سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزبر صنعت معدن وتجارت :

فاصله دولت و بخش خصوصي بايد کم شود

تشکل هاي بخش خصوصي فاصله ميان دولت و بخش خصوصي را با تعامل کم کنند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران، مهدي غضنفري وزير صنعت و معدن و تجارت با بيان مطلب بالا گفت: نيازمند تشکل هاي بخش خصوصي هستيم که تعامل گرا باشند و فاصله ميان دولت و اين بخش را کم کنند.
وي افزود: تشکل هاي خصوصي با ارايه تجزيه و تحليل هاي خود از آخرين وضعيت توليدي و صنعتي کشور مي تواند زمينه را براي انجام يک کار مشترک بدون متهم کردن يک ديگر با دولت انجام دهد.
وي با بيان اينکه در گذشته فاصله ميان تشکل هاي بخش خصوصي و دولتي خيلي مشکل ساز نبود گفت: امروز ما نيازمند از ميان برداشتن اين فاصله ميان دولت و بخش خصوصي از طريق تشکل هايي چون خانه صنعت و معدن و تجارت اتاق هاي بازرگاني و شوراي اصناف کشور هستيم.
وي ادامه داد: نحوه تعامل براي ارايه دادن آخرين وضعيت صنعت و توليد کشور و کسب دانش از بخش خصوصي به بخش دولتي نيازمند ساختار مشخص و خاصي خود است و مطمئنا بدون اين ساختار نمي توان به يک تعامل ويژه ميان دولت و بخش خصوصي داشته باشيم.
وي با تاکيد بر از ميان برداشتن فاصله ها ميان دولت و توليد کننده و صنعت گر ايراني گفت: چنانچه زمينه اين تعامل ميان دولت و تشکل هاي خصوصي فراهم شود در اولين فرصت و ظرف دو هفته آينده نخستين نشست ميان بانک مرکزي و تشکل هاي خصوصي گذاشته مي شود.
وي با بيان اينکه شکاف ميان بخش خصوصي و دولتي مي تواند بحران زا باشد، افزود: الان زمان پرداختن به نقطه ضعف ها نيست بلکه بايد با درک مناسب از طرفين براي رسيدن به راه کارهاي عملي و کارآمد تلاش کرد.
وي ادامه داد: ما آماده ايم که يک تشکل تعامل گرا نظرات و مشکلات بخش خصوصي را بررسي و جمع بندي کند تا ظرف هفته آينده يا حداکثر دو هفته آينده يک جلسه و نشستي با بانک مرکزي و بخش خصوصي گذاشته شود.
وي با اشاره به اينکه وقتي اندازه مشکلات از تدابير يک دستگاه فراتر رود نياز به گرفتن هم فکر است اظهار داشت: ما مي خواهيم اين همفکران از ميان شما صنعت گران و توليد کنندگان زحمت کش انتخاب شود./ک
 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.