سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اقدامات شبکه اي ايران در حوزه سلامت بي نظير است

رييس جديد امرو (دفتر منطقه مديترانه شرقي سازمان جهاني بهداشت) در ديدار با رييس دانشگاه علوم پزشکي تهران گفت: اقدامات شبکه اي ايران در حوزه سلامت بي نظير است.

به گزارش سرويس علمي، پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وب­دا؛ دکتر علاء الوان برنامه هاي دانشگاه علوم پزشكي تهران در خصوص توسعه آموزش پزشكي را موفق خواند و گفت: بسيار علاقمنديم تا همكاريهاي خود را با دانشگاه علوم پزشكي تهران گسترش دهيم و اين گزارش نشان از جديت اين دانشگاه براي توسعه آموزش پزشكي دارد.

وي ايران را كشوري مهم در منطقه توصيف كرد و افزود: ايران در طي 3 دهه گذشته پيشرفت هاي زيادي داشته به گونه اي كه شاخص هاي كشور رشد فراوان كرده و اين مسئله نشان از ساماندهي پروژه هاي مختلف به منظور توسعه سلامت از طريق دولت جمهوري اسلامي ايران دارد.

دكتر علاء الوان Network ايران در حوزه سلامت را برنامه اي بي نظير و كاربردي براي كشورهاي ديگر دانست و خاطر نشان كرد: ايران داراي جايگاه بسيار مهمي در اين زمينه بوده و در خصوص بهداشت جمعيت نيز برنامه هاي بسياري را اجرا كرده است كه مي توان از تجربيات آن در منطقه بهره برد.

لازم به ذكر است دكتر الوان مدير منطقه مديترانه شرقي سازمان بهداشت جهاني به همراه دكتر جيران تاويلا نماينده سازمان بهداشت جهاني در ايران سپس از مركز قلب تهران بازديد كردند.

 

*دانشگاه علوم پزشکي تهران همکار موثر سازمان جهاني بهداشت

بنا بر گزارش دكتر باقر لاريجاني نيز در ديدار با دكتر الوان مدير منطقه مديترانه شرقي سازمان جهاني بهداشت، گفت: دانشگاه علوم پزشكي تهران كه سابقه و پيشينه آن به دارالفنون باز مي گردد، نخستين دانشگاه علوم پزشكي كشور بوده كه در سال 1934 به مكان فعلي خود منتقل شده است.

وي افزود: اين دانشگاه داراي 14 دانشكده، 26 بيمارستان، 7 هزار تخت بيمارستاني فعال، 95 مركز تحقيقاتي، بيش از 2 هزار عضو هيات علمي و 19 هزار و 747 دانشجو است كه 60 درصد آن را دختران و 40 درصد آنها را پسران تشكيل مي دهند.

وي با معرفي دانشكده هاي مختلف و برنامه هاي آموزشي آن گفت: دانشكده پزشكي اين دانشگاه كه در سال 1934 تاسيس شد، از قديمي ترين دانشكده ها بوده و اكنون در حدود هزارو 2286ضو هيات علمي و 7 هزارو 30 دانشجو در آن مشغول به تحصيلند.

وي دانشكده دارو سازي را نيز يكي از دانشكده هاي قديمي خواند وگفت : اين دانشكده در سال1934 تاسيس شده است و هم اكنون داراي 67 عضو هيات علمي و 974 دانشجو است.

رييس دانشگاه علوم پزشکي تهران به ترتيب به معرفي دانشكده هاي دندانپزشكي، بهداشت، توانبخشي، فناوريهاي نوين، طب سنتي، تغذيه و دانشكده مجازي پرداخت و خاطر نشان كرد: اين دانشكده ها در حال تربيت دانشجويان در رشته ها و سطوح مختلف بوده و هم اكنون پرديس بين الملل دانشگاه در كيش نيز با جذب 700 دانشجوpost graduate و under graduate در حال فعاليت و آموزش دانشجويان است.

وي در ادامه به 95 مركز تحقيقاتي و 3 مركز رشد اشاره كرد و افزود: دانشگاه علوم پزشكي تهران داراي 44 مجله مختلف است كه 9 مجله آن در ISI نمايه مي شود. همچنين در سال گذشته 3 هزارو 300 مقاله با Affiliation دانشگاه در سايت هاي مختلف نمايه شده است.

دكتر لاريجاني در ادامه به نقش و جايگاه دانشگاه در توليدات علمي كشور اشاره كرد و گفت: 29 درصد از مقالات چاپ شده در ISI و 45 درصد از مقالات منتشر شده در مدلاين از توليدات دانشگاه علوم پزشكي تهران است.

وي از حفظ جايگاه نخست پژوهشي دانشگاه براي 9 سال پياپي خبر داد و گفت: در رتبه بندي حاصل از ارزشيابي فعاليت هاي پژوهشي در ميان دانشگاه هاي تيپ 1 كشور توانستيم براي 9 سال پياپي رتبه نخست را از آن خود نماييم.
وي سپس به ذكر موفقيت هاي دانشگاه در توليد داروي آنژي پارس، آيمود و همچنين stem- cell پرداخت و تصريح كرد: اين دانشگاه توانست سيستم Navigation را براي استفاده در جراحي ها توليد نمايد. همچنين در ترميم ضايعات نخاعي به موفقيت هاي چشم گيري دست يافته است./ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.