سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دهه فجر در گلپایگان؛

9 پروژه جهاد کشاورزی به بهره‌برداری می‌رسد

مدیر جهاد کشاورزی گلپایگان گفت: در دهه فجر امسال 9 پروژه جهاد کشاورزی در گلپایگان به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش سرويس استان هاي باشگاه خبرنگاران، حیدرعلی گل محمدی در جمع خبرنگاران گلپایگان به تشریح پروژه‌های قابل افتتاح در دهه فجر پرداخت و اظهار داشت: به مناسبت سی و سومین سالگرد انقلاب اسلامی9 پروژه در حوزه آب و خاک، دام و آبزیان با اعتباری بالغ بر 19 میلیارد و 44میلیون و 800 هزار ریال در گلپایگان افتتاح می‌شود.

وی در ادامه به پروژه‌های آب و خاک اشاره کرد و افزود: سیاست وزارت جهاد کشاورزی استفاده بهینه از منابع آب است و بهسازی کانال‌های آب از پرت آب کشاورزی و همچنین در صرفه جویی در زمان تأثیر زیادی دارد و در همین راستا بهسازی کانال رباط ابوالقاسم به طول یک هزار و 60متر و با اعتباری بالغ بر 334میلیون و 500 هزار ریال و بهسازی کانال قرغن به طول یک هزار و 150 متر و با اعتباری بالغ بر 309میلیون و 600 هزار ریال در دهه فجر به بهره برداری می‌رسد.

مدیر جهاد کشاورزی گلپایگان بیان داشت: بهسازی کانال شورچه یکی دیگر از پروژه‌های آب و خاک است که به طول یک هزار و 266 متر و با اعتباری بالغ بر 286میلیون و900 هزار ریال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی به بهسازی کانال روستای تیکن اشاره کرد و گفت: این کانال به طول یک هزار و 350 هزار مترو با هزینه‌ای بالغ بر 295 میلیون ریال در دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد.

گل محمدی با بیان اینکه احداث استخر عربستان یکی دیگر از پروژه‌های آب و خاک جهاد کشاورزی گلپایگان است، تصریح کرد: این استخر 480 متر مکعب گنجایش دارد و در روستای درُ واقع شده و 228میلیون و 800 هزار ریال برای این پروژه هزینه شده است.

وی تاکید کرد: نصب یک دستگاه هواشناسی در مرکز تحقیقات کشاورزی گلپایگان یکی دیگر از طرح‌های قابل افتتاح در دهه فجر است که این سیستم، اطلاعاتی مانند میزان دمای هوا، دمای خاک، رطوبت هوا، ساعت‌های آفتابی، میزان و جهت باد، میزان بارندگی را به صورت دقیق و ساعتی به سایت هواشناسی منتقل می‌کند و بهره‌برداران می‌توانند با مراجعه به آن سامانه اطلاعات روزانه و تغییرات آب و هوای شهرستان و یا گراف‌های مربوطه را مشاهده کنند.

مدیر جهاد کشاورزی گلپایگان گفت: برای نصب ایستگاه هواشناسی مبلغ 16میلیون ریال از اعتبارات استانی جهاد کشاورزی هزینه شده است.

وی همچنین به پروژه‌های دام و آبزیان اشاره کرد و افزود: پرواربندی بره در 500 رأس در روستای و داغ با اعتباری بالغ بر 930 میلیون ریال، بهره‌برداری از مرغداری با 14هزار و 500 قطعه در حسن آباد و اعتباری بالغ بر 2هزار میلیون ریال و افتتاح گاوداری شیری شرکت نعیم گلپا با 200 رأس گاو در جاده تیکن و هزینه‌ای بالغ بر 14میلیون و 500 هزار ریال از مهم‌ترین طرح‌ها و پروژه‌های قابل بهره برداری شهرستان گلپایگان است.در این پروژه‌ها برای 22 نفر اشتغال زایی مستقیم ایجاد می‌شود./ر

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.