سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

از عجايب ورزش؛

اختلاف 192 ميليوني قايقراني و گمرك!؟/ ما هنوز اندر خم يك كوچه ايم...

توقيف قايق هاي فدراسيون قايقراني به دليل بدهي در گمرك، يكي از موضوعات چالشي جديد اين فدراسيون در راستاي آمادگي ملي پوشان قايقراني است.

به گزارش خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران، جالب تر از بلوكه شدن قايق ها در گمرك، اظهارات طرفين اين مسئله است كه براي اولين بار در تاريخ، بدهكار، يعني فدراسيون قايقراني مدعي است بدهي آنها 220 ميليون تومان است و طلبكار، يعني گمرك معتقد است 28 ميليون تومان طلب دارد، اين همه اختلاف دليل نامشخصي دارد اما مصاحبه با مسئولان ذيربط موضوع را روشن تر مي كند.

در اين خصوص محمد رضا نادري، معاون امور گمركي ايران در گفتگو با خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران افزود: فدراسيون قايقراني از چند سال قبل (سال 88) مقداري كالا مربوط به اين فدراسيون را وارد كرد و به درخواست آنها به جاي تأمين حقوقي ورودي كالاها، آنها ضمانتنامه بانكي در اختيار گمرك گذاشتند و تعهدات فدراسيون قايقراني به عنوان ذي حسابي است و در حال حاضر سررسيد مهلت فدراسيون براي پرداخت مبلغ 28 ميليون و 117 هزار تومان به پايان رسيده است.

وي گفت: متأسفانه فدراسيون قايقراني در زمان سر رسيد به تعهد خود عمل نكرده است و طي 6 ماه گذشته ما به صورت مكرر به آنها اخطار داديم تا هر چه زودتر به تعهدات خود عمل كنند اما متأسفانه مسئولان فدراسيون توجهي به اخطارهاي مكرر گمرك مبني بر پرداخت بدهي قبلي خود نكردند.

نادري افزود: مهر ماه سال 1390 فدراسيون قايقراني از گمرك درخواست ورود مقاديري كالا براي برگزاري مسابقات آسيايي قايقراني در تهران را كرد كه با وجود بدهي قبلي فدر اسيون با مساعدت گمرك كشور اين تجهيزات وارد كشور شود به آنها يك ماه مهلت داديم تا از اين مدت آنها نسبت به پرداخت بدهي خود اقدام كنند.

وي تصريح كرد: طبق قوانين هيچ تفاوتي بين بخش خصوصي و دولتي وجود ندارد و به اين ترتيب فدراسيون قايقراني بايد بدهي خود را پرداخت كند.

معاون امور گمركي ايران در خصوص صاحب اصلي كالاهاي وارد شده به كشور گفت: اين كالاها با نام فدراسيون قايقراني وارد كشور شده است و گمرك به هيچ وجه اطلاعي در خصوص صاحب اصلي كالا ندارد.

وي در خصوص مبلغ پرداختي فدر اسيون به گمرك گفت: فكر نمي كنم 28 ميليون و 117 هزار تومان مبلغ قابل توجهي براي فدراسيون قايقراني باشد و آنها بايد هر چه زودتر در خصوص پرداخت اين بدهي اقدام كنند، در حال حاضر اين كالا در گمرك توقيف شده است و در صورتيكه در اين مدت مسئولان فدراسيون قايقراني نسبت به پرداخت بدهي معوقه خود اقدام نكنند كالاي آنها ضبط و تحويل سازمان هاي متولي داده مي شود.

همچنين محسن ميلاد، رئيس كميته آبهاي آرام در خصوص بدهي فدراسيون گفت: پيش از اين اسكي روي آب زير نظر فدراسيون قايقراني فعاليت مي كرد كه بدهي 28 ميليون توماني فدراسيون قايقراني مربوط به رشته اسكي روي آب است و با توجه به اينكه مدتي است كه اين رشته از فدراسيون قايقراني جدا شده است اين بدهي مربوط به ما نمي شود.

وي تصريح كرد: پيش از اين كالايي به صورت موقت براي رشته اسكي روي آب وارد كشور شده است اما آنها عوارض گمركي آن را پرداخت نكردند و متاسفانه مداركي نيز در خصوص پيگيري اين مسئله و پيدا كردن افرادي كه اين تجهيزات را وارد كشور كردند در اختيار نداريم اما به شدت پيگير برطرف شدن اين مشكل هستيم تا افرادي كه اين تجهيزات را وارد كشور كردند شناسايي و از اين طريق آنها نسبت به پرداخت بدهي به گمرك اقدام كنند.

ميلاد خاطرنشان كرد: از سال 1388 فدراسيون قايقراني 7 تا 10 ميليارد درآمد از طريق جذب حمايت كننده هاي مالي داشته است به همين دليل پرداخت اين مبلغ براي ما كار سختي نيست اما مبلغي كه ما بايد به گمرك بپردازيم نزديك 220 ميليون تومان است كه در حال حاضر پرداخت يك همچنين مبلغي در توان فدراسيون نيست.

*28 ميليون تومان را پرداخت مي كنيم

وي يادآور شد: در صورتيكه گمرك مدعي است ما با پرداخت اين مبلغ مي توانيم كالاها را از حالت بلوكه شدن خارج كنيم به آنها قول مي دهيم اين مبلغ ظرف يك هفته تا 10 روز آينده پرداخت شود و پس از آن ها به ساير بدهي هاي فدراسيون نسبت به گمرك رسيدگي مي كنيم.

وي گفت: آبروي فدراسيون قايقراني در خطر است اگر با پرداخت اين مبلغ مشكل برطرف مي شود، قول مي دهيم با رسيدگي به بدهي هاي قبلي فدراسيون نگذاريم حق گمرك ضايع شود.

* تعرفه هاي سنگين عادلانه نيست

وي اظهار داشت: همچنين بايد تعرفه گمرك از اين پس نسبت به رشته هاي ورزشي تغيير كند با توجه به اينكه كالاهاي وارد شده به كشور بحث تجاري ندارد گمرك بايد تعرفه هاي ورزشي راه تغيير دهد در حال حاضر براي ورود كالاهاي ورزشي گمرك ما بايد 30 درصد حق گمركي پرداخت كنيم كه به هيچ وجه عادلانه نيست و از اين پس من اين مسئله را به صورت جدي پيگيري خواهم كرد پس از برگزاري جلسات متعدد با مسئولان گمرك كشور نسبت به كاهش تعرفه ها اقدام كنيم.

وي يادآور شد: در حال حاضر 3 فدراسيون در غالب يك فدراسيون فعاليت مي كند و با چنين شرايطي ما توانستيم 2 رشته المپيكي را راه اندازي كنيم و اين در حالي است كه در حال حاضر كشورهاي توسعه يافته با سرمايه گذاري هاي عظيم به دنبال رشد رشته هاي قايقراني هستند تا كنون با حمايت بخش خصوصي و جذب حمايت كننده هاي مالي توانستيم به جايگاه خوبي برسيم و از اين پس از بخش دولتي انتظار داريم كه آنها نيز از ما حمايت كنند./مح
 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.