سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مازندران//رئیس سازمان گردشگری کشور؛

65 درصد تعهد دولت در اشتغال گردشگری محقق شد

معاون رئیس جمهور گفت: امسال دولت توانسته است در تعهدات خود که همان ایجاد فرصت شغلی در بخش گردشگری بود، 65 درصد آن را محقق کند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران؛روح‌الله احمدزاده‌کرمانی ديروز در حاشیه بازدید از بزرگ‌ترین پروژه در حال ساخت گردشگری کشور (هتل بین‌المللی قو؛ الماس خاورمیانه) با اشاره به اینکه عملکرد سازمان گردشگری مازندران در این حوزه موفقیت‌آمیز بوده، بیان داشت: برخی از پروژه‌ها به دلایلی با موانع و مشکلاتی مواجه‌اند و بر اساس تاکید و دستور رئیس جمهور مقرر شد حتی‌المقدور مشکلات آنها برطرف شود.
وی ابراز امیدواری کرد؛ با رفع موانع و مشکلات، این پروژه‌ها که «پروژه قو الماس خاورمیانه» نیز از جمله آن است هرچه سریع‌تر شاهد به بهره‌برداری رسیدن آنها باشیم.
احمدزاده ادامه داد: این پروژه با همت کارفرمای آن تا امروز بدون دریافت تسهیلات ویژه دولتی با بیش از 50 درصد رشد فیزیکی مشغول به کار است و روند اجرای آن ادامه دارد.
این مسئول خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت این پروژه با تخصیص تسهیلات موردنیاز این روند تا تکمیل ادامه یافته و به‌زودی شاهد به بهره‌برداری رسیدن آن خواهیم بود که تحولی در صنعت گردشگری کشور ایجاد می‌شود.
رئیس سازمان گردشگری کشور تصریح کرد: در بخش حمایت و کمک‌ها سه نوع کمک به این پروژه‌ها می‌شود که به تامین زیرساخت‌ها شامل کمک‌های فنی و اعتباری است، درباره اعطای تسهیلات یارانه‌ای در حوزه گردشگری سعی شده با اینگونه حمایت‌ها، پروژه‌ها با یک نرخ قابل قبول منجر به اقتصادی شدن آنها شود.
وی ادامه داد: همچنین درباره بحث روان‌سازی و تعدیل قوانین از ابتدای کار یعنی اعطای موافقتنامه‌های اصولی و پروانه‌های ساخت نیز تلاش می‌شود تا در کوتاه‌ترین زمان مراحل طی شوند.
معاون رئیس جمهور در ادامه از مدیران استانی خواست تا با تعامل با دستگاه‌های ذی‌ربط و تسهیل در پروسه قانونی طرح‌های گردشگری به طوری که موانع قانونی جلوی روند اجرای پروژه‌ها را نگیرند همه‌گونه همکاری را در صدور مجوزهای موردنیاز به عمل آورند.
این مسئول با اشاره به اینکه در مقایسه با سال‌های گذشته، استان مازندران با روند مطلوب و رو به رشد جذب گردشگر داخلی و خارجی مواجه بوده، گفت: مازندران در سال‌های اخیر توانسته رتبه اول جذب گردشگر را به خود اختصاص دهد و این نوید رشد صنعت گردشگری در کشور به ویژه استان‌های شمالی است.
احمدزاده با تاکید بر اینکه امسال دولت توانسته در تعهدات خود که همان ایجاد فرصت شغلی در این بخش بوده 65 درصد را محقق کند، اذعان داشت: امیدواریم با توجه به روند روبه فزونی این بخش و صنایع دستی بخش زیادی از دغدغه اصلی دولت دهم در بحث اشتغال را برطرف کنیم.
وی متذکر شد: در این راستا در حمایت از سرمایه‌گذاران بخش گردشگری که ایجاد شغل می‌کنند پیگیر تحقق بسته‌های حمایتی از طریق دبیرخانه ستاد هدفمندی یارانه‌ها در قالب تسهیلات به مجموعه‌داران هستیم تا با این ابزار حمایتی در تثبیت قیمت‌های این مراکز کمک خوبی برای آنها باشد./س
 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.