سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

باقری لنکرانی در نشست خبری جبهه پایداری:

جبهه پایداری از طريق كمك هاي مردمي هزينه هاي انتخاباتی خود را تامین می کند

سخنگوي جبهه پايداري در مورد منابع مالي جبهه پايداري، گفت: شائبه هايي كه از سوي برخي از رسانه ها در مورد تامين منابع مالي اين جبهه وجود دارد، کذب است؛ زيرا جبهه پايداري به طور صريح اعلام مي كند كه از طريق كمك هاي مردمي هزينه هاي خود را مرتفع کند و به هيچ جريان و گروه خاصي وابسته نيست و در آينده اي نزديك حسابي را در راستاي جذب كمكهاي مردمي معرفي خواهد كرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران؛ كامران باقري لنكراني سخنگوي جبهه پايداري در نخستين نشست رسانه اي اين جبهه در مركز پژوهش هاي دانشگاه شاهد در خصوص شكل گيري اين جبهه گفت: بعد از شكل گيري جمهوري اسلامي ايران در عرصه سياسي كشور شاهد بروز تفكرهاي مختلفي بوديم كه هركدام نمادهاي خاصي را به مردم القا مي كردند.
وي افزود: تفكري كه بعد از پيروزي انقلاب اسلامي و جنگ تحميلي در كشور حاكم بود، سعي بر اين داشت كه صدور انقلاب به جهان را متوقف کند و با توجه به دهكده جهاني اهداف خود را پيش ببرد و اين در حاليست كه اين تفكر در عرصه اقتصادي تنها به تامين منابع مالي از طريق استقراض و سرمايه گذاري خارجي اكتفا كرده بود كه سبب ايجاد تورم به ميزان قابل توجهي شد.
لنكراني با اشاره به اينكه گفتمان حاكم پس از انقلاب و به خصوص در جنگ تحميلي در عرصه اجتماعي و فرهنگي نيز كارآمدي لازم را نداشته، خاطرنشان كرد: عدم توجه به عدالت، آرمان هاي انقلاب و به ويژه بيانات امام در 2 سال‌ آخر عمرشان از مهمترين نقدهايي است كه بر اين گفتمان در راستاي ايجاد چالش در نظام وارد است.
سخنگوي جبهه پايداري تصريح كرد: گفتمان انقلاب اسلامي كه از سوي جبهه پايداري مطرح شده است، سعي دارد در برابر گفتمان هايي كه اصول و ارزش هاي انقلاب را به چالش كشيده اند فعاليت هاي خود را پيگيري كنند؛ زيرا بر اين امر اعتقاد دارد كه دولت سازندگي و اصلاحات در مسيري غير از انقلاب حركت كرده اند.
وي با اشاره به اينكه گفتمان جبهه پايداري از گفتمان 3 تير 84 نشات گرفته است، اذعان داشت: افرادي كه اين گفتمان را به افراد خاصي منتسب مي كنند سخت در اشتباه هستند؛ زيرا اين گفتمان به مردم تعلق دارد و به طور قطع از دل ارزش هاي انقلاب و آرمان هاي آن گرفته شده است.
سخنگوي جبهه پايداري تصريح كرد: در ارديبهشت 90 جبهه پايداري براي احياي دوباره گفتمان انقلاب پا به عرصه گذاشته و هيچ گونه سهم خواهي براي حضور در جامعه نخواهد داشت و تنها در راستاي حل دغدغه هاي مردم فعاليت هاي خود را پيگيري مي كند.
وي با اشاره به اينكه در فضاي انتخاباتي كشور بايستي اخلاق انتخاباتي رعايت شود، اظهار داشت: كساني كه به تريبون هاي رسانه اي دسترسي دارند، بايد در عرصه حضور گسترده مردم در انتخابات و ايجاد يك رقابت سالم فعاليت كنند و سعي کنند روحيه نااميدي را از بين مردم دور كنند.
سخنگوي جبهه پايداري در خصوص ديدار اعضاي شوراي مركزي اين جبهه با آيت الله مصباح، گفت: اين جبهه سعي خواهد داشت در مسير اعتلا و پيشرفت كشور از رهنمودهاي بزرگاني چون: آيت الله مصباح بهره بگيرد؛ لذا تاكيد ايشان در ديدار با اعضاي جبهه بر دوري از كانون هاي قدرت و ثروت تاكيد داشتند.
لنكراني با اشاره به اينكه به طور حتم جبهه پايداري در مورد حضور اشخاص وابسته به جريان انحرافي و فتنه در ليست انتخاباتي خود حساسيت نشان خواهد داد، افزود: اين جبهه اجازه نخواهد داد هيچ گونه شخص وابسته به جريان انحرافي در قالب اين گفتمان در انتخابات فعاليت كنند؛ لذا حضور اشخاصي كه داراي قابليت هستند و كارآمدي آنها براي مجلس لازم است، در ليست جبهه پايداري حتمي است.
سخنگوي جبهه پايداري با اشاره به اينكه اسامي 130 نفر در ليست انتخاباتي اين تشكل سياسي براي ورود به مجلس نهم قطعي شده است، خاطرنشان كرد: اين جبهه بر حضور شخصيت هاي وابسته به برخي از احزاب خاص اعتقادي ندارد و بر اين باور است كه تمام كساني كه قابليت و صلاحيت لازم آنها در گفتمان اصولگرايي ثابت شده است، مي توانند در انتخابات حضور پيدا كنند.
