سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در نخستين روز بهمن ماه 90 صورت گرفت؛

بارش 8 سانتيمتر برف در تهران

بارش هاي استان تهران از ابتدای سال آبی جاری تاکنون به حدود 210 ميليمتر رسيده است كه در مقايسه با مدت مشابه سال آبی گذشته و همچنين دوره بلندمدت به ترتيب 129 و 68 درصد افزايش داشته است.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران؛ خسرو ارتقايي مدير عامل شركت آب منطقه اي تهران گفت: بارش برف روز شنبه هفته جاری (اول بهمن ماه 90) در ايستگاه مطالعات تهران، نزديك به هشت سانتيمتر ثبت شده است كه نويدبخش آغاز مناسبي براي بهمن ماه جاري است.

وي افزود: بارش برف در مناطق غربي اين استان بيشتر از مناطق شرقي است كه آمار آن با توجه به استقرار ايستگاه هاي باران و برف سنجي، به زودي مشخص خواهد شد.

مدير عامل شركت آب منطقه اي تهران با اشاره به بارش هاي استان تهران در سال آبي جاري (مهرماه 90 تاكنون)، تصريح كرد: بارش هاي استان تهران از ابتدای سال آبی جاری تاکنون به حدود 210 ميليمتر رسيده است كه در مقايسه با مدت مشابه سال آبی گذشته و همچنين دوره بلندمدت به ترتيب 129 و 68 درصد افزايش داشته است.

وي ادامه داد: بارش هاي دي ماه امسال با 50 درصد كاهش در مقايسه با دي ماه پارسال به 2/21 ميليمتر رسيد ضمن آنکه اين ميزان در مقايسه با دوره بلندمدت نيز 41 درصد كاهش نشان مي دهد.

ارتقايي گفت: ايستگاه رودك جاجرود با 484 ميليمتر بارش از ابتدای سال آبي 91 - 90 تاکنون، رتبه نخست را در ميان 11 ايستگاه باران سنجي استان تهران به خود اختصاص داده است. همچنين نساء با 365 و سيرا با 333 ميليمتر در جايگاه هاي دوم و سوم پربارش هاي استان قرار دارند.

وي اضافه كرد: ايستگاه ورامين با 90 ميليمتر بارش، كمترين بارش ها را در سال آبي جاري تجربه كرده است.

مدير عامل شركت آب منطقه اي تهران به 455 ميليون مترمكعب آب ورودي به مخزن سدهاي استان تهران در سال آبي جاري اشاره كرد و گفت: اين ميزان در مقايسه با زمان مشابه پارسال 162 درصد بيشتر شده است.

وي گفت: از اين ميزان آب ورودي به مخازن، 257 ميليون مترمكعب در بخش شرب و 182 ميليون مترمكعب در بخش كشاورزي تامين شده است.

ارتقايي حجم آب ورودي به مخازن سدهاي استان تهران را در دي ماه امسال بيش از 100 ميليون مترمكعب ذكر كرد و افزود: اين ميزان در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته با افزابش 40 درصدي مواجه بوده است.

وي حجم آب موجود در مخازن سدهاي استان تهران را در زمان حاضر 645 ميليون مترمكعب عنوان كرد و گفت: اين ميزان نزديك به 193 ميليون مترمكعب بيشتر از مدت مشابه سال گذشته است.

مدير عامل شركت آب منطقه اي تهران افزود:حجم کنونی آب موجود در چهار سد تامين كننده آب شهر تهران شامل اميركبير، لتيان، لار و طالقان به ترتيب 5/171، 7/77، 28 و 3/327 ميليون مترمكعب گزارش شده است./ق2

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.