سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رادیو فرهنگ صدای جشنواره فجر

همزمان با آغاز دهه مبارک فجر و پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی،رادیو فرهنگ سی امین جشنواره فیلم و تئاتر فجر و همچنین جشنواره هنری تجسمی را به صورت زنده از محل برگزاری این جشنواره پخش می کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛برنامه " سی سال،سی نما " با موضوع سی امین جشنواره فیلم فجر ، از 12 تا 22 بهمن 90 از ساعت 16 تا 17 به صورت زنده از محل سینمای اهالی رسانه ، به انعکاس رویدادهای جشنواره فیلم فجر خواهد پرداخت .

" نقد و بررسی سینمای ایران " ، "بررسی بخش سینمای مستند" ، " گفتگو با فیلم اولی های جشنواره " ، " پوشش خبری کنفرانس بین المللی هالیودیسم و سینما " و اخبار حاشیه های جشنوارء سی ام ،بخش های مختلف برنامه " سی سال ، سی نما " را ترتیب می دهد .در این برنامه کارشناسانی چون سحر عصر آزاد ، رضا درستکار و اصغرکشانی به تناسب حوزه های تخصصی خود به گفتگو با اهالی سینما می پردازند.

برنامه " نمایش خانه فجر " با موضوع سی امین جشنواره تئاتر فجر از 12 تا 22 بهمن 90 از ساعت 17 تا 18.30 بصورت زنده از محل تئاتر شهر پخش خواهد شد. " بررسی بخش چشم انداز تاتر ایران " ،" مروری بر تئاتر ایران در سال 1390" ، " معرفی و بررسی بخش بین الملل " ،" معرفی تجربه ها نو " ،" گفتگو با برگزیدگان جشنواره های مناطق " ،" نگاهی به جشنواره جشنواره ها " ، " معرفی پایان نامه های برتر دانشجویی " تاتر خیابانی " و " معرفی پژوهش های تازه " از بخش های ویژه برنامه " نمایش خانه فجر " خواهد بود .
در این برنامه کارشناسانی چون امین عظیمی ، فریبرز دارایی و محسن حسن زاده با مسئولان جشنواره و هنرمندان تئاتر کفتگو می کنند.

همچنین در بهمن ماه سال جاری ، با توجه به فرا رسیدن ماه ربیع الاول و آغاز هفته وحدت برنامه موسیقایی "نیستان " از 16 تا 21 بهمن به موضوع منقبت خوانی و نعت خوانی حضرت رسول اکرم (ص) در موسیقی سازی و آوازی نواحی ایران اختصاص دارد .
در این برنامه کارشناسانی چون جواد بشارتی ، علی اکبر مجدی ، نور محمد دُر پور و جهانگیر نصر اشرفی در باره ویژگی منقبت خوانی در مناطق مختلف ایران سخن خواهند گفت و نمونه های صوتی زیبایی از این آثار برای اولین بار از رادیو فرهنگ پخش خواهد شد.

برنامه پرمخاطب هفت اقلیم، 10 بهمن ماه ساعت 17 تا 18.30 بصورت زنده از محل موزه هنرهای معاصر ،مراسم افتتاحیه چهارمین جشنواره تجسمی فجر را گزارش خواهد کرد . کارشناس این ویژه برنامه بهاره برهانی با هنرمندان شرکت کننده در این جشنواره گفتگو می کند و همراه با دبیران بخشهای مختلف گرافیک ، عکاسی ، نقاشی ،و خوشنویسی به تحلیل وضعیت تجسمی کشور می پردازد./ه


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.