سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لشكر شكست خورده در اختيار دنيزلي

پايان نيم فصل با طعم تلخ نهمي در ليگ

پرسپوليس بعد از 17 هفته مثل يك لشكر شكست خورده با نيم فصل خداحافظي كرد اين تيم با نتايج ضعيف نهم شد و بازيكنان مثل لشكر شكست خورده ميدان را ترك كردند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران، ديدار تيم هاي پرسپوليس تهران فولاد خوزستان در هفته هفدهم رقابت هاي ليگ روز گذشته 28 آذر ماه در ساعت 15/16 در حالي آغاز شد كه حدود 2 هزار تماشاگر از نزديك شاهد مصاف دو تيم بودند.

بازي در نيمه اول با سوت محسن تركي آغاز شد

شاگردان مجيد جلالي كه هفته گذشته بازي بسيار سختي را در جام حذفي انجام داده بودند به همين علت نسبت به بازيكنان پرسپوليس خسته تر به نظر مي‌رسيدند و با توجه به اينكه در ضربات پنالتي از رقابت هاي جام حذفي كنار رفته بودند از لحاظ روحي - رواني نيز در شرايط مطلوبي قرار نداشتند لذا بازيكنان پرسپوليسي در نيمه اول بازي با كيفيت تري را به نمايش گذاشت اگرچه شرفي مهاجم فولاد در دقيقه 13 بازي صاحب يك موقعيت خطرناك تك تك با علي رضا حقيقي شد اما بي تجربگي و عدم تمركز كافي در نزد اين بازيكن سبب شد كه موقعيت 100 درصد گل از دست برود تا تيم فولاد در آزادي به گل نرسد ضمن اينكه مازيار زارع بازيكن قرمزپوش در دقيقه دهم بازي از ناحيه سر دچار مصدوميت شد كه سرانجام با سربانداژ شده در تركيب پرسپوليس قرار گرفت.

دو تيم بازي متعادلي را در نيمه اول به نمايش گذاشتند و اگرچه پرسپوليس توسط جواد كاظميان دروازه سليمي را باز كرد اما اين گل توسط كمك در اولين ديدار آفسايد اعلام شد تا دو تيم همچنان با تساوي بدون گل بازي را ادامه دهند.

حملات پرسپوليس بر روي دروازه فولادي ها ادامه داشت تا اينكه در دقيقه 39 بازي مدافع و كاپيتان فولاد مرتكب خطاي پنالتي بر روي غلام رضا رضايي شد تا هم خود را از ادامه بازي محروم كند و هم اينكه تيم قرمزپوش را صاحب يك ضربه پنالتي كند مازيار زارع پشت توپ ايستاد موفق شد كه دروازه ي فولاد را در آزادي باز كند .

سرمربي فولاد كه از يك طرف دروازه تيمش را باز شده مي ديد و از طرف ديگر بايد زمان طولاني را با يك يار كمتر به بازي ادامه مي‌داد از اينرو شرفي مهاجم خود را از زمين خارج كرد و ماژي را به عنوان مدافع مياني وارد زمين كرد تا علاوه بر ارتقا قدرت دفاعي تيمش در ضد حمله نيز خطرناك عمل كند.

بازيكنان فولاد كه از لحاظ روحيه تضعيف شده بودند و شرايط مناسبي نداشتند اواخر دقايق نيمه اول را با زير توپ زدن به پايان برند و نيمه اول با برتري يك بر صفر قرمزپوشان به پايان رسيد و به پرسپوليس با 56% مالكيت توپ تيم برتر ميدان به شمار مي‌آيد.

دو تيم كار خودشان را در نيمه دوم پس از استراحت 15 دقيقه اي آغاز كردند و قرمزپوشان به هدف حفاظت از گل نيمه اول خود و زدن گل هاي بيشتر و فولادي ها به هدف جبران گل خورده و عدم خودنمايي به مهاجمان پرسپوليس وارد زمين شدند و در نهايت فولادي ها تيم برنده بودند چرا كه مجيد جلالي نيمه مربيان را از مربي نداشته پرسپوليس برد.

قانون نانوشته اي در فوتبال وجود دارد هر تيمي كه گل نزند گل مي‌خورد كه اين قانون در اين ديدار به خوبي براي قرمزپوشان صدق كرد بازيكنان پرسپوليس در نيمه دوم عملكرد قابل قبولي از خود به نمايش گذاشتند و موقعيت هاي خطرناك زيادي را به دروازه سليمي ايجاد كردند اما از آن جايي كه اين تيم در ضربه ي آخر با مشكل روبرو است و بازيكن تمام كننده و گلزني ندارد موفق نشدند كه آمار گل هاي زده خود را به فولاد را افزايش دهند و بازي تا دقيقه ي 90 بازي با برتري قرمزپوشان ادامه پيدا كرد و در لحظه اي كه هواداران به بينندگان تلوزيون منتظر سوت تركي و برتري پرسپوليس بودند اما اشتباه فشنگچي و خطاي بي دليل اين بازيكن منجر شد كه بختيار رحماني در دقيقه دوم وقت هاي اضافه گل تساوي را به ثمر رساند و شادي را به نيمكت فولادي ها آورد و گل رحماني علاوه بر اينكه يك امتياز با ارزش را براي تيم خود كسب كرد سبب شد كه پرسپوليس در دهمين بازي خانگي خود در كسب سه امتياز بازي ناكام باشد ناكام از اين جهت كه اين تيم در ده بازي داخل خانه اي كه انجام داده است فقط دو پيروزي كسب كرده است كه نتيجه اي ضعيف و غيرقابل قبولي براي هواداران اين تيم محسوب مي شود و در نهايت دو تيم به تساوي امتياز رضايت دادند در حال حاضر پرسپوليس در پايان هفده هفته به مكان نهمي در جدول رضايت داده است و از آنجايي كه حضور دنيزلي در ايران مسجل شده است و مربي ترك تبار به احتمال 99 درصد در نيم فصل دوم به روي نيمكت پرسپوليس مي‌نشيند لذا بايد منتظر بود و ديد كه آيا دنيزلي توانايي و قابليت ساختن قرمزپوشان در نيم فصل و فصل آينده را خواهد داشت؟ آيا اين مربي مي‌تواند اين پرسپوليس را به دوران اوج خود بازگرداند؟ آنچه روشن و واضح است بالا بودن آگاهي و دانش دنيزلي از فوتبال مدرن دنيا است اما از آن جايي كه شرايط و اتفاقات فوتبال ما با سابر كشورها متفاوت است. بايد ديد كه آيا دنيزلي مي‌تواند در چنين شرايطي كار كند و لشكر شكست خورده ي پرسپوليس را سروسامان دهد؟ علي كرمي - نورمحمدي بازيكنان پرسپوليس به همراه رينالدو و كرمي از تيم فولاد كارت زرد دريافت كردند ضمن اينكه اميد فورج كاپيتان فولاد با گرفتن كارت قرمز زمين مسابقه را ترك كرد و هم اكنون فولاد با 21 امتياز در مكان يازدهم جاي گرفته است.

