سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بيانيه جهاددانشگاهي به مناسبت اربعین شهدای غدیر؛

شهید تهرانی‌مقدم و یارانش بر عهد الهی خویش استوار ماندند

جهاد دانشگاهی طي بیانیه‌ای اعلام كرد: شهید تهرانی مقدم و یارانش به حقش به عنوان مجاهدان راه علم و معرفت در راه مجد و عظمت ملت مسلمان ایران جان خویش را فدا کرده و به لقا الله پیوستند.

به گزارش حوزه دانشگاه باشگاه خبرنگاران، جهاد دانشگاهی طي بیانیه‌ای ضمن تسلیت به مناسبت اربعین شهدای غدیر فقدان این شخصیت‌های بزرگ علمی را باري سنگین‌ بر دوش جهادگران جهاد دانشگاهی دانست.


متن این بیانیه به شرح زیر است:

علم و دانش در مکتب توحیدی و انسان ساز اسلام از جایگاه ویژه‌ای نسبت به سایر مکاتب دینی و فکری برخوردار است به طوری که طلب علم و گام نهادن در مسیر کسب دانش از منظر اسلام یک امر واجب بوده و حد و مرز نمی‌شناسد.

 

یکی از مهمترین ویژگی‌ پیشوایان دینی در مکتب اسلام علم و معرفت است و ارزش هر انسانی در این دیدگاه به اندازه علم و تقوای اوست.چرا که علم و تقوا همچون 2 بال انسان را به اوج قله‌های انسانیت و معنویت پرواز می‌دهند و فقدان هر یک از این 2 در نهایت موجب ضلالت و گمراهی است.

 

بر اساس کلام ائمه معصومین حرکت بدون علم و آگاهی در هر مسیری موجب دوری بیشتر از هدف شده و علم بدون تقوا و خویشتن‌داری به کمال و سعادت انسان منتج نخواهد شد و در همین راستاست که مسائلی از قبیل حکمت نظری و حکمت عملی در علوم اسلامی مورد بحث قرار می‌گیرد.

 

انقلاب اسلامی در این رابطه 2 دستاورد پرارزش را تقدیم ملت مسلمان ایران کرد یکی از این دستاوردها رشد تولید علم و دانش و فناوری و دیگری پرورش دانشمندان، محققان و پژوهشگران اهل دین و تقوا و مهذب است. در حقیقت انقلاب اسلامی زمینه ساز چنین موفقیت‌هایی در کشور شد و خوشبختانه این دستاوردها هر روز در حال گسترش و توسعه است.

 

جوانان این کشور از ابتدای پیروزی انقلاب، کمر همت بسته و با اتکا به توانمندی‌های خود توانستند در عرصه‌های مختلف علمی به موفقیت‌های بزرگ دست یابند و حتی در برخی رشته‌ها مرزهای دانش را بشکنند. اینان تلاش در راه کسب علم و دانش را مجاهدت در راه خدا دانسته و می‌دانند این مهمترین انگیزه برای استقامت در چنین مسیر دشوار و طولانی محسوب می‌شود.

 

البته در این مسیر پرافتخار تعداد زیادی از جوانان متخصص و متعهد ایران اسلامی جان خویش را تقدیم نموده و به درجه رفیع شهادت نائل آمدند که شهیدان علی محمدی، شهریاری و سرلشکر پاسدار شهید حسن تهرانی مقدم و یارانش از آن جمله هستند.

 

شهید تهرانی مقدم و یارانش به حق، مجاهدان راه علم و معرفت بودند که بر عهد الهی خویش استوار باقی ماندند و در راه مجد و عظمت ملت مسلمان ایران جان خویش را فدا کرده و به لقا الله پیوستند.

 

جهاد دانشگاهی نیز به عنوان نهادهای علمی- تحقیقاتی و بر آمده از بطن انقلاب اسلامی در کنار سایر دستگاه‌ها و نهادها و سازمان‌ها از ابتدای انقلاب در این راه پرارزش قدم نهاد که تقدیم بیش از 80 شهید که برخی از آنها در میادین مجاهدت علمی شهید شدند گواهی روشن بر این موضوع است و حتی رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنان خویش با اشاره به ترکیب علم، ایمان و تلاش در مجموعه جهاد دانشگاهی در تجلیل از شخصیت‌ جهادگر فقید مرحوم دکتر سید کاظمی آشتیانی بنیانگذار پژوهشگاه رویان جهاد دانشگاهی فرمودند که به گمان من مرحوم کاظمی جان و سلامت خودش را هم سر همین کار گذاشت، یعنی این دنبال‌گیری و این اهتمام‌ها و خسته نشدن‌ها.

 

اینک جهادگران جهاد دانشگاهی در فقدان این شخصیت‌های بزرگ علمی، بار سنگین‌تری را بر دوش خود احساس می‌کنند و با خدای خویش بار دیگر پیمان می‌بندند در راه اعتلا و رشد و خودکفایی علمی این مرز و بوم که در حقیقت آرمان انقلاب اسلامی، امام راحل (ره) رهبر معظم انقلاب اسلامی و شهدای عزیز است با تمام توان تلاش کنند و این تلاش را چیزی غیر از مجاهدت فی سبیل‌الله و کشته شدن در این راه را غیر از شهادت نمی‌دانند./ر

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.