سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عزيزيان:

رقابت هاي جام حذفي تاثيرات منفي بر ليگ برتر ايجاد كرد / داوران عملكرد مناسبي از خود ارائه دادند

مربي سابق پرسپوليس و كارشناس فوتبال درباره ي شرايط فني تيم ها در نيم فصل اظهار داشت: سازمان ليگ در فصل يازدهم تمام تلاش خود را براي برگزاري بازي ها در زمان مقرر انجام داد اما شرايط جام حذفي رقابت هاي ليگ را تحت تاثير قرار داد و تبعات منفي را به همراه داشته است.

سعيد عزيزيان در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: شرايط برگزاري رقابت ها در ليگ يازدهم مطلوب و مناسب بوده است و سازمان ليگ نسبت به سال هاي گذشته در برگزاري رقابت ها به عمق زمان مشخص شده موفق عمل كرده است واعلام برنامه بازي ها توسط سازمان ليگ تصميم وعملكرد قبلي بود كه در ليگ يازدهم اتفاق افتاد و از اين حيث بايد از مسئولان سازمان ليگ تشكر كرد.

وي ادامه داد: برنامه هاي رقابت هاي ليگ منظم ريخته شده بود اما مسابقات جام حذفي فجر به اختلال در بازي هاي ليگ برت شد كه لذا مشكلاتي را براي بازيكنان و اعضاو كادر فني تيم ها به وجود آورده و تا حدودي نظم رقابت مالي ليگ برتر با زير سايه ي حواشي جام حذفي قرار گرفت.

مربي سابق پرسپوليس تصريح كرد: شرايط مسابقات و جام حذفي نسبت به ليگ برتر متفاوت است و از تداخل بازي ها با يكديگر آرامش فكري بازيكنان را برهم مي زند و بازيكنان تمركز لازم ر كا في را براي حضور در مسابقات از دست مي دهند و از لحاظ فكري آشفته مي شوند كه اين مسئله سبب افت فني تيم ها مي شود.

عزيزيان خاطر نشان كرد: تداخل بازي هاي ليگ با جام حذفي تا حدودي عملكرد مثبت عزيرال... محمدي رئيس سازمان ليگ را تحت الشعاع قرار داده است اما تلاش مسئولين سازمان ليگ در برگزاري مسابقات در زمان مشخص ستودني است.

وي ادامه دا د: تيم هاي جواني همچون نفت تهران، صبا باتري، تراكتور ، در نيم فصل اول عملكرد قابل قبولي را از خود ارائه دادند و از لحاظ فني بازي هاي با كيفيتي را به نمايش گذاشتند لذا بوي سبقت را از حريفان مدعي و تيم هاي بزرگ پرسپوليس سپاهان و ذوب آهن ربودند.

مربي سابق پرسپوليس خاطر نشان كرد: معتقدم تيم هاي جوان تلاش فراواني براي گرفتن در جايگاه كنوني در جدول انجام داده اند و با اين موضوع ضعف تيم هاي مدعي اجازه خود نمايي به آنها را داده است موافق نيستم البته نمي توان اين مسئله ضعف فني تيم هاي بزرگ را ناديده گرفت اما علت اصلي قرار گرفتن تيم هاي جوان در رده هاي بالاي جدول به تلاش بي دريغ بازيكنان جوان تيم هاي نفت تهران ، صباي قم و تراكتور سازي مربوط مي شود.

عزيزيان ادامه داد: با تيم هاي جديد سطح كيفيت فني تيم هاي به نسبت سال هاي گذشته پيشرفت داشته است و نسبت به فصل قبل تيم ها بازي هاي با كيفيت تري را به نمايشس مي گذارند و اميدوارم در سال هاي آينده روند پيشرفت فوتبال ادامه پيدا كند.

وي تصريح كرد: داوران ثابت كرده اند كه بدون در نظر گرفتن مسائل كدورت هاي شخصي در ميادين قضاوت مي كند هيچ گاه با غرض ورزي سوت نخواهند زد و اميدوارم كه كميته داوران از اين لحاظ داوران را حمايت كنند.

عزيزيان خاطر نشان كرد: با برگز اري كلاس هاي آموزش داوري از سوي كميته مي توان با آموزش داوران زمينه رشد و ارتقا آنها را فراهم كرد تا سطح اشتباهات داوران در فصل هاي آينده كاهش داشته باشد.

وي ادامه داد: در چند سال اخير درصد اشتباهات فاحش داوران بسيار بالا بود و تيم هاي بسياري از قضاوت داوران متضرر مي ش دند وتصميمات نادرست داوران به حدي بود كه كميته داوران براي قضاوت دربي از داوران برون مرزي استفاده مي كرد.

عزيزيان افزود: خوشبختانه سطح داوران در شرايط فعلي به نسبت ما پنج سال گذشته روند روبه رشدي داشته است و داوران موفق به جلب رضايت كميته و همچين هواداران شدند كه اين مسئله قضاوت داوران ايران در دربي را با همراه د اشت كه از اتفاق خوشايند فوتبال بود.

مربي سابق پرسپوليس تصريح كرد: عملكرد قضاوت قابل قبول داوران در دربي ها نتيجه ي برگزاري كلاس هاي آموزش داوري و نيز اعتماد به آنها است./مح
 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.