سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

45سرمايه گذار در 54 فرودگاه

مدير عامل شركت فرودگاهها ي كشور از 45 فرصت سرمايه گذاري در 54 فرودگاه كشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران، محسن اسماعیلی در نشستی خبری نمايشگاه راه و شهرسازي و صنايع وابسته درباره انتقال پروازها از فرودگاه مهرآباد به فرودگاه امام خمینی (ره) گفت: در چند سال گذشته تمام پروازهای خارجی به جز حج تمتع به فرودگاه امام(ره) انتقال یافته است و اگر مازاد ظرفیت در فرودگاه مهرآباد داشته باشیم به فرودگاه امام (ره)منتقل می شود .
وی با بیان اینکه بیش از 45 فرصت سرمایه گذاری در 54 فرودگاه مطرح شده گفت: کار کارشناسی این طرحها انجام و مجوز اجرای برخی از این طرحها دریافت شده است که در فرودگاههای مهرآباد، شهید دستغیب شیراز و فرودگاه اصفهان تا پایان سال عملیات اجرایی شروع می شود.
اسماعیلی با اشاره به اینکه بیش از 500 میلیارد ریال عملیات اجرایی تا پایان امسال انجام می شود، از ساخت یک فرودگاه در استان قم از سوی بخش خصوصی خبر داد و گفت: تملک اراضی در اطراف فرودگاه امام خمینی(ره) از سوی این شرکت انجام شده و هزینه های آن از محل درآمدها داده می شود.
مدیرعامل شرکت فرودگاههای کشور اظهار داشت: عملیات نگهداری تجهیزات ناوبری و دیگر تجهیزات فرودگاهی به درستی انجام می شودبه طوريكه نوع نگهداری از این تجهیزات باعث شده به زودی نیاز به تعویض نداشته باشد.
وی با بیان اینکه روزانه 450 پرواز عبوری در کشور داریم ،گفت: درآمد حاصل از پروازهای عبوری سالانه بالغ بر هزار میلیارد ریال است.
وی ادامه داد: فضایی که برای ترمینال داخل در مهرآباد داریم در حال حاضر بیش از 13.5 میلیون مسافر است که با احداث و تامین ترمینال داخلی امام تعویض مسافر مهرآباد به آنجا منتقل می شود.
اسماعیلی با بیان اینکه در سال 89 گمرک ایران در فرودگاه امام خمینی (ره) بالغ بر 400 میلیارد تومان درآمد داشته است، افزود: امسال پیش بینی می شود که درآمد گمرک به یکهزار میلیارد تومان برسد اما شرکت فرودگاهها از این منابع پول دریافت نمی کند.
معاون وزیر راه و شهرسازی تصريح كرد: مجموعه دستگاههای دولتی که در فرودگاه امام خمینی (ره) هستند، درآمدی را از محل جابه جایی و مسافر و بار کسب می کنند که بخشی از آن به فرودگاه اختصاص می یابد

اسماعيلي با بیان اینکه سال گذشته عملیات اجرایی چند فرودگاه جدید آغاز شده است، گفت: فرودگاه در شهرهای سقز، گناباد، فرودگاه شهید مدرس از جمله این فرودگاهها هستند که اگر اعتبار کافی تامین شود، به زودی تکمیل خواهد شد./ک
 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.