سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قرص و کپسول را در يخچال خانه نگهداري نکنيد

يک داروساز تاکيد کرد: به هيچ وجه قرص و کپسول را در يخچال خانه نگهداري نکنيد.

به گزارش سرويس علمي، پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا؛ دکتر رويا رحيمي، سرپرست نظارت بر تجويز و مصرف داروي کرمانشاه با اعلام اين مطلب گفت : شربت هاو قطره هاي چشمي بايد پس از باز شدن در يخچال نگهداري شده و پس از يک ماه از بازشدن در آن دور انداخته شوند و پمادها غير از تعداد محدودي که بر روي آن درج گرديده بايد در دماي اتاق نگهداري شوند.

دکتر رويا رحيمي گفت : شرايط نگهداري داروها بر اساس توصيه شرکت هاي سازنده متفاوت مي باشد و لازم است بيماران در حين خريد به برچسپ دارو توجه نمايند تا موارد عنوان شده را رعايت کنند.

وي در مورد نگهداري شياف ها گفت : آن دسته از اين داروها که هورموني هستند بايد در يخچال و مابقي در دماي زير 25 درجه سانتيگراد نگهداري شوند.

وي گفت: به طور کلي شرايط نگهداري دارو ها در منزل بايد دور از نور و تابش مستقيم اشعه آفتاب و نيز رطوبت و عموما در دماي زير 25 درجه سانتيگراد باشد مگر آن که بر روي آن چيز ديگري درج شده باشد.

اين داروساز کرمانشاهي ضمن تاکيد بر رعايت تاريخ مصرف داروها گفت: بر روي همه داروها تاريخ انقضاي مصرف وجود دارد و در مورد قرص ها و کپسول ها در يکي از انتهاهاي ورق قرص يا کپسول نيز اين تاريخ و سري ساخت حک گرديده و لازم است مصرف قرص ها را از طرفي که تاريخ قيد شده مصرف ننمود تا درصورت قيچي کردن آن ، تاريخ انقضا از بين نرود.

دکتر رحيمي از مردم خواست از نگهداري داروها در منزل خودداري کنند و به صورت دوره اي هر چند ماه يک بار تاريخ انقضاي داروها را کنترل کرده و داروهاي غيرقابل مصرف را دور بريزند و نيز از ريختن شربت ها در شيشه هاي ديگر و نيز قرار دادن قرص ها در جعبه هاي ديگر و يا قوطي قرص ديگري خود داري کنند که از بروز اشتباه و مسموميت دارويي در اين موارد پيشگيري شود./ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.