سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز/

2برابری بودجه عمرانی شهرکهای صنعتی کشور درسال 91

معاون وزیر صنایع، معاون و تجارت از دو برابر شدن بودجه عمرانی شهرکهای صنعتی استانها در سال آینده خبر داد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران ، مولایی  امروز در بازدید از شهرکهای صنعتی آذربایجان شرقی گفت: پرداخت 2 درصد عوارض واحدهای صنعتی مستقر در شهرکها به شهرداریها با مصوبه دولت حذف شده است.

وی اظهار داشت: با تلاشهای سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران کمکهای فنی اعتباری در سال 91  پنج برابر خواهد شد و این مبلغ از 430 میلیارد تومان در سال 90 به 2 هزار و یکصدمیلیون تومان افزایش خواهد یافت .

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران، وجود بودجه بازسازی و نوسازی واحدهای صنعتی مستقر در شهرکهای صنعتی و امکان استفاده از صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک را از دیگر مزایای شهرکهای صنعتی برشمرد و افزود: علاوه بر این مشوقها، واحدهای صنعتی می توانند در مناطق برخوردار از تخفیف 15 درصدی سهم استانی و 15درصدی سهم سازمان برای دریافت زمین در شهرکهای صنعتی بهره مند شوند و به ازای جذب هر نفر کارگر نیم درصد تخفیف برای دریافت زمین اعمال خواهد شد.

مولایی از مشوقهای جدید در مناطق غیر برخوردار خبر داد و گفت: در این مناطق دریافت زمین تنها با پرداخت 5 الی 10 درصد حق انتفاع و مابقی طی اقساط 42 تا 60 ماهه امکان پذیر است .

وی در ادامه از آماده شدن سند ناحیه صنعتی دوزدوزان در نیمه اول سال 91 خبر داد و افزود: سرمایه گذارانی که تا آماده شدن سند نیاز به وثیقه برای دریافت وام داشته باشند می توانند با مراجعه به صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک از مزایای این صندوق بهره مند شوند.

مولایی با اشاره به وجود 900 شهرک صنعتی در سراسر کشور گفت: هم اکنون 7 هزار واحد تولیدی با اشتغال افزون بر 570 هزار نفر در این شهرکها مشغول فعالیت هستند.

معاون وزیر به موفقیت شهرکهای صنعتی در ایجاد بستر مناسب برای سرمایه گذران در سراسر کشور اشاره کرد وافزود: سرمایه گذاران، جهادگران عرصه صنعت کشورند و اکنون ایجاد حتی یک شغل برای یک نفر بزرگترین عبادت است./س 


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.