*غرور برد استقلال، نفت را آتش زد

دو تيم نفت آبادان، سايپا در حالي روز گذشته 28 آذر به مصاف هم رفتند كه آباداني ها در بازي هفته شانزدهم خود مقابل استقلال موفق به شكست آبي پوشان پايتخت شده بودند و با روحيه اي مضاعف پا به ميدان گذاشتند اما گويا باد غرور شكست استقلال همچنان در سر بازيكنان نفت آبادان موج مي زند چرا كه شاگردان مجيد صالح در پايان نود دقيقه موفق شدند كه چهار گل به تيم نفت بزنند در آبادان نفت سوزي به راه انداختند بازيكنان نفت كه فرصت قرار گرفتن در مكان ششم جدول را داشتند از اين موقعيت مناسب استفاده كامل را برده و با شكست مقابل سايپا علاوه بر اينكه تيم خود را از صعود يك پله اي محروم كنند بلكه منجر به سقوط به رده ي هشتم نيز شدند و از طرفي شاگردان مجيد صالح كه پيش از اين بازي در رده ي سيزدهم جدول جاي داشتند پس از اين برد سه امتيازي كه به دست آوردند و با توجه به تساوي شهرداري و شاهين، با 21 امتياز در مكان دهم جدول رده بندي جاي گرفته است و بازيكنان با بردي شيرين به تعطيلات نيم فصل مي روند.

*دايي با تساوي در نيم فصل ركورد زد

تيم راه آهن تهران كه با مشكلات فراوان مالي زيادي روبرو است در اين فصل از هفده بازي كه انجام داده است با كسب سيزده تساوي ركود دار اين رقابت ها شد.

دو تيم راه آهن و شاهين در حالي به مصاف هم رفتند كه شاگردان دايي از ابتداي ليگ فقط دو پيروزي را در كارنامه خود يدك مي كشيدند كه پيروزي در اين ديدار مي توانست آمار دايي و شاگردانش را در قبل از شروع تعطيلات نيم فصل به سه پيروزي افزايش دهد كه دايي با كسب سيزدهمين تساوي ثابت كرد كه در اين زمينه ركورد دار است و شايد سال ها طول بكشد تا مربي اي موفق به شكست ركورد دايي شود و احتمال شكست اين ركورد توسط شخصي غير از دايي دور از ذهن است اگر هم فردي موفق به زدن تساوي هاي دايي شود، بازي پاي دايي در ميان خواهد بود.

در هر حال راه آهن و شاهين به تساوي بدون گل رسيدند و راه آهن با يك امتياز اين ديدار در مكان چهاردهم قرار گرفته است.

*توقف شهرداري در تبريز

در تيم شهرداري تبريز و داماش گيلان در 28 آذر از ساعت 15 در ورزشگاه يادگار امام تبريز به مصاف هم رفتند كه در نهايت به تساوي بدون گل رضايت دادند و پرونده ي رقابت هاي نيم فصل بسته شد و تصميم مجدد تيم حاضر در رقابت هاي ليگ برتر به تعطيلات نيم فصل مي روند تا تجديد قواي و آمادگي بالاتري در نيم فصل دوم ظاهر شوند در حال حاضر داماش با 25 امتياز در مكان هفتم جاي گرفته است.

*سرنوشت شوم با پنالتي اينبار گريبان ويسي را گرفت

گفتني است، يك ديدار نيز از رقابت هاي جام حذفي نيز روز گذشته 28 آذر مابين دو تيم صباي قم و مس كرمان انجام شد كه تلاش دو تيم در پايان 120 دقيقه نتيجه اي بهتر از تساوي نداشت از اين رو بازيكنان دو تيم كار خود را در ضربات پنالتي آغاز كردند و در نهايت مسي ها با برتري شش بر چهار پيروزشد و جواز حضور به مرحله نيمه نهايي رقابت هارا كسب كردند لذا مس كرمان در مرحله نيمه نهايي بايد به مصاف تيم شاهين بوشهر برود تا يكي از تيم هاي فيناليست در اين ديدار مشخص شود.

لازم به ذكر است، تيم ها رقابت هاي خود در ليگ برتر را پس از تعطيلات دو هفته اي از پانزدهم دي ماه سال جاري آغاز مي كنند./ق

خبرنگار: آزاده آبنيكي.
 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.