سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ایلام/ فرمانده هوانیروز؛

ساخت بالگرد بومی به نتایج خوبی رسیده است

فرمانده هواپیمایی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران(هوانیروز) گفت: ساخت بالگرد بومی با همكاری وزارت دفاع، به نتایج بسیار خوبی رسیده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛امیر سرتیپ خلبان هوشنگ یاری  در ایلام با بیان این مطلب افزود: ساخت بالگرد بومی متناسب با شرایط آب و هوایی كشورمان در آینده نزدیك به اتمام خواهد رسید.
وی ادامه داد: پس از پایان جنگ تحمیلی هشت ساله، بر روی ارتقا سیستم های حمل سلاح، ناوبری و موتور بالگردها متمركز شده و به نتایج بسیار خوبی نیز دست یافته ایم.
امیر یاری اظهار داشت: هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی به موازات تهدیدات در منطقه، آموزش ها، تكنیك ها و تاكتیك های خود را برای مقابله با این تهدیدات در آینده، ارتقا داده است.
فرمانده هواپیمایی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینكه دهه فجر یادآور خروج مستشاران خارجی از ایران است، گفت: با وجود نیروهای خلاق و كارآمد اعم از كادر پروازی و نیروهای فنی، در زمینه تعمیر و نگهداری بالگردها با هیچگونه مشكلی مواجه نشده ایم.
امیر یاری افزود: اكنون نه تنها در زمینه آموزش خلبانان، كاركنان و مهندسان تعمیر و نگهداری هیچگونه مشكلی نداریم بلكه توانایی آموزش به دیگر كشورها را نیز داریم.
وی ادامه داد: در 33 سال از عمر انقلاب شكوهمند اسلامی، تحریم ها هیچگونه اثری بر عملكرد هوانیروز نداشته و در آینده نیز نخواهد داشت.
امیر یاری اظهار داشت: اگر تحریم اثرگذار بود، اكنون نباید هیچگونه پروازی در كشور انجام می شد.
وی با بیان اینكه بالگردها از فناوری پیچیده ای برخوردار هستند، گفت: سقف پرواز بالگردها در كشور بدون اكسیژن، 12 هزار پا است كه برای انجام ماموریت های مختلف كافی است.
فرمانده هواپیمایی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی در هشت سال دفاع مقدس، 256 شهید را تقدیم نظام و انقلاب كرده است.
امیر یاری افزود: همچنین هوانیروز با انجام 300 هزار ساعت پرواز عملیاتی، نقش مهمی در هشت سال دفاع مقدس ایفا كرده است.
فرمانده هواپیمایی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی روز یكشنبه به منظور شركت در یادواره شهدای خلبان استان ایلام وارد این استان شد.
9 خلبان هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی در جریان هشت سال دوران دفاع مقدس در مناطق جنگی و عملیاتی استان ایلام به درجه رفیع شهادت نایل آمدند./س

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.