سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تكرار/

اثر لیزر برروی تجمع موضوعی چربی چگونه است؟

سلولیت (تجمع بافت چربی و التهاب آنها) یک نوع آنژیوپاتی ناشی از آسیب مویرگ ها و سیستم وریدی گردش خون و لنف است که این آسیب بافتی در زیر پوست حاصل شده و منجر به پاسخ غیر فیبروبلاست ها و سلول های رتیکولواند و تلیال شده و باعث تجمع چربی در سلول های چربی می شود

دکتر عباس انتظاری، متخصص پیشگیری از بیماری ها و عضو هیئت علمی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و عضو انجمن لیزر پزشکی ایران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران عنوان کرد: سلولیت (تجمع بافت چربی و التهاب آنها) یک نوع آنژیوپاتی ناشی از آسیب مویرگ ها و سیستم وریدی گردش خون و لنف است که این آسیب بافتی در زیر پوست حاصل شده و منجر به پاسخ غیر فیبروبلاست ها و سلول های رتیکولواند و تلیال شده و باعث تجمع چربی در سلول های چربی می شود. بیان کرد: این تجمع غیر عادی چربی به رژیم غذایی پاسخ نداده و با رژیم گرفتن از بین نمی رود.

انتظاری گفت: سلولیت ها براساس تظاهر بالینی به سه دسته سلولیت سخت، نرم و آدماتو (متورم شده) تقسیم می شوند.

این متخصص خاطرنشان کرد: از راه های برطرف کردن سلولیت می توان به جراحی لیپوساکشن و استفاده از درمان های رادییوفرکانسی اشاره کرد.

وی افزود: لیزر درمانی با افزایش گردش خون بافتی، افزایش دو برابری در ناژ، لنفاوی و کاهش چسبندگی ها و التهاب بافتی باعث کاهش تورم بافتی و تخلیه بیشتر مایعات زیر جلدی و در نتیجه کاهش سایز می شود.

انتظاری عنوان کرد: لیزر درمانی از جنبه دیگر با تأثیر روی فيروبلاست ها و فعال کردن آنزیم های فیبریفولیز و الاستیناز باعث نرم شدن بافت و از بین رفتن توده های کوچک و بزرگ می شود.

خروج چربی از سلول های چرب سریعتر صورت گرفته و برداشت این ذخایر در اثر افزایش خون بافتی همراه با رژیم غذایی امکان پذیر می شود.

این متخصص تأکید کرد: با تابش های متعدد طی جلسه های پی در پی، کاهش سایز و التهاب در این بافت ها مشاهده شده و افزایش ساخت کلاژن پوستی مانع شل شدن و افتادگی پوست می شود.

انتظاری توصیه کرد: در صورتی که همراه سلولیت، استریا (خطوط) نیز وجود داشته باشد می توان با استفاده از لیزر که افزایش جریان خون مویرگی و بازسازی فیبرهای کلاژن را به دنبال دارد این دو مشکل را توأم می توان درمان کرد.

وی افزود: اثر لیزر برروی درمان سلولیت قابل توجه است./ح

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.