سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صالحی در ديدار با همتاي اتيوپيايي خود:

ایران آماده همكاری برای توسعه آفریقا و اتیوپی است

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ضمن دعوت از همتای اتیوپیایی خود برای سفر به تهران گفت:جمهوری اسلامی ایران آماده همكاری برای توسعه آفریقا و اتیوپی در زمینه های گوناگون است.

به گزارش حوزه سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، علی اكبر صالحی وزیر امور خارجه كه در راس هیاتی برای شركت در هجدهمین اجلاس سران اتحادیه آفریقا در مقر دایمی این اتحادیه در آدیس آبابا به سر می برد، صبح امروز (یكشنبه) با هایله ماریان دسالن معاون اول نخست وزیر و وزیر خارجه اتیوپی دیدار و گفت وگو كرد.

وی در این دیدار ضمن تشریح سیاست اصولی ایران درباره همكاری با قاره آفریقا، گسترش همكاری های بین ایران و این فاره در توسعه روابط ملت ها و نیز همكاری های اقتصادی ، صنعتی و كشاورزی را با اهمیت خواند و با توجه به ظرفیت های كشورمان در این زمینه ، آمادگی همكاری ها برای توسعه آفریقا و اتیوپی را به اطلاع طرف اتیوپیایی رساند.

وزیر امور خارجه كشورمان با تاكید بر ضرورت اجرایی ساختن توافقات ، آمادگی ایران برای برگزاری ششمین دور كمیسیون مشترك همكاری های اقتصادی دو كشور در تهران را اعلام و از همتای اتیوپیایی خود برای سفر به كشورمان دعوت كرد.

هایله ماریان دسالن معاون اول نخست وزیر و وزیر خارجه اتیوپی نیز در این دیدار همكاری های دو كشور را مثبت ارزیابی و بر اهمیت ظرفیت سازی در روابط به ویژه ارتقای زیر ساخت ها و فراهم سازی زمینه های انتقال فناوری از سوی ایران به اتیوپی تاكید كرد.

وی با برشمردن پیشرفت های كشورمان در حوزه های مختلف صنعتی ، كشاورزی و داروسازی و خدمات فنی و مهندسی، علاقه مندی كشورش برای بهره گیری از ظرفیت های ذكر شده جهت توسعه اقتصادی اتیوپی را نیز مورد تاكید قرار داد.

وزیر امور خارجه اتیوپی همچنین آمادگی كشورش برای فراهم سازی زمینه حضور هرچه بیشتر فعالان اقتصادی ایران در اتیوپی را اعلام كرد.

در این دیدار همچنین موضوعات و تحولات قاره آفریقا در زمینه های گوناگون و ضرورت برقراری صلح و ثبات و آرامش در كشورهای این قاره مورد تاكید دو طرف قرار گرفت. /پ2

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.