاي توليد و نمايش فيلم ها در اين صنعت به وضوح بيانگر اين مسئله است.

اين بازيگر سينما و تلويزيون بيان کرد: سينماي کشور در حال حاضر ساختاري سوپر مارکتي پيدا کرده است و هدايت سينما در مسير درست با اجراي برنامه هاي مدون و سياست هاي حرفه اي و اصولي بايد به سينماي ايران جان تازه اي بدهد.

کسرائيان تاکيد کرد: ساخت فيلم هاي خوب و پر محتوا در بدنه سينماي کشور يکي از چند ابزار لازم براي رشد و خودکفايي اين صنعت محسوب مي شود.

اين بازيگر سينما و تلويزيون اظهار داشت: حمايت مسئولان سينما از فيلمسازان به لحاظ مادي و معنوي تمامي سينماگران را بايد تحت پوشش قرار بدهد تا شاهد افزايش ساخت فيلم در ژانرهاي مختلف باشيم./ي2

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.