سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نتایج یک تحقیق نشان داد:

10 درصد موارد عفونت های بیمارستانی مربوط به عفونت خونی است

يك متخصص بیماریهای عفونی گفت:نتایج یک تحقیق در کشورمان نشان داد که حدود 10 درصد موارد عفونت های بیمارستانی به ویژه در بخشهای مراقبت ویژه و اعمال جراحی مربوط به عفونت خونی یا سپسیس است.

کمال بشارتی اصل  در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران افزود: عفونت بیمارستانی به عفونتی گفته می شود که در بیمار بستری در بیمارستان یا مراکز درمانی ایجاد شده باشد و بیمار در زمان پذیرش مبتلا به این عفونت نبوده و یا در دوره کمون آن قرار نداشته باشد.

وی با بیان اینکه عفونت بیمارستانی معمولا پس از 48 تا 72 ساعت پس از بستری بیمار اتفاق می افتد تاکید کرد:‌بخشهای جراحی، ICU،CPR، استریل مرکزی و اورژانس از جمله بخشهایی هستند که میزان بروز عفونت های بیماستانی در آنها بیشتر است.

بشارتی اصل با اشاره به اینکه عفونتهای ادراری، تنفسی، محل جراحی و خونی شایعترین موارد عفونتهای بیمارستانی است تصریح کرد: نتایج یک تحقیق در کشورمان نشان داد که حدود 10 درصد موارد عفونتهای بیمارستانی به ویژه در بخشهای مراقبت ویژه و اعمال جراحی مربوط به عفونت خونی یا سپسیس است.

این متخصص بیماریهای عفونی یادآور شد:بیماریابی و همکاری پزشکان و پرستاران در مورد گزارش عفونت های بیمارستانی به کمیته کنترل عفونت بیمارستانی و برنامه ریزی جدی برای آن از نکات بسیار مهم در خصوص عفونتهای بیمارستانی است.

وی خاطر نشان کرد:‌استفاده صحیح و به موقع از مداخلات پزشکی، کاربرد صحیح وسایل و ابزارها، استفاده کنترل شده از داروها به ویژه آنتی بیوتیکها،‌مراقبت دقیق از زخمها،‌آموزش بهداشت و نظارت دقیق و مداوم بر عملکرد بخشها به ویژه بخشهای بالینی از راه های مهم کنترل و پیشگیری از عفونتهای بیمارستانی است./ص
 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.