سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیانیه کانون دانشگاهیان به مناسبت چهلمین روز شهادت سردار تهرانی‌مقدم

كانون دانشگاهيان ايران اسلامي با صدور بيانيه‌اي فرارسيدن چهلمين روز شهادت سردار شهيد حسن تهراني مقدم را تسليت گفت.

به گزارش حوزه دانشگاه باشگاه خبرنگاران؛ كانون دانشگاهيان ايران اسلامي با صدور بيانيه اي فرارسيدن چهلمين روز شهادت سردار شهيد حسن تهراني مقدم را تسليت گفت.


متن بيانيه به اين شرح است:

29 آذر مصادف با چهلمین روز شهادت سربازی از سربازان گمنام و مخلص ولایت و رهبری، سردار حسن تهرانی‌مقدم مسئول سازمان خودكفايي و تحقيقات صنعتي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي است، مجاهدت و تلاش هاي ارزشمند و ماندگار سردار شهيد حسن تهرانی مقدم در جهت راه اندازي و سازماندهي واحدهاي توپخانه و موشكي سپاه و كمك به روند فعاليت هاي تحقيقاتي و پژوهش هاي دفاعي و نقش موثر آن شهيد ارجمند در توسعه صنعت و توان دفاعي كشور را هرگز فراموش نمي كنيم.


شهيد تهراني مقدم از عناصر شاخص، برجسته و مجاهدي خستگي ناپذير در مسير تحقق آرمان هاي انقلاب اسلامي بود. او دانشمندي آگاه، محقق و پژوهشگري توانا بود كه چهره برجسته علمي او در پس سادگي و تواضعش پنهان مانده بود. این شهید بزگوار بدون شک نمونه‌ای از متخصصان متعهد در عرصه اقتدار و سربلندی ایران اسلامی است که پس از دوران دفاع مقدس همچنان به مجاهدت در عرصه علمی و فناوری دفاعی همت گمارد و همواره با فعالیت‌های خود پشتوانه‌ای برای نظام مقدس جمهوری اسلامی بود.

 

هرچند شهادت ایشان و دیگر شهدای عرصه علمی و فناوری همانند شهیدان دکتر شهریاری و علیمحمدی ثلمه‌ایی در راه پیشرفت علمی، فناوری و دفاعی جمهوری اسلامی است؛ اما بی تردید می توان گفت که امروز انقلاب اسلامي براي بشريت الگوهايي چون سرلشکر شهيد تهراني مقدم را مي‌تواند عرضه کند که نمونه يک انسان موفق و متعالي در همه عرصه‌هاست. بی‌شک راه مقدس سردار شهيد تهرانی مقدم، بنيانگذار توپخانه و موشكي سپاه در دوران پرافتخار هشت سال دفاع مقدس و ديگر شهداي اين حادثه ادامه خواهد يافت و همرزمان شجاع آنان مسير عزت، پيشرفت و تقويت روزافزون توان بازدارندگي نظام و ميهن اسلامي را با همان تعهد، همت و صلابت تداوم خواهند بخشيد.

 

کانون دانشگاهیان ایران اسلامی با ارج نهادن به مقام آن شهید بزرگوار و دیگر شهدای عزیر عرصه علمی و فناوری امیدوار است تا همرزمان شهید تهرانی مقدم همانگونه که رهبر معظم توصیه فرموده‌اند با استمداد از ارواح شهیدان، تلاش و همت خود را دو چندان کنند تا همه بیش از پیش بدانند که شهادت برای ما توفیق الهی و مایه ¬ی برکت و عروج برتر است./ر

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.