سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هفته نوزدهم سوپرلیگ بسکتبال؛

برد 25 ثانیه ای دانشگاه آزاد در گرگان /باخت آ.اس به تجربه فولاد ماهان

هفته نوزدهم سوپرلیگ بسکتبال در غیاب تیم های ذوب آهن و مهرام با چهار بازی دیدنی پی گیری شد و در روز برد تیم های ماهشهری ، دانشگاه آزاد و فولاد ماهان به سختی از سد میزبانان پایین جدولی خود گذشتند.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران با توجه به حساسیت های بازی دانشگاه آزاد و شهرداری گرگان از سال قبل، این دیدار به مهمترین بازی هفته تبدیل شده بود و گرگانی ها هم با حمایت هواداران خود که سالن را پس از مدتها کاملا پر کرده بودند تا دقایق آخر بازی را در دست داشتند اما با از دست دادن یک توپ در ثانیه های پایانی ، برای چندمین بار در لیگ امسال بازی برده را واگذار کردند.
گرگان با بازی خوب براون بازیکن آمریکایی این تیم که 26 امتیاز هم به دست آورد و کمک حامد حسین زاده، کوارتر های اول و دوم را با نتایج 16 بر 15 و 19 بر 16 با پیروزی پشت سر گذاشت اما دانشگاه آزاد در نیمه دوم با 17 امتیاز پویا تاجیک و بازی خوب روزبه ارغوان و حامد خبازان با نتایج 16 بر 15 و 13 بر 7 ورق را برگرداند و در نهایت با اختلاف سه امتیاز و نتیجه 60 بر 57 دو امتیاز بازی را به دست آورد.
در این دیدار تماشاگران گرگانی مشکل خاصی برای دانشگاه به وجود نیاوردند و تنها به گفته اعضای تیم تهرانی در تمرین روز قبل از بازی عده ای تماشاگرنما اقدام به فحاشی و پرتاب نارنجک کردند که خوشبختانه مشکلی برای بازیکنان و کادر دانشگاه به وجود نیامد و جلوی این عده نیز گرفته شد.


خروج توپ جمشیدی از سبد و نفس راحت ماهانی ها
تیم بسکتبال آ.اس شیراز که این روزها به دلیل مشکلات اقتصادی اسپانسر خود دچار مشکل شده و حتی مشحون رئیس فدراسیون نیز برای جلب حمایت مسئولان استان فارس و روی پا ماندن تنها نماینده شیراز در لیگ بسکتبال شخصا وارد کار شده، این هفته میزبان فولاد ماهان بالای جدولی بود که کوارتر های اول و سوم نیز با نتایج 20 بر 11 و 16 بر 14 به نفع این تیم تمام شد، اما تجربه بازیکنان فولاد ماهان مثل جواد داوری و بابک نظافت برتری این تیم را در دقایق آخر رقم زد و در حالی که بازی با نتیجه 64 بر 61 به سود تیم اصفهانی رو به اتمام بود علی جمشیدی اقدام به یک پرتاب سه امتیازی کرد که در صورت گل شدن آن بازی به وقت اضافه کشیده می شد اما توپ در سبد چرخیده و به بیرون رفت تا شانس شیرازی ها برای کسب امتیاز این بازی خانگی از بین برود، محمدرضا قربانی در این دیدار بهترین بازیکن شیرازی ها و جواد داوری بهترین بازیکن فولاد ماهان بود.


پیروزی همزمان نمایندگان ماهشهر
حضور رشیم رایت بازیکن جدید حفاری و 18 امتیاز این بازیکن هم در مقابل قدرت پتروشیمی کارساز نبود و حفاری با وجود پیروزی در نیمه اول بازی، کوارتر سوم را با نتیجه 27 بر 12 واگذار کرد تا یک شکست خانگی دیگر به کارنامه خود اضافه کند، نیمه اول این دیدار با دفاع جانانه هر دو طرف بسیار کم امتیاز پی گیری شد به طوری که کوارتر دوم با نتیجه 8 بر 7 به سود پتروشیمی کمترین امتیاز را در طول بازی در برداشت اما در ادامه بازیکنان پتروشیمی قفل دفاعی حفاری را شکسته و در نهایت 71 بر 59 به پیروزی رسیدند.
در این دیدار محمد جمشیدی با 14 امتیاز بیشترین امتیاز را برای پتروشیمی به دست آورد و فورته با 12، آیدین کبیر با 13 و محمد شاهسوند با 12 امتیاز ، امتیازات پتروشیمی را در این مسابقه تقسیم کردند. در تیم حفاری نیز علاوه بر رشیم رایت، عدنان دورقی با 10 و علی دورقی با 8 امتیاز ، بیشترین امتیازات را برای تیمشان به دست آوردند.
در دیگر دیدار خوزستان هم صنایع پتروشیمی رودرروی همیاری زنجانی قرار گرفت که هفته قبل با بردن ذوب آهن در زمین این تیم شگفتی ساز شده بود، تیم ماهشهری با بردن هر چهار کوارتر این مسابقه در پایان 85 بر 71 بازی را به نفع خود تمام کرد و با دو بازی کمتر از حفاری در رده ششم جدول باقی ماند.
گفتنی است، این هفته برای اولین بار در سالن آزادی تهران هیچ دیداری برگزار نشد و بازی تیمهای مهرام و جهش ترابر قم به خاطر سفر مهرامی ها به لبنان و دیدار تیمهای پویا و ذوب آهن به خاطر مشکلات باشگاه ذوب آهن به زمان دیگری موکول شد. /ق
 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.