لنكراني در خصوص انتشار بولتن سياسي منتسب به جبهه پايداري عليه برخي از شخصيت هاي نظام همچون آيت الله مهدوي كني، خاطرنشان كرد: كساني كه در طي هفته اخير نسبت به انتشار اين بولتن واكنش نشان دادند، بايستي بدانند قبل از اظهار نظر با مطالعه دقيق اين بولتن افكار خود را بيان كنند؛ زيرا از نظر ما هيچ گونه مطلبي در اين بولتن عليه كسي وجود ندارد و تنها در بخش نگارش و ادبيات اين نوشته نقص هايي وجود دارد كه قابل انكار نيست؛ لذا از فعالين رسانه اي خواهش مي كنيم قبل از تائيد و محكوم كردن ديگران دقت نظر بيشتري به كار ببندند.
سخنگوي جبهه پايداري در خصوص تامين منابع مالي جبهه پايداري، گفت: شائبه هايي كه از سوي برخي از رسانه ها در مورد تامين منابع مالي اين جبهه وجود دارد، صرفا در حد شنيده ها است؛ زيرا جبهه پايداري به طور صريح اعلام مي كند كه از طريق كمك هاي مردمي هزينه هاي خود را مرتفع کند و به هيچ جريان و گروه خاصي وابسته نيست و در آينده اي نزديك حسابي را در راستاي جذب كمكهاي مردمي معرفي خواهد كرد.
وي در خصوص حضور صادق محصولي در ميان اعضاي جبهه پايداري، گفت: محصولي به طور حتم داراي شخصيت ثابت شده اي در نظام مي باشد؛ زيرا از سوي نمايندگان ملت دوبار تائيد شده؛ لذا موضع گيري هاي برخي از رسانه هاي خاص عليه او بي فايده است.
سخنگوي جبهه پايداري با اشاره به اينكه اين جبهه تمامي تلاش خود را بكار خواهد بست تا نامزدهاي معرفي شده در ليست درگفتمان امام و رهبري باشد، تصريح كرد: ارائه ليست مشترك ميان دو جبهه متحد و پايداري غيرممكن نيست و به طور قطع حضور افراد از دو جبهه در ليست هاي انتخاباتي خود مسجل مي باشد.
لنكراني افزود: ميان جبهه پايداري و شخص آيت الله مهدوي كني هيچ گونه اختلافي وجود ندارد زيرا شخصيت آيت الله مهدوي كني به عنوان يك شخص تاثيرگذار در عرصه انقلاب تثبيت شده است؛ اما كساني كه قصد دارند صحبتهاي خود را به ايشان نسبت بدهند، بايستي بدانند كه ما در كشور يك رهبر داريم؛ لذا خودشان را در پشت سر ديگران پنهان نكنند.
وي با اشاره به اينكه آيت الله مصباح در بيانات مكرر خود تاكيد كردند كه ليدر جبهه پايداري نيستند، اذعان داشت: در منازعات سياسي بايد از زيرسوال بردن ديگران خودداري كنيم و بدانيم كه در گفتمان اصولگرايي تعهد به آرمانهاي امام و انقلاب ارزش است؛ لذا تنها كساني در اين گفتمان مي توانند پيروز شوند كه اين مسير را انتخاب كنند، از اين رو به طور حتم حضور ساكتين فتنه، انحراف و اختلاس، در ليست جبهه پايداري جايي ندارد.
لنكراني بيان كرد: جبهه پايداري تنها در راستاي ورود به مجلس نهم شكل نگرفته است بلكه احياي دوباره آرمان امام(ره) دليل به وجود آمدن اين جبهه است.
سخنگوي جبهه پايداري در ادامه در خصوص حضور بانوان در ليست انتخاباتي اين جبهه تصريح كرد: به طور حتم زماني كه ميان دو كانديداي زن و مرد توانايي ها به صورت مساوي باشد، جبهه پايداري گزينه بانوان را انتخاب خواهد كرد؛ زيرا با توجه به شرايط كشور حضور بانوان در صحنه سياسي الزامي است.
وي تصريح كرد: حضور برخي از شخصيت هاي عضو شوراي مركزي جبهه پايداري در انتخابات علي رغم ميل باطني خود اين نامزدها بنابر صلاحديد اين جبهه است.
لنكراني در پايان در خصوص تحريم هاي صورت گرفته عليه جمهوري اسلامي ايران، اذعان داشت: ايران بعد از پيروزي انقلاب اسلامي از سوي كشورهاي بسياري مورد تحريم واقع شد و اين امر در جنگ تحميلي و پس از اشغال لانه جاسوسي آمريكا يا همان انقلاب دوم شدت يافت، اما كشور مان با مقاومت در برابر تحريم ها توانست نقش خود را در جامعه جهاني پررنگ تر کند که به طور حتم با توجه به تحريم هاي جديد مجلس و دولت بايد با همدلي بيشتر و مديريت اقتصاد كشور زمينه را براي حضور مجدد ايران در عرصه جهاني فراهم کند. /ن
 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.