سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون وزير راه و شهرسازي:

مقصد بعدي مسکن مهر، خودمالکي به اضافه بافت فرسوده است

معاون وزير راه و شهرسازي گفت: مقصد بعدي مسکن مهر به سوي بافت هاي فرسوده و اجراي طرح خود مالکي در کشور است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران؛ ابوالفضل صومعلو در نمایشگاه بزرگ راه و شهرسازی با اشاره به اينکه سعی می شود  مسکن مهر به سوی مسکن مهر خود‌مالکی و بافت فرسوده در سال 91 هدایت شود، گفت: شاهد هستيم که هر هفته ده‌ها هزار واحد مسکونی در تهران افتتاح و هم اکنون بیش از 100 هزار واحد مسکونی در سراسر کشور آماده بهره برداری است.

صومعلو افزود: مسکن مهر گسترده‌ترین برنامه ساخت و ساز و عرضه متمرکز در زمینه مسکن در 60 سال اخیر است و افزایش 50 درصدی رشد اقتصادی نشانگر این است که دولت نگاه ویژه‌ای را به بخش مسکن داشته در حالی که در برنامه قبلی رشد اقتصادی بین 20 الی 25 درصد در بخش مسکن بود.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در برنامه‌ مسکن مهر دهک‌های سه و شش تحت پوشش قرار گرفتند و اکنون که دو میلیون و 600 هزار واحد مسکونی با پیشرفتی شتابان‌ در دست احداث قرار دارد، نشان می دهد که هیچ سالی تا این حد به ساخت مسکن توجه نشده بود.  قیمت مسکن در سال 88 و 89 کاهش داشت و برای اولین بار در سال 89 تورم منفی را نیز تجربه کرد؛ اما تورم عمومی در بخش مسکن و اجاره حدود 5 تا 6 درصد افزایش یافت.

وی گفت: پس از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها بود که کارشناسان همواره اعلام می‌کردند که قیمت‌ها در بخش مسکن غیرقابل کنترل می‌شود اما در تابستان امسال اجاره بها 17 تا 18 درصد افزایش یافت که البته این فقط مختص تهران بود چرا که به طور عمومی این افزایش ۷ تا ۸ درصدی بود.

*افزايش 20 درصدي قيمت مصالح

صومعلو  در ادامه افزود: به‌رغم اجرای قانون هدفمند‌سازی یارانه‌ها نرخ مصالح ساختمانی کمتر از 20 درصد افزایش یافت و اخیرا هم قیمت آهن‌آلات تثبیت شده است.

*پروانه ساخت يک ميليون و 557 هزار واحد دريافت شد

وی با اشاره به مقاوم‌سازی یک میلیون و 600 واحد مسکونی گفت: یک میلیون و 100 هزار واحد با رعایت مقررات ملی مقاوم‌سازی شده و در آینده‌ی نزدیک به جایی می‌رسیم که تمامی مسکن‌های روستایی بازسازی شده باشند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به آمار ساخت مسکن مهر در کشور افزود: تا 23 آذرماه یک میلیون و 557 هزار واحد پروانه ساخت دریافت کرده‌اند و یک میلیون و 641 هزار واحد در مرحله پی‌سازی، یک میلیون و 250 هزار واحد در مرحله اسکلت سقف و 984 هزار واحد در مرحله سفت کاری و 541 هزار واحد به مرحله نازک کاری رسیده‌اند.

صومعلو گفت: نزدیک به 170 هزار واحد مسکن 99 ساله و 300 هزار واحد اجاره به شرط تملیک در واحدهای مشارکتی در دولت دهم به بهره برداری رسید./ق2

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.