سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزير اقتصاد:

افزايش قيمتي براي حامل هاي انرژي نخواهيم داشت

حسيني با بيان اينکه دولت با توجه به شرايط کنوني اقتصادي کشور به منظور جلوگيري از افزايش بي رويه نرخ تورم و سوء استفاده هاي ناشي از افزايش قيمت حامل هاي انرژي تمام تلاش خود را بر اين گذاشته که قيمت حامل هاي انرژي براساس رشد نرخ تورم کشور انجام شود گفت: امسال به هيچ عنوان افزايش قيمتي براي حامل هاي انرژي نخواهيم داشت.

سيد شمس الدين حسيني وزير امور اقتصاد و دارايي در حاشيه اولين سالروز اجراي طرح هدفمندي يارانه ها در جمع خبرنگاران با بيان اين مطلب گفت: مهمترين دغدغه دولت اجراي موفق طرح هدفمندي يارانه ها است که توانسته در يک سال گذشته با اجراي فاز اول بخش مهمي از طرح اصلاح قيمت حامل هاي انرژي را به مرحله اجرا گذارد.

وي با بيان اينکه دولت همچنان مصمم به ادامه اصلاح قيمت ها و در واقع تداوم اجراي هدفمندي يارانه ها است ،تصريح کرد:‌ اين اجرا نيازمند همکاري بيشتر دولت و مردم است که در اين خصوص مردم همکاري بسيار خوبي را با دولت داشتند.

حسيني افزود:تداوم همکاري مردم با دولت در يک سال گذشته نشان داد که هر جا نياز به همکاري مردم بوده از هيچ چيزي کوتاهي نکرده و پشت سر دولت از اقدامات دولت حمايت جدي را به عمل آوردند.

وزير اقتصاد با بيان اينکه هنوز زمان مشخصي براي اجراي فاز دوم طرح هدفمندي يارانه ها در نظر گرفته نشده است، ادامه داد:‌همانطور که در فاز اول زمان به مردم اعلام نشد در اين مورد هم  هنوز زمان مشخصي در نظر گرفته نشده و به طور حتم در لحظه موعود زمان اجراي فاز دوم هدفمندي يارانه ها از سوي مسئولان به مردم اعلام خواهد شد.

وي در پاسخ به اين سوال که آيا در فاز دوم هدفمندي يارانه ها افزايش قيمت حامل هاي انرژي در دستور کار دولت است گفت: يکي از موارد مورد توجه دولت اصلاح قيمت حامل هاي انرژي است که در فاز اول اجراي طرح هدفمندي يارانه ها به طور جدي از سوي دولت اجرا شد و در فاز دوم هم اين روند همچنان ادامه خواهد يافت اما در سال جاري به هيچ عنوان افزايش قيمتي براي حامل هاي انرژي نخواهيم داشت.

حسيني با بيان اينکه براساس قانون پنج ساله اجراي طرح هدفمندي يارانه ها هر سال بايد 20 درصد به قيمت حامل هاي انرژي اضافه شود، اظهار داشت:‌دولت با توجه به شرايط کنوني اقتصادي کشور به منظور جلوگيري از افزايش بي رويه نرخ تورم و سوء استفاده هاي ناشي از افزايش قيمت حامل هاي انرژي تمام تلاش خود را بر اين گذاشته که قيمت حامل هاي انرژي براساس رشد نرخ تورم کشور انجام شود نه براساس معيار 20 درصدي که از سوي نمايندگان مجلس در قانون هدفمندي يارانه ها پيش بيني شده است زيرا اگر هر سال 20 درصد به قيمت حامل هاي انرژي در کشور اضافه شود به طور حتم شاهد يک بحران اقتصادي اجتماعي در کشور خواهيم بود.

وزير اقتصاد در پايان در پاسخ به سوالي مبني بر اينکه آيا فاز دوم امسال اجرا مي شود يا خير گفت: ممکن است فاز دوم طرح هدفمندي يارانه ها امسال اجرا شود و يا اجراي آن به سال آينده موکول شود./ک


 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.