سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دبیر علمی کنگره پزشکی لیزری ایران:

لیزر درمانی مثل سایر درمان ها هم درد دارد، هم تورم و خونریزی

لیزر هم باعث درد، هم تورم و هم خونریزی می‌شود اما میزان این عوارض کمتر از روش های معمولی است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ دکتر ماهرخ دائمی،دبیر علمی ششمین کنگره پزشکی لیزری ایران با اشاره به تبلیغاتی که در زمینه کاربرد لیزر انجام می شود، تاکید کرد: در برخی از این تبلیغات بیش از اندازه بزرگنمایی می شود. به عنوان نمونه این روش بدون درد و بدون برش به مخاطب معرفی می‌شود. در حالی که لیزر هم باعث درد، هم تورم و هم خونریزی می‌شود اما میزان این عوارض کمتر از روشهای معمولی است.
دکتر ماهرخ دائمی با بیان اینکه لیزرها به طور عام به دو دسته کم توان و پرتوان تقسیم می‌شوند، گفت: از لیزرهای پر توان در پزشکی زیاد استفاده نمی‌شود و این دسته از لیزرها در صنایع دفاعی کاربرد دارند اما از لیزرهای با توان کمتر در زمینه‌هایی مانند جراحی، از بین بردن خونریزی‌ها و درمان واریس بهره برده می‌شود.
وی افزود: از لیزر در زمینه جراحی به دو شیوه استفاده می‌شود. از بخشی از لیزرها روی سطح پوست استفاده می‌شود اما برخی از لیزرها از طریق فیبر قابل انتقال به داخل بدن هستند و در مواردی مانند جراحیهای زیبایی کاربرد دارند.
دبیر علمی کنگره پزشکی لیزری ایران درباره استفاده از لیزر در ایران، گفت: با وجود آنکه ایران تحریم است ولی در هر نقطه‌ای از دنیا که روش جدیدی در زمینه لیزر به کار گرفته می‌شود، آن روش از طریق واسطه‌های گوناگون به کشورمان وارد می‌شود.
دائمی در ارتباط با تبلیغاتی که در زمینه کاربردهای لیزر انجام می شود، اظهارداشت: در برخی از تبلیغات، برای جلب مشتری در زمینه تواناییهای لیزر بزرگنمایی های زیادی می شود. به عنوان نمونه این روش بدون درد و بدون برش به مخاطب معرفی می‌شود در حالی که لیزر هم باعث درد، هم تورم و هم خونریزی می‌شود اما میزان این عوارض کمتر از روشهای معمولی است البته عوارض لیزرهای کم توان به مراتب کمتر است.
گفتنی است ششمین کنگره انجمن لیزر پزشکی ایران با هدف ارائه تازه‌هاي ليزر پزشكي و آشنايي با ايمني و عوارض ليزر، همراه با برگزاري کارگاه‌هاي مختلف 8 تا 9 دي در هتل المپيک برگزار مي‌شود. /ح
 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.